X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 27.06.2018 р. № 2886/6/99-99-15-03-02-15/ІПК

Щодо реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких зупинено до 1 грудня 2017 року

Державна фіскальна служба України розглянула звернення щодо реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН), реєстрацію яких зупинено до 1 грудня 2017 року, та керуючись ст.52 Податкового кодексу України (далі — ПКУ), повідомляє наступне.

Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України, від 21.02.2018 № 117 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» встановлено, що платники податку на додану вартість, у яких до 1 грудня 2017 року зупинено реєстрацію податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, що діяв до набрання чинності Законом України від 7 грудня 2017 року № 2245-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році», та які станом на 1 грудня 2017 року не подали пояснень і копій документів до таких податкових накладних / розрахунків коригування, мають право протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов’язання, відображеного у такій податковій накладній / розрахунку коригування, подати пояснення і копії документів до таких податкових накладних / розрахунків коригування на розгляд комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, порядок роботи яких затверджується цією постановою.

Відповідно до статті 200-1 ПКУ платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в ЄРПН на суму податку (ƩНакл), обчислену за такою формулою:

ƩНакл = ƩНаклОтр + ƩМитн + ƩПопРах + ƩОвердрафт - ƩНаклВид - ƩВідшкод - ƩПеревищ,

Враховуючи алгоритм розрахунку реєстраційного ліміту, збільшення показника ƩНакл здійснюється за рахунок:

отриманих податкових накладних та розрахунків коригування, зареєстрованих в ЄРПН (ƩНаклОтр);

сплати ПДВ на митниці (у разі здійснення імпортних операцій)(ƩМитн);

поповнення електронного рахунку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість (ƩПопРах).

При цьому, сума реєстраційного ліміту не зменшується на суму ПДВ, яка вказана в податкових накладних / розрахунках коригування, реєстрація в ЄРПН яких зупинена.

Відповідно до підпункту «а» і «б» пункту 187.1 статті 187 ПКУ датою виникнення податкових зобов’язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: або дата зарахування коштів від покупця/замовника, або дата відвантаження товарів, а для послуг - дата оформлення документу, що засвідчує факт постачання послуг.

На дату виникнення податкових зобов’язань платник податку зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений ПКУ термін (підпункт 201.1 статті 201 ПКУ).

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПКУ відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в ЄРПН не звільняє продавця від обов’язку включення суми податку на додану вартість, до суми податкових зобов’язань за відповідний звітний період.

Пунктом 201.7 ст.201 ПКУ визначено, що податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, або на попередню оплату (аванс).

Відповідно до пункту 44.1 статті 44 ПКУ платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням податкових зобов’язань, на підставі первинних документів.

Тобто, виходячи з положень статей 44, 187 та 201 ПКУ складання податкової накладної є наслідком здійснення господарської операції, яка оподатковується ПДВ, та відповідно виникнення податкових зобов’язань.

У зв’язку з вищенаведеним, платник податку зобов’язаний включити суми ПДВ, що вказані в податкових накладних, реєстрацію яких зупинено до 1 грудня 2017 року, до суми податкових зобов’язань за відповідний звітний період.

Відповідно до абзацу 23 пункту 201.10 статті 201 ПКУ виявлення розбіжностей даних податкової декларації та даних ЄРПН є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця, та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.

Документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі

податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов’язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків (підпункт 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 ПКУ).

Перелік підстав для проведення документальних позапланових перевірок наведено пунктом 78.1 статті 78 ПКУ. Так, підпунктом 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 ПКУ визначено, що виявлення недостовірності даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту, є підставою для проведення документальної позапланової перевірки.