X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДФС У ДНIПРОПЕТРОВСЬКIЙ ОБЛАСТI

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 28.09.2018 р. № 4212/ІПК/04-36-12-01-16

Про оподаткування ПДВ з урахуванням умови проведення платежів згідно Контракту

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області розглянуло лист Представництва щодо оподаткування ПДВ враховуючи умови проведення платежів згідно Контракту, та керуючись ст. 52 Податкового кодексу України, зі змінами та доповненнями (далі - ПКУ), повідомляє.

Відповідно до підпунктів «а» і «б» пункту 185.1 статті 185 розділу V ПКУ об’єктом оподаткування є операції платників податків, зокрема, з постачання товарів / послуг, місце постачання яких розташовано на митній території України.

Згідно із підпунктом 187.1 статті 187 розділу V ПКУ датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається, зокрема, дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню,
б) дата відвантаження товарів, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Пунктом 187.7 статті 187 розділу V ПКУ визначено, що датою виникнення податкових зобов'язань у разі постачання товарів/послуг з оплатою за рахунок бюджетних коштів є дата зарахування таких коштів на банківський рахунок платника податку або дата отримання відповідної компенсації у будь-якій іншій формі, включаючи зменшення заборгованості такого платника податку за його зобов'язаннями перед бюджетом.

Відповідно до пунктом 188.1 статті 188 ПКУ база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв'язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб'єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).

При цьому база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг не може бути нижче ціни придбання таких товарів/послуг, база оподаткування операцій з постачання самостійно виготовлених товарів/послуг не може бути
нижче звичайних цін, а база оподаткування операцій з постачання необоротних активів не може бути нижче балансової (залишкової) вартості за даними бухгалтерського обліку, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни), за винятком:

До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв'язку з компенсацією вартості товарів/послуг. До складу договірної (контрактної) вартості не включаються суми неустойки (штрафів та/або пені), три проценти річних та інфляційні, що отримані платником податку внаслідок невиконання або неналежного виконання договірних зобов'язань.

Згідно інформації наведеної в запиті Представництва, Консультант -Нерезидент проводить господарську діяльність в Україні через Представництво, яке зареєстровано в якості платника ПДВ.

Предметом Контракту, укладеного Консультантом - Нерезидентом з Комунальним підприємством, є надання послуг Інженера по Об’єкту «Завершення будівництва метрополітену у м. Дніпропетровську», який ґрунтується на підставі Жовтої книги Міжнародної Федерації Інженерів -Консультантів (FIDІС).

Відповідно до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету міському бюджету м. Дніпра на завершення будівництва метрополітену у м. Дніпрі, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 30.10.2013 №798 у редакції Постанови КМУ від 28.02.2018 №172 (далі -Порядок №798) субвенція надається за рахунок коштів загального та спеціального фондів державного бюджету.

Відповідно до пункту 1 Порядку №798 джерелом надходження субвенції спеціального фонду державного бюджету є :

- кредит Європейського банку реконструкції та розвитку (далі - ЄБРР), залучений Україною відповідно до Кредитної угоди від 27.07.2012, ратифікованої Законом України «Про ратифікацію Кредитної угоди між Україною та Європейським банком реконструкції та розвитку» від 05.06.2013 №322-ІV (далі - Кредитна угода);
- кредит Європейського інвестиційного банку (далі - ЄІБ), залучений Україною відповідно до Фінансової угоди від 25.10.2013, ратифікованої Законом України «Про ратифікацію Фінансової угоди між Україною та Європейським інвестиційним банком» від 02.09.2014 №1665-VІІ (далі -Фінансова угода).

Головним розпорядником субвенції є Мінфін. Розпорядником субвенції та відповідальним виконавцем відповідної бюджетної програми за міським бюджетом м. Дніпра є Дніпровська міська рада. Одержувачем субвенції є комунальне підприємство «Дніпровський метрополітен» Дніпровської міської ради (пункт 2 Порядку № 798).

Пунктом 3 Порядку №798 передбачено, що субвенція спрямовується на закупівлю товарів, робіт та послуг, необхідних для реалізації проекту «Завершення будівництва метрополітену у м. Дніпропетровську», і сплату ЄБРР разової комісії за Кредитною угодою.

Згідно з пунктом 4 Порядку №798 субвенція за рахунок спеціального фонду державного бюджету не може використовуватися для сплати податків, зборів та митних платежів.

Субвенція за рахунок загального фонду державного бюджету спрямовується на сплату податку на додану вартість, що включається до вартості товарів, робіт, послуг, закупівля яких здійснюється з метою реалізації проекту, основна вартість яких фінансується за рахунок субвенції спеціального фонду державного бюджету.

