Державна фіскальна служба України керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) розглянула запит про надання індивідуальної податкової консультації щодо застосування норм законодавства про сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) і в межах компетенції повідомляє таке.
Статтею 4 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VІ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі - Закон № 2464) визначено вичерпний перелік платників єдиного внеску.
Пунктом 4 частини першої статті 4 Розділу II Закону №2464 зазначено, що платниками єдиного внеску є фізичні особи - підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування.
Платник єдиного внеску зобов’язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок та подавати звітність до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, визначених законодавством (пункти 1 та 4 частини другої статті 6 Закону № 2464).
Порядок обчислення і сплати єдиного внеску передбачено статтею 9 Закону № 2464.
Відповідно до частини одинадцятої статті 9 Закону № 2464 у разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені Законом № 2464, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.
Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника (частина дванадцята статті 9 Закону № 2464).
Сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені Законом № 2464, є недоїмкою та стягується з нарахуванням пені та застосуванням штрафів.
Згідно з пунктом 6 частини першої статті 1 Закону № 2464 недоїмка - це сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом, обчислена органом доходів і зборів у випадках, передбачених цим Законом.
Відповідно до пункту 7 статті 25 Закону № 2464 сума недоїмки з єдиного внеску не підлягає списанню, зокрема в разі укладення з платником єдиного внеску мирової угоди відповідно до вимог Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», крім випадків повної ліквідації юридичної особи або смерті фізичної особи, визнання її безвісно відсутньою, недієздатною,
оголошення померлою та відсутності осіб, які відповідно до цього Закону несуть зобов'язання із сплати єдиного внеску.
Згідно з частиною шістнадцятою статті 25 Закону № 2464 строк давності щодо нарахування, застосування та стягнення сум недоїмки, штрафів та пені не застосовується.
Законом України від 02 вересня 2014 року № 1669 - VII Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції (далі - Закон № 1669) внесено зміни до розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2464, а саме доповнено пунктом 9-4, згідно з яким платники єдиного внеску, вказані у статті 4 Закону № 2464, які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених у переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася АТО, зазначеному у Законі № 1669, звільняються від виконання своїх обов'язків, передбачених частиною другою статті 6 Закону № 2464, на період з 14 квітня 2014 року до закінчення АТО або військового чи надзвичайного стану.
Перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася АТО, затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України від 30.10.2014 № 1053-р (далі розпорядження № 1053) діяв з 30.10.2014 до 04.11.2014, дію якого призупинено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 05.11.2014 № 1079-р (далі -розпорядження № 1079).
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 02.12.2015 № 1275-р затверджений остаточний Перелік та визнані такими, що втратили чинність, деякі розпорядження Кабінету Міністрів України, зокрема розпорядження № 1053 та № 1079.
Отже, невизначеність переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася АТО унеможливлювала застосування норм пункту 9-4 розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2464.
Додатково повідомляємо, що Законом України від 24 грудня 2015 року № 911 -VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» внесено зміни до Закону № 1669, зокрема, вилучено підпункт 8 пункту 4 статті 11 Закону № 1669 яким скасовано норму, зазначену в пункті 9-4 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2464 щодо звільнення від виконання обов'язків, передбачених частиною другою статті 6 Закону № 2464, платників єдиного внеску, які перебувають на обліку у контролюючих органах, розташованих на території населених пунктів, де проводилася антитерористична операція.
Отже, законодавством не передбачено особливих умов щодо виконання зобов’язань платниками єдиного внеску, які перебували на обліку у контролюючих органах, розташованих на території населених пунктів де проводилася антитерористична операція.
Згідно з пунктом 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |