X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 22.06.2018 р. № 2794/6/99-99-12-02-02-15/ІПК

Про обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками

Державна фіскальна служба, керуючись ст.52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), розглянула звернення Товариства щодо надання податкової консультації стосовно питань визначення акцизним складом автозаправочного пункту, технологічне обладнання якого встановлено на базі автомобільного шасі, причепі чи напівпричепі, виконаних як цілісний заводський виріб (бензовоз), підземних та наземних резервуарів, що розташовані на обмеженій відкритій території на екіпірувальних пунктах або АЗС Товариства; відповідальності за відпуск пального без наявності витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників, та в межах компетенції повідомляє.

Згідно з абзацом першим п. 230.1 ст. 230 Кодексу акцизні склади утворюються з метою підвищення ефективності роботи із запобігання та боротьби із незаконним виробництвом і обігом, зокрема пального, посилення контролю за повнотою та своєчасністю надходжень до бюджету акцизного податку.

Акцизний склад - спеціально обладнані приміщення на обмеженій території (далі - приміщення), розташовані на митній території України, зокрема де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, навантаження-розвантаження, зберігання пального (крім скрапленого газу природного, бензолу, метанолу), за винятком приміщень для навантаження-розвантаження, зберігання пального виключно для потреб власного споживання пального розпорядником акцизного складу (п. 14.1.6. ст. 14 Кодексу).

Розпорядник акцизного складу - суб'єкт господарювання, зокрема який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, навантаження-розвантаження, зберігання пального (крім скрапленого газу природного, бензолу, метанолу), крім суб'єктів господарювання, які використовують приміщення, розташовані на митній території України, для навантаження-розвантаження, зберігання пального виключно для потреб власного споживання пального (п. 14.1.224. ст. 14 Кодексу).

Акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування навантаження-розвантаження, зберігання пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками та рівнемірами - лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі, які зареєстровані в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі (п. 230.1. ст. 230 Кодексу). Ця норма набуває чинності з 01.01.2019 року.

Відповідно до вимог ст. 230 Кодексу було прийнято постанову Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2017 року № 891 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників обсягу виробленого та реалізованого пального і рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв’язку» (далі - Порядок).

Згідно із п. 2 Порядку резервуар - це законодавчо регульований засіб вимірювальної техніки у вигляді стаціонарної споруди або ємності, який призначений для здійснення операцій з обігу пального та його зберігання та для якого встановлена залежність його місткості від абсолютної висоти рівня пального в резервуарі, що оформлено у вигляді градуювальної таблиці.

Таким чином, резервуари які використовуються для навантаження-розвантаження, зберігання пального виключно для потреб власного споживання пального не є акцизним складом. В інших випадках резервуари, які використовуються для навантаження-розвантаження, зберігання такого пального є частиною акцизного складу, та мають бути обладнані витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.

Відповідно до ст. 128-1 Кодексу необладнання витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками акцизних складів, на яких здійснюються виробництво, оброблення (перероблення), змішування, навантаження-розвантаження, зберігання пального, відпуск пального без застосування витратомірів-лічильників та/або рівномірів-лічильників - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі одного розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року, за кожний кубічний метр об'єму резервуарів, на яких не встановлено витратомірів-лічильників та/або рівномірів-лічильників, але не менше 15000 гривень.

Повторне протягом року вчинення будь-якого з порушень, передбачених абзацом першим цього пункту, тягне за собою призупинення реєстрації платника акцизного податку з реалізації пального до моменту обладнання акцизного складу витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками.

Норми зазначеної статті Кодексу застосовуватимуться:
з 1 січня 2019 року - до розпорядників акцизних складів, на яких розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 20000 куб. метрів;
з 1 липня 2019 року - до розпорядників акцизних складів, на яких розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 1000 куб. метрів, але не перевищує 20000 куб. метрів;
з 1 січня 2020 року - до розпорядників акцизних складів, на яких розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів (п. 18 підрозд. 5 розділ XX Кодексу).

Враховуючи, що наявність витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників забезпечуватиме облік будь-яких операцій фізичного отримання та відвантаження, тобто обігу пального, використання одного резервуара як для власних потреб так і для заправки техніки третіх осіб у такому разі не буде порушенням законодавства.

Згідно з п. 52.2 ст.52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.