Державна фіскальна служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) розглянула звернення Товариства і надає індивідуальну податкову консультацію зі змістовними відповідями на питання, порушенні у зверненні Товариства.
Як зазначено у зверненні, Товариство відповідно до своєї статутної діяльності здійснює оптову торгівлю тютюновими виробами.
Чи виникає у платника податків обов’язок сплати акцизного податку із тютюнової сировини та тютюнових відходів, які були придбані до 01.01.2015 при нульовій ставці акцизного податку і є не придатні для виробництва та підлягають утилізації?
Статтею 215 Кодексу наведено перелік підакцизних товарів, їх коди згідно з УКТ ЗЕД та ставки, за якими обчислюється акцизний податок при справлянні податку з цих товарів.
Так, відповідно до п.п. 215.3.2 п. 215.3 ст. 215 Кодексу до підакцизних товарів належать тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну за відповідними кодами згідно з УКТ ЗЕД. Операції з зазначених підакцизних товарів оподатковуються на загальних підставах встановлених розділом VI Кодексу.
Відповідно до п. 216.1 ст. 216 Кодексу датою виникнення податкових зобов’язань щодо підакцизних товарів (продукції), вироблених на митній території України, є дата їх реалізації особою, яка їх виробляє, незалежно від цілей і напрямів подальшого використання таких товарів (продукції), крім випадків, зазначених у ст.ст. 225 та 229 Кодексу.
Згідно абзацу «а» п. 216.3. ст. 216 Кодексу податкове зобов'язання щодо втраченого підакцизного товару (продукції) не виникає, якщо платник податку документально зафіксував ці втрати та надав контролюючим органам необхідні докази того, що відповідний підакцизний товар (продукцію) утрачено внаслідок аварії, пожежі, повені чи інших форс-мажорних обставин і його використання на митній території України є неможливим.
Чи необхідно проводити експертизу тютюнової сировини та тютюнових відходів на підтвердження того, що дана сировина є не придатна до використання у виробництві тютюнових виробів? Якою експертною установою здійснюється експертиза на підтвердження того, що тютюнова сировина є зіпсована або неякісна, та який вид експертизи?
Згідно п.п. 26 п. 4 Положення про Державну фіскальну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 року № 236, ДФС, відповідно до покладених на неї завдань, провадить дослідження і експертну діяльність у податковій та митній сферах. Порядок взаємодії структурних підрозділів та територіальних органів Державної фіскальної служби України із Спеціалізованою лабораторією з питань експертизи та
досліджень ДФС під час проведення досліджень (аналізів, експертиз), Нормативів взяття проб (зразків) товарів для проведення дослідження (експертизи), форм акта про взяття проб (зразків) товарів та висновку, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 02.12.2016 № 1058.
Законом України від 02 грудня 1997 року № 671 «Про торгово-промислові палати в Україні» (зі змінами) передбачено створення Торгово-промислової палати яка є недержавною неприбутковою самоврядною організацією, та об’єднує юридичних осіб, які створені і діють відповідно до законодавства України, та громадян України, зареєстрованих як підприємці, та їх об’єднання (ст.1 Закону України). Згідно ст. 11 цього Закону торгово-промислові палати мають право проводити на замовлення українських та іноземних підприємців експертизу, контроль якості, кількості, комплектності товарів (у тому числі експортних та імпортних) і визначати їх вартість.
Також повідомляємо, що загальні вимоги до здійснення переробки, утилізації, знищення або подальшого використання вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції визначено постановою Кабінетом Міністрів України від 24 січня 2001 року № 50 та щодо вилучення з обігу, переробки, утилізації, знищення або подальше використання неякісної та небезпечної продукції визначено Законом України від 14 січня 2000 року № 1393.
Який порядок списання зазначеної тютюнової сировини з балансу підприємства? Які податкові наслідки наступають при списанні зіпсованої сировини з балансу підприємства?
Згідно зі ст. 6 Конституції України органи виконавчої влади здійснюють свої повноваження у встановлених Конституцією межах і відповідно до законів України.
Формування та реалізацію державної фінансової та бюджетної політики, бухгалтерського обліку та аудиту, єдиної державної податкової та митної політики забезпечує Міністерство фінансів України (п.1 Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 375).
Питання методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється Міністерством фінансів України, яке затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності. Тому з питання щодо списання будь-яких товарно-матеріальних цінностей, доцільно звернутися до Міністерства фінансів України.
