X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДФС У ПОЛТАВСЬКIЙ ОБЛАСТI

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 19.07.2018 р. № 3183/ІПК/16-31-13-02-15

Головне управління ДФС у Полтавській області відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України від 02.12.10 за №2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі — ПКУ) розглянуло звернення щодо проведення платником єдиного податку другої групи розрахунків через платіжну систему LiqРау при роздрібному продажу товарів та застосування РРО при продажу товарів через мережу Інтернет у разі проведення розрахунків через систему LiqРау. За наслідками розгляду повідомляємо наступне.

Питання 1. Чи має право платник єдиного податку другої групи приймати оплату за товар через платіжну систему LiqРау?

Відповідно до пункту 52.1 статті 52 ПКУ за зверненням платників податків контролюючі органи надають їм безоплатно індивідуальні податкові консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

ПКУ регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Організаційно-правові засади діяльності у сфері електронної комерції в Україні, порядок вчинення електронних правочинів із застосуванням інформаційно-телекомунікаційних систем, права і обов'язки учасників відносин у сфері електронної комерції визначаються Законом України від 03 вересня 2015 року № 675-VІІІ "Про електронну комерцію".

Згідно із пунктом 1.31 Закону України від 05 квітня 2001 року № 2346-ІІІ "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні" платіжний інструмент - засіб певної форми на паперовому, електронному чи іншому носії інформації, який використовується для ініціювання переказів. До платіжних інструментів належать документи на переказ та електронні платіжні засоби.

Відповідно до п. 6 та п. 7 ст. 7 Закону України від 20 травня 1999 року № 679-ХІV "Про Національний банк України" Національний банк, зокрема, регулює діяльність платіжних систем та систем розрахунків в Україні, визначає порядок і форми платежів, у тому числі між банками, та визначає напрями розвитку сучасних електронних банківських технологій, створює та забезпечує безперервне, надійне та ефективне функціонування, розвиток створених ним платіжних та облікових систем, контролює створення платіжних інструментів, систем автоматизації банківської діяльності та засобів захисту банківської інформації.

Пунктом 291.6 ст. 291 ПКУ визначено, що платники єдиного податку першої - третьої груп повинні здійснювати розрахунки за відвантажені товари
(виконані роботи, надані послуги) виключно в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій)

Відповідно до п. 1.4 глави 1 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Національного банку України від 21 січня 2004 року № 22, безготівкові розрахунки - перерахування певної суми коштів з рахунків платників на рахунки отримувачів коштів, а також перерахування банками за дорученням підприємств і фізичних осіб коштів, унесених ними готівкою в касу банку, на рахунки отримувачів коштів. Ці розрахунки проводяться банком на підставі розрахункових документів на паперових носіях чи в електронному вигляді.

Враховуюче викладене, для вирішення питання щодо віднесення до розрахунків у грошовій формі оплати за товари через платіжну систему LiqРау, пропонуємо звернутись до Національного банку України.

Питання 2. Чи потрібно застосовувати РРО при продажу товарів через мережу Інтернет у разі проведення розрахунків через систему LiqРау?

Основним нормативно-правовим актом, що регулює розрахунки за готівку, є Закон України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (далі - Закон № 265), який є спеціальним законом. Встановлення вимог щодо проведення розрахункових операцій за готівку іншими законами, крім Податкового кодексу України, заборонено.

Статтею 2 Закону № 265 визначено, що розрахункова операція - це приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або у разі повернення товару (відмови від послуги), - оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

Пунктом 2 ст. З Закону №265 передбачено, що суб'єкти
господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу, зобов'язані видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов'язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.

Відповідно до вимог п.2 розділу II „Положення про форму та зміст розрахункових документів” затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 №13, із змінами і доповненнями, фіскальний касовий
чек на товари (послуги) повинен містити певні обов'язкові реквізити, зокрема - позначення форми оплати (готівкою, електронним платіжним засобом, у кредит, тощо) та суму коштів за цією формою оплати.

Тобто, якщо суб'єкт господарювання прийняв у покупця для розрахунку у "Інтернет-магазині" електронний платіжний засіб (банківську платіжну карту), то такий суб'єкт господарювання може оформити розрахунковий документ (касовий чек) та видати його покупцю разом з товаром, не залежно від того, чи надійшли перераховані покупцем кошти на його розрахунковий рахунок чи не надійшли.

Відповідно до пп. 14 п. 1 ст. З Закону України від 03 вересня 2015 року № 675-VІІІ "Про електрону комерцію" визначено, що реалізація товару дистанційним способом - укладення електронного договору на підставі ознайомлення покупця з описом товару, наданим продавцем у порядку, визначеному цим Законом, шляхом забезпечення доступу до каталогів, проспектів, буклетів, фотографій тощо з використанням інформаційно-телекомунікаційних систем, телевізійним, поштовим, радіозв'язком або в інший спосіб, що виключає можливість безпосереднього ознайомлення покупця з товаром або із зразками товару під час укладення такого договору.

У разі якщо споживач, використовуючи мережу Інтернет, замовив товар і розрахунок за нього було здійснено з застосування банківської платіжної картки, суб'єкт господарювання зобов'язаний видати розрахунковий документ встановленої форми (чек з РРО) та відповідним чином оформлений гарантійний талон.

Водночас зауважуємо, що кожний конкретний випадок виникнення податкових відносин слід розглядати з урахуванням документів і матеріалів, що стосуються окремої справи.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 ПКУ податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.