X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 17.10.2018 р. № 4451/6/99-99-15-03-02-15/ІПК

Про порядок оподаткування ПДВ

Державна фіскальна служба України розглянула звернення щодо порядку оподаткування ПДВ операції з конверсії радіочастотного ресурсу і фінансування вартості такої конверсії та з урахуванням позиції Міністерства фінансів України, керуючись статтею 52 розділу II Податкового кодексу України (далі - ПКУ), повідомляє.

Як зазначено у зверненні, у межах виконання договорів, укладених між платником податку та мобільними операторами, про проведення конверсії смуг радіочастот платник податку проводить комплекс заходів відповідно до Плану конверсії, затвердженого рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації від 27.10.2017 № 550, у результаті виконання яких відбувається вивільнення частини радіочастотного ресурсу України від радіоелектронних засобів суб’єкта конверсії для подальшого впровадження ініціатором конверсії у смугах радіочастот радіотехнології, а ініціатор конверсії зобов’язується у порядку, визначеному договорами, здійснити фінансування вартості конверсії смуг конверсії у відповідному розмірі.

Суб’єкт конверсії повністю виконав заходи конверсії, передбачені Договорами конверсії, а Ініціатор конверсії в повному обсязі здійснив фінансування вартості конверсії смуг конверсії шляхом перерахування коштів на поточний рахунок суб’єкта конверсії.

Згідно зі статтею 13 Конституції України радіочастотний ресурс, як і будь-який природний ресурс, є об'єктом права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування.

Правові основи користування радіочастотним ресурсом України визначено Законом України від 01 червня 2000 року № 1770-ІІІ «Про радіочастотний ресурс України» (далі - Закон № 1770).

Під поняттям «конверсія радіочастотного ресурсу України» розуміється виконання комплексу заходів, яким передбачена зміна радіослужб та/або радіотехнологій чи категорії користувачів радіочастотного ресурсу України для подальшого використання певної смуги або смуг радіочастот (стаття 1 Закону № 1770).

Користування радіочастотним ресурсом - це діяльність, пов'язана із застосуванням радіоелектронних засобів та/або випромінювальних пристроїв, що випромінюють електромагнітну енергію в навколишній простір у межах радіочастотного ресурсу (стаття 1 Закону № 1770).

Користувач радіочастотного ресурсу - це юридична або фізична особа, діяльність якої безпосередньо пов'язана з користуванням радіочастотним ресурсом відповідно до законодавства (стаття 1 Закону № 1770).

Радіочастотний ресурс - це частина радіочастотного спектра, придатна для передавання та/або приймання електромагнітної енергії
радіоелектронними засобами і яку можливо використовувати на території України та за її межами відповідно до законів України та міжнародного права, а також на виділених для України частотно-орбітальних позиціях (стаття 1 Закону № 1770).

Конверсія радіочастотного ресурсу України - комплекс заходів, у результаті    виконання яких відбувається вивільнення частини радіочастотного ресурсу України (радіочастот та/або смуг радіочастот) для подальшого її використання користувачами інших категорій та/або впровадження інших стандартів і технологій (стаття 22 Закону № 1770).

Кабінет Міністрів України координує проведення робіт з конверсії радіочастотного ресурсу України та несе відповідальність за здійснення конверсії в обсягах та у терміни, передбачені планом використання радіочастотного ресурсу України (стаття 9 Закону №1770).

Порядок залучення додаткових позабюджетних коштів для проведення конверсії радіочастотного ресурсу України в смугах радіочастот загального користування затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2007 року № 993 (далі - Порядок), яким визначено механізм залучення додаткових позабюджетних коштів, зокрема коштів ініціаторів конверсії, для проведення конверсії радіочастотного ресурсу України в смугах радіочастот загального користування.

План конверсії смуг радіочастот затверджується Рішенням Національної комісії, яка здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації (пункт 10 Порядку).

Кошти на проведення конверсії, отримані за договором конверсії, є відповідно до частини четвертої статті 13 Бюджетного кодексу України власними надходженнями спеціального користувача, отриманими для здійснення цільових заходів, які використовуються в установленому зазначеним Кодексом порядку (пункт 21 Порядку).

Фінансування вартості конверсії здійснюється за рахунок її ініціатора на підставі укладеного договору конверсії (пункт 7 Порядку).

Укладення зазначеного договору є встановленим державою засобом (правовою підставою) залучення додаткових позабюджетних коштів для проведення конверсії радіочастотного ресурсу України та здійснення фінансування заходів конверсії радіочастотного ресурсу ініціаторами конверсії, які виявили бажання отримати ліцензії на використання вивільнених в результаті конверсії смуг радіочастот у встановленому законом порядку.

Пункт 9 Порядку встановлює вартість конверсії, яка не може перевищувати 25 відсотків розміру плати за видачу ліцензії, розрахованого згідно з розмірами плати за видачу ліцензій на користування радіочастотним ресурсом України, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 22 лютого 2006 р. № 200), а також зобов’язує суб’єкта конверсії надати Національній комісії, яка здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, план конверсії, до якого додається розрахунок вартості
конверсії з необхідним обґрунтуванням та документальним підтвердженням.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами ПКУ (пункт 1.1 статті 1 розділу І ПКУ).

Згідно з нормами чинного законодавства платники податку зобов’язані самостійно декларувати свої податкові зобов’язання та визначати сутність і відповідність здійснюваних ними операцій тим, які перераховані ПКУ.

Відповідно до пункту 44.1 статті 44 розділу II ПКУ для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.    

Правові основи оподаткування ПДВ встановлено розділом V та підрозділом 2 розділу XX ПКУ.

Згідно з підпунктами «а» і «б» пункту 185.1 статті 185 розділу V ПКУ об'єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких відповідно до статті 186 розділу V ПКУ розташоване на митній території України.

Під постачанням товарів розуміється будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду (підпункт 14.1.191 пункту 14.1 статті 14 розділу І ПКУ).

Під постачанням послуг згідно з підпунктом 14.1.185 пункту 14.1 статті 14 розділу І ПКУ розуміється будь-яка операція, що не є постачанням товарів, чи інша операція з передачі права на об'єкти права інтелектуальної власності та інші нематеріальні активи чи надання інших майнових прав стосовно таких об'єктів права інтелектуальної власності, а також надання послуг, що споживаються в процесі вчинення певної дії або провадження певної діяльності.

З метою оподаткування ПДВ постачанням послуг, зокрема є:

Операція з фінансування вартості конверсії радіочастотного ресурсу України не підпадає ні під визначення «постачання товарів» (підпункт 14.1.191 пункту 14.1 статті 14 розділу І ПКУ), ні під визначення «постачання послуг» (підпункт 14.1.185 пункту 14.1 статті 14 розділу І ПКУ) та не є об’єктом оподаткування ПДВ у розумінні пункту 185.1 статті 185 розділу V ПКУ.

Враховуючи вищевикладене та беручи до уваги те, що операція з фінансування за договорами про проведення конверсії смуг радіочастот є встановленим державою засобом залучення додаткових позабюджетних коштів для проведення конверсії радіочастотного ресурсу України, таке цільове фінансування не включається до бази оподаткування ПДВ.

Поряд з цим інформуємо, що індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 розділу II ПКУ).