X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 24.09.2018 р. № 4132/6/99-99-19-04-02-15/ІПК

Державна фіскальна служба України розглянула лист ... про надання індивідуальної податкової консультації щодо визначення походження тролейбусів з електродвигуном, що класифікуються у товарній позиції 8702 згідно з УКТЗЕД (далі - Товар), вироблених на території Республіки Білорусь, та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі - ПКУ), повідомляє.

Відповідно до статті 2 Договору про зону вільної торгівлі від 18 жовтня 2011 року, ратифікованого Законом України від 30 липня 2012 року № 5193-VI «Про ратифікацію Договору про зону вільної торгівлі», «Сторона не застосовує мита та інших платежів, еквівалентних миту, стосовно експорту товару, призначеного для митної території іншої Сторони, та/або імпорту товару, що походить з митної території іншої Сторони, за винятком випадків, передбачених в додатку 1, що є невід'ємною частиною цього Договору».

Згідно зі статтею 4 Договору при визначенні країни походження товару для надання тарифних преференцій (звільнення від сплати ввізного мита) Сторони керуються Правилами визначення країни походження товарів, які є невід’ємною частиною Угоди про Правила визначення країни походження товарів у Співдружності Незалежних Держав від 20 листопада 2009 року (далі ~ Угода, Правила).

Згідно з пунктом 5.1 Правил товар користується режимом вільної торгівлі на митних територіях держав-учасниць Угоди, якщо він відповідає критеріям походження, установленим цими Правилами.

Критерій походження достатньої обробки (переробки) відповідно до додатка 1 до Правил до Товару зумовлений виконанням умов, зазначених у пункті 2.4 (б, в) Правил.

Україною для Товару застосовується критерій походження, встановлений додатком 1 (Перелік умов, виробничих і технологічних операцій, під час виконання яких товар уважається таким, що походить з тієї країни, у якій вони мали місце) (далі - Перелік) до Правил, а саме:

Пунктом 2.5 Примітки 2 до Переліку додатка 1 до Правил встановлено, що умови й операції, наведені в графі третій цього Переліку, установлюють мінімальний обсяг виконання виробничих або технологічних операцій. Виконання встановлених виробничих або технологічних операцій у меншому обсязі не визначає походження продукту.

Разом з цим зазначаємо, що пункт 2.6 Примітки 2 до Переліку додатка 1 до Правил не застосовується до технологічних операцій, а стосується матеріалів.

За інформацією Виконавчого комітету СНД, встановлений Правилами критерій походження для транспортних засобів товарних позицій 8702-8704 згідно з УКТЗЕД не враховує їх конструктивні особливості та не дає права на застосування до них режиму вільної торгівлі.

З метою вирішення питання поставок транспортних засобів товарних позицій 8702-8704 на умовах вільної торгівлі країнами СНД 30.05.2014 укладено Протокол про внесення змін до Правил, а саме - транспортні засоби розділені за конструктивним принципом на:

Україною не підписано вказаний Протокол.

Отже, при виробництві Товару є обов’язковим виконання усіх виробничих і технологічних операцій, наведених у Переліку до Правил у редакції 2009 року.

Також цієї ж позиції, викладеної у листі від 19.01.2015 № 4223-07/1218-03, дотримується Мінекономрозвитку.

Відповідно до пункту 6.1 розділу 6 Правил встановлено, що для підтвердження країни походження товару в конкретній державі-учасниці Угоди
для цілей надання режиму вільної торгівлі необхідне надання митним органам країни ввезення оригіналу сертифіката про походження товару форми СТ-1.

Сертифікат про походження товару форми СТ-1 видається уповноваженим органом Республіки Білорусь за умови виконання виробничих або технологічних операцій, наведених у Переліку до Правил у редакції 2009 року.

У разі невиконання вказаних виробничих або технологічних операцій при імпорті на митну територію України Товар оподатковується ввізним митом за ставкою 15 відсотків (пільгова та повна) Митного тарифу України, затвердженого Законом України від 19 вересня 2013 року № 584-VII.

Правила оподаткування товарів, які перемішуються через митний кордон України, іншими (крім мита) митними платежами встановлюється ПКУ з урахуванням особливостей, що визначаються Митним кодексом України (далі - Кодекс).

Згідно з підпунктом «в» пункту 185.1 статті 185 розділу V ПКУ операції платників податку з ввезення товарів на митну територію України є об’єктом оподаткування податком на додану вартість (далі - ПДВ).

Ставка ПДВ встановлюється від бази оподаткування в розмірі 20 відсотків (підпункт «а» пункту 193.1 статті 193 ПКУ).

Згідно з пунктом 190.1 статті 190 ПКУ базою оподаткування ПДВ для товарів, що ввозяться на митну територію України, є договірна (контрактна) вартість, але не нижче митної вартості цих товарів, визначеної відповідно до розділу III Кодексу, з урахуванням мита та акцизного податку, що підлягають сплаті і включаються до ціни товарів.

Відповідно до підпункту 215.3.5 пункту 215.3 статті 215 ШСУ Товар (код згідно з УКТЗЕД 8702 90 90 10) не є підакцизним.

Поряд з цим підпунктом 197.1.29 пункту 197.1 статті 197 ПКУ визначено, що звільняються від оподаткування ПДВ операції з безоплатної передачі у державну або комунальну власність відповідних територіальних громад трамвайних вагонів (код згідно з УКТЗЕД 8603 10 00 10), тролейбусів (код згідно з УКТЗЕД 8702 90 90 10), автобусів (код згідно з УКТЗЕД 8702) для перевезення громадян на маршрутах (лініях) відповідно до вимог життєзабезпечення населених пунктів. У разі нецільового використання зазначених товарів платник податку зобов’язаний збільшити податкові зобов’язання за наслідками податкового періоду, на який припадає таке порушення, на суму податку на додану вартість, що мала бути сплачена в момент імпорту (постачання) таких товарів, а також сплатити пеню відповідно до закону.

Звільнення від оподаткування товарів, передбачене пунктом 197.1 цієї статті, поширюється на операції із ввезення на митну територію України (пункт 197.4 статті 197 ПКУ).

Згідно з пунктом 52.2 статті 52 ПКУ індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.