Умовою надання субвенції є співфінансування (фінансування) з міського бюджету м. Дніпра та/або за рахунок коштів одержувача витрат на сплату податку на додану вартість, що включається до вартості товарів, робіт, послуг, що закуповуються в рамках проекту, та/або інших витрат, пов’язаних з реалізацією проекту (пункт 5 Порядку № 798).

Відповідно до пункту 9 Порядку №798 кредитні кошти, вибрані Україною відповідно до положень Кредитної угоди, є коштами субвенції, що передані з державного бюджету до міського бюджету м. Дніпра, та коштами міського бюджету, що передані з міського бюджету розпоряднику субвенції за міським бюджетом м. Дніпра, від розпорядника субвенції за міським бюджетом м. Дніпра одержувачу, а від одержувача - постачальнику товарів (виконавцю робіт або надавачу послуг) у день їх вибірки Україною від ЄБРР у сумі гривневого еквіваленту вибраних коштів, розрахованого за офіційним курсом Національного банку на день їх вибірки, або у разі здійснення ЄБРР платежу в гривні - у сумі такого платежу.

Також згідно пунктом 11 Порядку №798 кредитні кошти, вибрані Україною відповідно до положень Фінансової угоди, вважаються коштами субвенції, що передані з державного бюджету до міського бюджету м. Дніпра у сумі гривневого еквіваленту вибраних коштів, розрахованого за офіційним курсом Національного банку на день їх вибірки.

Одночасно умовами Контракту (зі змінами від 01.06.2018 №2) стосовно порядку та умов проведення платежів на рахунки Консультанта - Нерезидента визначено, що оплата ПДВ повинна здійснюватися в гривні безпосередньо на банківський рахунок Представництва протягом семи банківських днів з дня отримання Замовником субвенції для сплати ПДВ згідно відповідного рахунка Консультанта.

Сума ПДВ, що належить до сплати в гривні, визначається на підставі офіційного обмінного курсу української гривні до евро, встановленого Національним банком України на дату отримання Консультантом -Нерезидентом суми відповідного платежу за послуги (без врахування ПДВ) на банківський рахунок, вказаний в Контракті для платежів в євро.

Тобто, згідно умов Контракту кожний платіж, який проводиться за рахунок коштів ЄБРР та/або ЄІБ на валютний рахунок Консультанта - Нерезидента, супроводжується перерахуванням сум у гривневому еквіваленті на рахунок Представництва для проведення подальших розрахунків з бюджетом по ПДВ.

Враховуючи вищенаведене, при визначенні бази оподаткування ПДВ та дати виникнення податкових зобов’язань з ПДВ Представництву слід керуватись наступним.

Надходження на гривневий рахунок Представництва з бюджету розрахованої згідно до умов Контракту суми податкових зобов’язань з ПДВ не є відокремленою подією для визначення податкових зобов’язань з ПДВ.

Надходження коштів на рахунок Консультанта - Нерезидента в євро та надходження на гривневий рахунок Представництва з бюджету розрахованої суми податкових зобов’язань з ПДВ, в контексті умов Контракту - оплати платежів за Контрактом за надання послуг Інженера по Проекту - є для Представництва єдиною подією при визначенні податкового зобов’язання з ПДВ.

У випадку, наведеному в зверненні, згідно Порядку №798 фактично Замовник здійснює оплату за послуги за Контрактом за рахунок бюджетних коштів, тому при визначенні дати виникнення податкових зобов’язань з ПДВ Представництвом мають бути застосовані норми пункту 187.7 статті 187 розділу V ПКУ.

При цьому, дата виникнення податкових зобов’язань в даному випадку не залежить від дати оформлення сторонами документу, що засвідчує факт надання послуги Консультантом - Нерезидентом, і визначається виключно датою зарахування коштів на його банківський рахунок.

З урахуванням положень статей 187, 188 розділу V ПКУ та Порядку №798 отримані за кожним платежем кошти від ЄБРР та/або від ЕІБ та з бюджету (для проведення розрахунків по ПДВ) є складовими компенсації бази оподаткування.

Таким чином, при отриманні Консультантом - Нерезидентом кожного платежу за Контрактом в євро на суму фінансування від ЄБРР та/або від ЄІБ, у Представництва виникає перша подія для визначення податкових зобов’язань з ПДВ по операціях з надання послуг за Контрактом, які в сукупності вважаються єдиним платежем для визначення дати виникнення податкових зобов’язань.