X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 06.07.2018 р. № 2998/6/99-99-12-02-03-15/ІПК

Про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

Головне управління ДФС у Харківській області на виконання рішення Харківського окружного адміністративного суду від 15.02.2018 і постанови Харківського апеляційного адміністративного суду від 23.04.2018 по справі №820/237/18 та керуючись статтями 52, 53 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), надає нову податкову консультацію щодо оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі - Податок).

Підприємство, основний вид господарської діяльності якого «Будівництво житлових і нежитлових будівель» (код 41.20 КВЕД), запитує про наявність у нього обов’язку із декларування та сплати Податку за виробничий цех, який перебуває у власності Підприємства.

Харківська міська рада у п.п. 5 «будівлі промислові та склади» п. 5 «Ставка податку для об’єктів нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб» Додатку 1 до Рішення від 22.02.2017 №542/17 «Про місцеві податки і збори у місті Харкові» (далі - Рішення) затвердило ставку у розмірі 0,25 відсотків до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року за 1 кв. м. бази оподаткування (відповідно до п. 266.5 ст. 266 Кодексу).

Судом зазначено, що п. 266.5 ст. 266 Кодексу визначено лише право органу місцевого самоврядування встановлення ставок Податку для об’єктів нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб.

Однак п. 8.3 ст. Кодексу встановлено, що «до місцевих належать податки та збори, що встановлені відповідно до переліку і в межах граничних розмірів ставок, визначених цим Кодексом, рішеннями сільських, селищних, міських рад та рад об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, у межах їх повноважень і є обов’язковими до сплати на території відповідних територіальних громад».

Разом з тим, п. 24 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування» (далі - Закон) визначено, що встановлення місцевих податків і зборів відповідно до Податкового кодексу України є виключною компетенцією сільських, селищних, міських рад, а ст. 73 Закону зазначено, що акти ради є обов’язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Оскільки Рада, встановивши ставку Податку у п.п. 5 п. 5 Додатка 1 до Рішення, не визначила «будівлі промислові та склади» об’єктом оподаткування Податком у п.п. 2.1 п. 2 Рішення, то у Підприємства не виникають податкові зобов’язання з Податку в частині зазначеного ним виробничого цеху.

У відповідності до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.