Чи дораховується акциз при реалізації повернутого товару (тютюнових виробів), якщо на момент реалізації ставки акцизу збільшились?
Відповідно до п.п. 213.1.1 п. 213.1 ст. 213 Кодексу об’єктом оподаткування акцизним податком є зокрема, операції з реалізації вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції).
Відповідно до п. 217.1. ст. 217 Кодексу суми податку, що підлягають сплаті, з підакцизних товарів (продукції), вироблених на митній території України, а також реалізованих суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі,
визначаються платником податку самостійно, виходячи з об’єктів
оподаткування, бази оподаткування та ставок цього податку, що діють на дату виникнення податкових зобов’язань.
Датою виникнення податкових зобов’язань щодо підакцизних товарів (продукції), вироблених на митній території України, відповідно до п. 216.1 ст. 216 Кодексу, є дата їх реалізації особою, яка їх виробляє, незалежно від цілей і напрямів подальшого використання таких товарів (продукції), крім випадків, зазначених у ст.ст. 225 та 229 цього Кодексу.
Відповідно до п. 217.5. ст. 217 Кодексу у разі повного або часткового повернення покупцем підакцизних товарів (продукції), вироблених
(виготовлених) на митній території України, продавцю для усунення недоліків товару (продукції) або його знищення (переробки) у зв'язку з неможливістю усунення таких недоліків, платник податку - продавець проводить коригування податкових зобов’язань зі сплати акцизного податку у звітному періоді, у якому відбулося таке повернення.
Сума коригування обчислюється платником податку із застосуванням максимальних роздрібних цін, ставок акцизного податку з урахуванням мінімального податкового зобов’язання зі сплати акцизного податку, які діяли на дату виникнення податкового зобов’язання щодо таких товарів (продукції).
Сума коригування зазначається в декларації з акцизного податку за звітний період, у якому відбулось таке повернення.
Отже, у разі повернення покупцем підакцизних товарів (продукції), з причин не пов’язаних з усуненням недоліків чи знищенням товару (продукції), коригування податкових зобов’язань зі сплати акцизного податку не проводиться.
Доплата акцизного податку на суму різниць ставок (у разі їх зміни) при повторній реалізації Товариством повернутої якісної підакцизної продукції, з якої було сплачено акцизний податок при першій її реалізації (відвантаженні), чинними нормами Кодексу не передбачена.
Чи сплачується акцизний збір при імпорті порізаного тютюну (код УКТ ЗЕД 2403 19 90), придбаного для виробництва цигарок?
З 01.01.2014 для класифікації товарів використовується УКТ ЗЕД, що побудована на основі версії Гармонізованої системи 2012 року і встановлена Законом України від 19 вересня 2013 року № 584-VII «Про Митний тариф України».
Відповідно до п. 215.1 та п.п. 215.3.2 п. 215.3 ст. 215 Кодексу товар за кодом УКТ ЗЕД 2403 19 90 відносяться до підакцизних товарів.
Порядок обчислення акцизного податку з товарів, які ввозяться на митну територію України, визначено ст. 218 Кодексу.
Ставки акцизного податку на тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну тимчасово, на період з 1 січня 2018 року до 31 грудня 2024 року включно встановлено пунктом 17 підрозділу 5 розділу XX Кодексу.
Законом України від 21 грудня 2016 року № 1797-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» з 01.01.2017 року внесено зміни до Кодексу, а саме п. 213.3 «Операції з
підакцизними товарами, які звільняються від оподаткування» ст. 213 доповнено п.п. 213.3.13 такого змісту:
«213.3.13. ввезення на митну територію України неферментованої (непереробленої) тютюнової сировини тютюново-ферментаційними заводами, які здійснюють реалізацію ферментованої (переробленої) тютюнової сировини виробникам тютюнових виробів або її експорт; реалізація тютюнової сировини тютюново-ферментаційним заводам особами, які виробляють тютюнову сировину на митній території України; реалізація ферментованої (переробленої) тютюнової сировини тютюново-ферментаційними заводами виробникам тютюнових виробів».
Частиною другою ст. 15 Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (зі змінами) встановлено, що імпорт тютюнової сировини може здійснюватися лише суб’єктами господарювання, які мають ліцензію на право виробництва тютюнових виробів та тютюново-ферментаційними заводами, які здійснюють реалізацію (передачу) ферментованої тютюнової сировини виробникам тютюнових виробів або на експорт.
Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |