X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 17.09.2018 р. № 4061/6/99-99-15-02-01-15/ІПК

Державна фіскальна служба України розглянула лист щодо списання дебіторської заборгованості при ліквідації юридичної особи та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.

Відповідно до п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Кодексу об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень Кодексу.

Порядок коригування фінансового результату на різниці, що виникають при формуванні резерву сумнівних боргів, визначено нормами п. 139.2 ст. 139 Кодексу, якими, зокрема, передбачено:

Ознаки безнадійної заборгованості для цілей застосування положень Кодексу визначені п.п. 14.1.11 п. 14.1 ст. 14 Кодексу.

Так, безнадійна заборгованість - це заборгованість, що відповідає одній з таких ознак, зокрема:

З урахуванням зазначеного, якщо дебіторська заборгованість не відповідає жодній з ознак, визначеної п.п. 14.1.11 п.14.1 ст. 14 Кодексу, то така заборгованість не вважається безнадійною.

Методологічні засади формування у бухгалтерському обліку інформації про дебіторську заборгованість визначено Положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 10 «Дебіторська заборгованість», затвердженим наказом Мінфіну від 08.10.1999 № 237 (далі — П(С)БО).

Дебіторська заборгованість - це сума заборгованості дебіторів підприємству на певну дату (п.4 П(С)БО).

Нарахування суми резерву сумнівних боргів за звітний період відображається у звіті про фінансові результати у складі інших операційних витрат (п. 10 П(С)БО).

Одночасно повідомляємо, що регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку, затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку в державному секторі, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності (п. 2 ст. 6 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-ХІУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»).

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.