Державна фіскальна служба України на виконання рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 17.01.2018 у справі № 826/4632/17 розглянула запит Підприємства від 28.10.2016 № 15638/15 (вх. ДФС № 26045/6 від 31.10.2016) та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України, повідомляє таке.
Підприємство повідомило, що основним місцем податкового обліку є Офіс великих платників податків ДФС (далі - ОВПП). При цьому Підприємство має 16 відокремлених (структурних) підрозділів, на балансі яких перебувають об’єкти житлової та нежитлової нерухомості. Зазначені об’єкти знаходяться в різних територіально-адміністративних одиницях, тому Підприємство перебуває на обліку в контролюючих органах як платник податків за неосновним місцем обліку, до яких подає податкову звітність з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
Відповідно до листа ДІЯ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві від 21.10.2016 № 3195/10/26-59-13-05 інтегровані картки платника (далі - ІКП) з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (коди бюджету 18010100; 18010400) було передано 03.05.2016 до ОВПП.
Податкова звітність з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, була подана Підприємством 19.02.2016 до ДІМ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві.
Підприємство запитує (1) до якого саме контролюючого органу (ОВПП чи ДНІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві) необхідно подавати податкову звітність з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки; (2) які рахунки використовувати Підприємству для сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки: рахунки для обліку доходів (місцевий бюджет) для платників, які перебувають на обліку в ДІЯ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві чи рахунки для обліку доходів (місцевий бюджет) для платників, які перебувають на обліку в ОВПП; (3) чи правомірні дії територіальних органів ДФС щодо передачі ІКП з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з місця обліку об’єктів оподаткування протягом бюджетного року без зміни неосновного місця обліку платника податку.
Законом України від 07 грудня 2017 року № 2245-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» викладено у новій редакції абзаци третій та четвертий пункту 64.7 статті 64 Податкового кодексу України (далі - Кодекс):
«Після включення платника податків до Реєстру великих платників податків та отримання повідомлення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, про таке включення платник податків зобов'язаний стати на облік за основним місцем обліку у
контролюючому органі, що здійснює супроводження великих платників податків, з початку податкового періоду (календарного року), на який сформовано Реєстр, та за неосновним місцем обліку у такому контролюючому органі або його територіальних підрозділах щодо наявних у межах населеного пункту за місцезнаходженням контролюючого органу, що здійснює супроводження великих платників податків, або його територіальних підрозділів об'єктів оподаткування або об'єктів, які пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність такого великого платника податків.»
Відповідно до підпункту 63.3 статті 63 Кодексу з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об'єктів оподаткування або об'єктів, які пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, може прийняти рішення про зміну основного та неосновного місця обліку великого платника податків.
Взяття на облік у контролюючих органах, у тому числі у частині місця розташування (населеного пункту) нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, регулюється Порядком обліку платників податків і зборів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 29.12.2011 № 1562/20300 (далі - Порядок).
Зокрема, пунктом 1.4 Порядку визначено, що об’єкти, які розташовані у різних населених пунктах, підлягають взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб або рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).
Відповідно до норм Кодексу сплата податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та подання відповідної податкової звітності здійснюється за місцезнаходженням об’єктів оподаткування (підпункт 266.9.1 пункту 266.9 та підпункт 266.7.5 пункту266.7 статті 266 Кодексу).
Зарахування зазначеного податку здійснюється згідно з пунктом 10.5 статті 10 Бюджетного кодексу України до відповідних місцевих бюджетів.
Оскільки об’єкти оподаткування підприємства знаходяться у м. Києві, де розташований ОВПП, податкова звітність подається до ОВПП.
Податок сплачується до місцевого бюджету за місцем знаходження об’єктів оподаткування на рахунки для сплати податків та зборів, які відкриті для територіальних управлінь ОВПП.
Реквізити бюджетних рахунків для сплати податків та зборів, які відкриті для територіальних управлінь ОВПП розміщені на головній сторінці офіційного суб-сайту ОВПП у рубриці «Бюджетні рахунки» за адресою: http://offîcevp.sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki/.
Також, відповідно до пункту 2 Розділу III Порядку формування Реєстру великих платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.10.2015 № 911 (далі - Порядок № 911), головні управління ДФС в областях, місті Києві та ОВПП після отримання Реєстру ВПП проводять роз'яснювальну роботу з великими платниками податків, які не перебувають на обліку в контролюючих органах, що здійснюють супроводження великих платників податків, щодо виконання вимог Кодексу в частині обов'язковості переведення на облік до таких контролюючих органів, порядку такого переведення та забезпечують взяття на облік/зняття з обліку платників податків у відповідних контролюючих органах.
Додатково повідомляємо, що з метою приведення у відповідність до чинного законодавства порядку формування реєстру ВПП, ДФС надані пропозиції Міністерству фінансів України щодо внесення змін до Порядку №911.
Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |