X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДФС У ДНIПРОПЕТРОВСЬКIЙ ОБЛАСТI

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 08.11.2018 р. № 4756/ІПК/04-36-12-01-16

Про порядок оподаткування ПДВ при отриманні коштів з міського бюджету в рамках Програми «Безпечне місто» та інших програм

Головне управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області розглянуло запит Комунального підприємства «...» (далі - КП «...») щодо порядку оподаткування ПДВ при отриманні коштів з міського бюджету в рамках Програми «Безпечне місто» та інших програм та керуючись ст.52 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (далі — ПКУ) повідомляє наступне.

Згідно з пунктом 185.1 статті 185 розділу V ПКУ об'єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 розділу V ПКУ.

Відповідно до пункту 188.1 статті 188 розділу V ПКУ база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв'язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб'єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).

До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв'язку з компенсацією вартості товарів/послуг.

Пунктом 198.2 статті 198 розділу V ПКУ визначено, що датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:

Згідно з пунктом 1.5 розділу 1 Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 12.03.2012 № 333, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 27.03.2012 за № 456/20769, із змінами і доповненнями (далі - Інструкція № 333), поточні видатки одержувачів бюджетних коштів здійснюються, зокрема, за кодом економічної
класифікації видатків бюджету 2610 «Субсидії та поточні трансферти підприємствам (установам, організаціям)».

Пунктом 1.6 розділу 1 Інструкції № 333 визначено, що:

Таким чином, якщо субсидії і трансфертні платежі, що видаються платнику податку - одержувачу коштів за кодом бюджетної класифікації 2610 «Субсидії та поточні трансферти підприємствам (установам, організаціям)» не передбачають компенсації вартості товарів/послуг, що постачаються таким платником податку, то при їх отриманні об’єкта оподаткування ПДВ не виникає.

Разом з тим, якщо зазначені кошти надходять до платника податків на виконання програми благоустрою міста, чи інших подібних програм, то для цілей оподаткування ПДВ такі кошти слід вважати оплатою (компенсацією) виконаних ним робіт в межах таких програм, а тому їх сума має бути включена таким платником до бази оподаткування вартості виконаних ним робіт/послуг.

Підтвердженням того, що роботи/послуги оплачуються за рахунок бюджетних коштів, є наявність у договорі на поставку послуг умови, що оплата за поставлені роботи/послуги здійснюються з відповідного рахунка Державного казначейства України.

Пунктом 1.6 Інструкції № 333 визначено, що капітальні трансферти - це невідплатні односторонні платежі органів управління, які не ведуть до виникнення або погашення фінансових вимог. Вони передбачені на придбання капітальних активів, компенсацію втрат, пов'язаних з пошкодженням основного капіталу, або збільшення капіталу одержувачів бюджетних коштів. До цієї категорії включаються також трансфертні платежі підприємствам для покриття збитків, акумульованих ними протягом ряду років або таких, які виникли в результаті надзвичайних обставин. Капітальними трансфертами вважаються невідплатні, безповоротні платежі, які мають одноразовий і нерегулярний характер як для надавача (донора), так і для їх отримувача (бенефіціара). Кошти, що виділяються з бюджету як капітальні трансферти, мають цільове призначення.

Таким чином, якщо отримання платником ПДВ коштів, які виділяються з бюджету у вигляді капітальних трансфертів за кодом бюджетної класифікації 3210 «Капітальні трансферти підприємствам (установам, організаціям)», не передбачає постачання товарів/послуг, то об'єкта оподаткування ПДВ при отриманні таких коштів не виникає.

Якщо зазначені кошти надходять до платника податків в рахунок оплати вартості поставлених таким платником товарів/послуг, основних фондів, то на дату зарахування таких коштів на банківський рахунок платника податку платник зобов'язаний визначити податкові зобов'язання виходячи з вартості таких товарів/послуг.

При цьому товари/послуги, основні фонди, придбані за рахунок бюджетних коштів, що надійшли платнику податку у вигляді субсидій, поточних та капітальних трансфертів, вважаються придбаними безпосередньо платником і суми ПДВ, сплачені при їх придбанні, можуть бути віднесені до податкового кредиту на підставі податкових накладних, складених та зареєстрованих в ЄРПН постачальниками.

Дата виникнення права на податковий кредит при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг з оплатою за рахунок бюджетних коштів визначається у загальновстановленому порядку за правилом першої події відповідно до пункту 198.2 статті 198 розділу V ПКУ.

Як зазначено у зверненні КП «...» через систему електронних торгів Рrozorro за рахунок бюджетних коштів придбано у ПП «...» пакети программного забезпечення для обробки зображень в межах програми «Безпечне місто». Дане програмне забезпечення придбано без ПДВ, як таке, що підпадає під дію пункту 26-1 підрозділу 2 розділу XX ПКУ щодо звільнення від оподаткування ПДВ операцій з постачання програмної продукції.

Пунктом 26-1 підрозділу 2 розділу XX ПКУ визначено, що тимчасово, з 1 січня 2013 року до 1 січня 2023 року, звільняються від оподаткування ПДВ операції з постачання програмної продукції, а також операції з програмною продукцією, плата за які не вважається роялті згідно з абзацами другим - сьомим підпункту 14.1.225 пункту 14.1 статті 14 розділу І ПКУ.

Слід зазначити, що для цілей п. 26-1 підрозділу 2 розділу XX ПКУ до програмної продукції відносяться:

Враховуючи вищенаведене, якщо пакети програмного забезпечення для обробки зображень, придбані КП «...» відносяться до програмної продукції у визначенні пункту 26-1 підрозділу 2 розділу XX ПКУ, то при отриманні
бюджетних коштів, призначених для подальшого придбання програмного забезпечення, ПДВ не нараховується.

Стосовно оподаткування податком на додану вартість коштів, які надходять на рахунки КП «...», відкриті в Державній казначейській службі України на виконання заходів програм, затверджених міською радою, повідомляємо, що у разі якщо зазначене фінансування надходить в рахунок оплати вартості поставлених ним товарів/послуг, які є об’єктом оподаткування ПДВ, на дату зарахування таких коштів на відповідний рахунок платник має визначити податкові зобов’язання.