X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 24.07.2018 р. № 3251/Р/99-99-13-02-03-14/ІПК


Державна фіскальна служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), розглянула Ваше звернення від 19.06.2018 (вх. ДФС № Р/1720 від 19.06.2018) щодо оподаткування спадщини,, отриманої фізичною особою, яка зареєстрована та проживає на території ВЕЗ «Крим», і в межах компетенції повідомляє.
Відносини, які виникають у сфері справляння податків і зборів в Україні, регулюються Кодексом.
Разом з тим п. 26 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень Кодексу передбачено, що на період дії Закону України від 15 квітня 2014 року № 1207-VІІ «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» Кодекс застосовується з урахуванням особливостей, визначених Законом України від 12 серпня 2014 року № 1636-VІІ «Про створення вільної економічної зони «Крим» та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України» (далі - Закон № 1636).
Так, згідно з п. 5.3 ст. 5 Закону № 1636 фізична особа, яка має податкову адресу (місце проживання) на території ВЕЗ «Крим», прирівнюються з метою оподаткування до нерезидента.
Згідно з п.п. 163.2.1 п. 163.2 ст. 163 Кодексу об’єктом оподаткування нерезидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід з джерела його походження в Україні, до якого включається дохід у вигляді вартості успадкованого майна у межах, що оподатковується згідно з розділом IV Кодексу (п.п. 164.2.10 п. 164.2 ст. 164 Кодексу).
Порядок оподаткування доходів, отриманих нерезидентами, регулюється п. 170.10 ст. 170 Кодексу, яким встановлено, що доходи з джерелом їх походження в Україні, що нараховуються (виплачуються, надаються) на користь нерезидентів, оподатковуються за правилами та ставками, визначеними для резидентів (з урахуванням особливостей, визначених деякими нормами розділу IV Кодексу для нерезидентів).

Так, оподаткування доходу, отриманого платником податку -нерезидентом у результаті прийняття ним у спадщину коштів, майна, майнових чи немайнових прав, регламентується п.п. 174.2.3 п. 174.2 ст. 174 Кодексу, згідно з яким для будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується, зокрема, спадкоємцем від спадкодавця-нерезидента застосовується ставка податку 18 відс., визначена п. 167.1 ст. 167 Кодексу.
Відповідно до п. 174.3 ст. 174 Кодексу особами, відповідальними за сплату (перерахування) податку до бюджету, є спадкоємці, які отримали спадщину. При цьому спадкоємці - нерезиденти зобов’язані сплатити податок до нотаріального оформлення об’єктів спадщини.
Крім того, вказаний дохід є об’єктом оподаткування військовим збором (п.п. 164.2.10 п. 164.2 ст. 164 Кодексу).
Ставка військового збору становить 1,5 відс. об’єкта оподаткування, визначеного п.п. 1.2 п. 16-1 підрозділу 10 розділу XX Кодексу (п.п. 1.3 п. 16-1 підрозділу 10 розділу XX Кодексу).
Враховуючи зазначене, дохід у вигляді вартості успадкованого майна, отриманий фізичною особою, яка зареєстрована та проживає на території ВЕЗ «Крим», від фізичної особи - нерезидента, оподатковується податком на доходи фізичних осіб та військовим збором на загальних підставах. При цьому спадкоємець - нерезидент зобов’язаний сплатити податок та військовий збір до нотаріального оформлення об’єкта спадщини.
Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.