Державна фіскальна служба України розглянула звернення щодо визнання господарських операцій контрольованими та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), у межах компетенції повідомляє таке.
Засади визначення операцій контрольованими встановлено п.п.39.2.1 п.39.2 ст.39 Кодексу.
Відповідно до п.п.39.2.1.1 п.п.39.2.1 п.39.2 ст.39 Кодексу
контрольованими операціями є господарські операції платника податків, що можуть впливати на об’єкт оподаткування податком на прибуток підприємств платника податків, а саме:
а) господарські операції, що здійснюються з пов’язаними особами -нерезидентами, в тому числі у випадках, визначених підпунктом 39.2.1.5 п.п.39.2.1 п.39.2 ст.39 Кодексу;
б) зовнішньоекономічні господарські операції з продажу та/або придбання товарів та/або послуг через комісіонерів-нерезидентів;
в) господарські операції, що здійснюються з нерезидентами, зареєстрованими у державах (на територіях), включених до переліку держав (територій), затвердженого Кабінетом Міністрів України відповідно до п.п. 39.2.1.2 п.п.39.2.1 п.39.2 ст.39 Кодексу, або які є резидентами цих держав;
г) господарські операції, що здійснюються з нерезидентами, які не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числі з доходів, отриманих за межами держави реєстрації таких нерезидентів, та/або не є податковими резидентами держави, в якій вони зареєстровані як юридичні особи. Перелік організаційно-правових форм таких нерезидентів в розрізі держав (територій) затверджується Кабінетом Міністрів України.
ґ) господарські операції, що здійснюються між нерезидентом та його постійним представництвом в Україні.
На виконання підпункту «г» п.п.39.2.1.1 п.п.39.2.1 п.39.2 ст.39 Кодексу Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 04 липня 2017 року № 480 «Про затвердження переліку організаційно-правових форм нерезидентів, які не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числі податок з доходів, отриманих за межами держави реєстрації таких нерезидентів, та/або не є податковими резидентами держави, в якій вони зареєстровані як юридичні особи» (далі - Перелік).
Зокрема до Переліку включено резидентів Федеративної Республіки Німеччина з організаційно-правовими формами (назва мовою держави реєстрації / назва, транслітерована латиницею / скорочена назва (абревіатура)) - Gesellschaft В rgerlichen Reсts (GbR), Stille Gesellshaft, Kommandit Gesellschaft auf Aktien (KGaA), Kommandit Gesellschaft (KG), Offene Handelsgesellschaft (OHG).
Оскільки до вказаного Переліку не включені резиденти Федеративної Республіки Німеччина з організаційно-правовою формою GmbH & Co. KG (німецька абревіатура від Gesellschaft mit beschränkter Haftung & Со. Kommanditgesellschaft), то операції з такими контрагентами не підпадають під визначення контрольованих відповідно до п.п. «г» п.п.39.2.1.1 п.п.39.2.1 п.39.2 ст.39 Кодексу за умови, що резиденти Федеративної Республіки Німеччина не є пов’язаними з резидентом України особами та/або операції з ними не здійснюються через комісіонерів-нерезидентів.
Водночас зазначаємо, що відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податку, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |