X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДФС У ТЕРНОПIЛЬСЬКIЙ ОБЛАСТI

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 11.09.2018 р. № 3922/ІПК/19-00-12-03-25

Про порядок оподаткування оперрації з реалізації нерухомого майна

Головне управління ДФС у Тернопільській області розглянуло звернення щодо порядку оподаткування ПДВ з реалізації нерухомого майна і визнання даної операції контрольованою, та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України ( далі - Кодекс) повідомляє.

Щодо об’єкту оподаткування ПДВ операції з реалізації фізичній особі, резиденту України який зареєстрований в Україні, нерухомого майна (нежитлової нерухомості), розташованого на території ВЕЗ «Крим» та особливості визначення бази оподаткування стосовно кожного з активів, в тому числі, самого приміщення та гудвілу

Відповідно до пункту 185.1 статті 185 Кодексу об’єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 Кодексу.

Місцем постачання об’ектів нерухомості, у тому числі тих, що будуються, а також послуг, які пов’язані з нерухомим майном, відповідно до пункту 186.1 статті 186 Кодексу є фактичне місцезнаходження об’єктів такої нерухомості на момент їх постачання.

Відповідно до пункту 26 підрозділу 10 розділу XX Кодексу на період дії Закону України від 15 квітня 2014 року № 1207-VIІ "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України" (далі - Закон №1207) норми Кодексу мають застосовуватися з урахуванням особливостей, визначених Законом України від 12 серпня 2014 року № 1636-VII "Про створення вільної економічної зони "Крим" та про особливості здійснення економічної діяльності На тимчасово окупованій території України” (далі - 'Закон № 1636).

Законом № 1636 визначено особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території Украйни згідно із статтею 13 Закону № 1207, створено вільну економічну зону "Крим" (далі - ВЕЗ "Крим”) та врегульовано інші аспекти правових відносин між фізичними і юридичними особами, які знаходяться на тимчасово окупованій території або за її межами.

Згідно з пунктом 3.2 статті З Закону № 1636 у межах ВЕЗ "Крим" створено вільну митну зону, що за своїм функціональним типом є одночасно вільною митною зоною комерційного, сервісного та промислового типу згідно із статтею 430 Митного кодексу України (далі - МКУ).

У свою чергу, відповідно до статті 9 МКУ для цілей застосування положень розділів V І IX МКУ території вільних митних зон вважаються такими, що знаходяться поза межами митної території України.    

Таким чином, при здійсненні платниками податку операцій з відчуження об'єкта нерухомого майна, місцем розташування яких відповідно до пунктів, 186.2 - 186.4 статті 186

Кодексу є території ВЕЗ "Крим”, податок на додану вартість не справляється, тобто за цими операціями у резидента - 2 платника ПДВ не виникає об’єкт оподаткування ПДВ (незалежно від того, хто є покупцем - резидент чи нерезидент).

Також повідомляємо, що пунктом 198.5 статті 198 Кодексу визначено, що платник податку зобов'язаний нарахувати податкові зобов’язанні виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 Кодексу, за товарами/послкгами, необоротними активами, під час придбання або виготовлення яких суми податку були включені до складу податкового кредиту, у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи починають використовуватися, зокрема, у неоподатковуваних операціях.

Щодо визваная контрольованою операцію з продажу приміщення, яке розташоване на території ВЕЗ «Крим», фізичній особі, резиденту України, що зареєстрований в Україні та є одним з учасників Товариства, частка в статутному капіталі якого, складає 25,94 відсотків

Відповідно до підпункту 39.2.1.7 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Кодексу господарські операції, передбачені підпунктами 39.2.1.1 (крім операцій, що здійснюються між нерезидентом та його постійним представництвом в Україні) і 39.2.1.5 цього підпункту, визнаються контрольованими, якщо одночасно виконуються такі умови:
річний дохід платника податків від будь-якої діяльності, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 150 млн грн (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік;
обсяг таких господарських операції платника податків з кожним контрагентом, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 10 млн грн (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік.

Враховуючи вищенаведене, операція з продажу прнміщення, яке розташоване на території ВЕЗ «Крим», фізичній особі, резиденту України, не підпадає під визначення контрольованої операції.

Відповідно До пункту 52.2 статті 52 Кодексу індавідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку коннсультаію.        . ■ * ’
г г s б о о