X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 28.08.2018 р. № 3750/6/99-99-01-02-02-15/ІПК


Державна фіскальна служба України розглянула запит
компанії щодо порядку оподаткування доходів юридичної
особи - резидента Кіпру, отриманого від фізичної особи
- резидента України у вигляді подарунку, з урахуванням
українсько-кіпрського договору про уникнення
подвійного оподаткування та, керуючись ст. 52
Податкового кодексу України (далі - Кодекс), і
повідомляє.
Доходи, отримані нерезидентом із джерелом їх
походження з України, оподатковуються в порядку і за
ставками, визначеними п. 141.4 ст. 141 Кодексу.
Підпунктом 141.4 ст. 141 Кодексу встановлений перелік
доходів, отриманих нерезидентом із джерелом їх
походження з України, який підлягає оподаткуванню
згідно із ст. 141 Кодексу.
Відповідно до п.п. 141.4.2 п. 141.4 ст. 141 Кодексу
резидент або постійне представництво нерезидента, що
здійснюють на користь нерезидента або уповноваженої
ним особи (крім постійного представництва нерезидента
на території України) будь-яку виплату з доходу з
джерелом походження з України, отриманого таким
нерезидентом від провадження господарської діяльності
(у тому числі на рахунки нерезидента, ведуться в
національній валюті), утримують податок з таких
доходів, зазначених у пп. 141.4.1 п. 141.4 ст. 141
Кодексу, за ставкою в розмірі 15 відс.
(крім доходів, зазначених у підпунктах 141.4.3 -
141.4.6 п. 141.4 1 Кодексу) їх суми та за їх рахунок,
який сплачується до бюджету під час такої виплати,
якщо інше не передбачено положеннями міжнародних
договорів України з країнами резиденції осіб, на
користь яких здійснюються виплати, що набрали
чинності.
До числа резидентів згідно з пп. 14.1.213 п. 14.1 ст.
14 Кодексу включаються фізичні особи - резиденти, а
саме, фізичні особи, які мають проживання в Україні.
У даному випадку фізична особа - резидент виступає
податковим агентом компанії - нерезидента, на користь
якого здійснюється дарування корпоративних прав.
Отже, при здійсненні дарування цінних паперів фізичною
особою - резидентом України юридичній особі —
нерезиденту вказана операція відповідно до п.п. „й” п.
141.4 ст. 141 Кодексу розглядається як "інший дохід"
отриманий нерезидентом із джерелом походження з
України. При цьому фізична особа - резидент, яка
здійснює подарунок корпоративних прав на користь
нерезидента - юридичної особи, зобов’язана утримувати
податок з прибутку від вартості такого дарунку у
розмірі 15 відсотків, якщо інше не передбачено
положеннями міжнародного договору України з країною
резиденцією особи, на користь якої здійснюється
дарування.
Відповідно до ст. З Кодексу чинні міжнародні договори,
згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою
України і якими регулюються питання оподаткування, є
частиною податкового законодавства України. Якщо
міжнародним договором, згода на обов’язковість якого
надана Верховною Радою України, встановлено інші
правила, ніж ті, що передбачені цим Кодексом,
застосовуються правила міжнародного договору.
Порядок застосування міжнародного договору України про
уникнення подвійного оподаткування стосовно повного
або часткового звільнення від оподаткування доходів
нерезидентів із джерелом їх походження з України
встановлено ст. 103 Кодексу.
Положення Конвенції між Урядом України і Урядом
Республіки Кіпр про уникнення подвійного оподаткування
та запобігання податковим ухиленням стосовно податків
на доходи (далі - Конвенція), ратифікованої Верховною
Радою України 04 липня 2013 року, яка є чинною в
українсько-кіпрських відносинах з
з 07 серпня 2013 року, застосовуються „до осіб, які є
резидентами однієї чи обох Договірних Держав” (ст. 1
Конвенції).
Пунктом 1 ст. 20 „Інші доходи” Конвенції визначено, що
„види доходів резидента Договірної Держави, незалежно
від джерела їхнього виникнення, про які не йде мова у
попередніх статтях цієї Конвенції, оподатковуються
тільки в першій згаданій Державі”.
„Положення пункту 1 цієї статті не застосовуються до
доходів інших, ніж доходи від нерухомого майна,
визначеного в пункті 2 статті 6 цієї Конвенції, якщо
одержувач таких доходів є резидентом Договірної
Держави, здійснює підприємницьку діяльність в іншій
Договірній Державі через розташоване в ній постійне
представництво, і право або майно, у зв’язку з яким
одержано дохід, справді пов’язані з таким постійним
представництвом. У такому випадку застосовуються
положення статті 7 цієї Конвенції” (п.2 ст. 21
Конвенції).
Відповідно до офіційних Коментарів до ст. 21 „Інші
доходи” Типової Конвенції Організації економічного
співробітництва та розвитку (ОЕСР), яку покладено в
основу міжнародних договорів України про уникнення
подвійного оподаткування, у тому числі Конвенції, ця
стаття встановлює загальне правило (виключне право на
оподаткування доходу державою резиденції його
отримувача), яке стосується доходів, що не
розглядались попередніми статтями Конвенції, а також
доходів, отриманих з джерел, які прямо не вказані.
Сфера застосування цієї статті не обмежується доходом,
який виникає в договірній державі; вона також
поширюється на дохід із третіх держав.
Доходи у вигляді подарунку не розглядаються
відповідними статтями Конвенції.
Водночас, на думку ДФС, на підставі інформації,
викладеної у запиті, питання щодо застосування
відповідних положень Конвенції, у випадку, що
розглядається, слід вирішувати з урахуванням положень
ст. 7 „Прибуток від підприємницької діяльності” чи ст.
20 „Інші доходи” у контексті ст. 9 "Асоційовані
підприємства" Конвенції.
Відповідно до пп. 3, 4 ст. 23 „Процедура взаємного
погодження” Конвенції „компетентні органи Договірних
Держав намагатимуться вирішити за взаємною згодою
будь-які суперечки або спірні питання стосовно
тлумачення або застосування Конвенції. Компетентні
органи Договірних Держав можуть безпосередньо
контактувати один з одним з метою досягнення згоди в
розумінні попередніх пунктів”.
Згідно з ст. З Конвенції „термін „компетентний орган”
означає, у випадку України — Міністерство фінансів
України або його повноважного представника, та у
випадку Кіпру - Міністра фінансів або його
повноважного представника”.
Враховуючи зазначене, надати конкретну відповідь на
питання, що розлядається, можливе лише після
погодження компетентними органами договірних держав -
сторін Конвенції в рамках взаємоузгоджувальної
процедури питання щодо застосування відповідних
положень Конвенції до доходів, отриманих у разі
дарування (у тому числі цінних паперів), у
двосторонньому порядку.
При цьому звертаємо увагу на те, що кожний конкретний
випадок виникнення податкових взаємовідносин, у тому
числі і тих, про які йдеться, у запиті, що
розглядається, потребує аналізу документів та
матеріалів, що дозволяють ідентифікувати предмет
запиту.
Індивідуальна податкова консультація має
індивідуальний характер і може використовуватися
виключно платником податків, якому надано таку
консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).