X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДФС У М.КИЄВI

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 22.11.2018 р. № 4918/10/26-15-13-06-12-ІПК


Головне управління ДФС у ............................... в порядку ст. 52 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-ІV зі змінами та доповненнями (далі - ПКУ) розглянуло запит від ...........вих. №......... (вх. № ......... від .........) про надання податкової консультації з питання подання Податкового розрахунку суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку (ф. N 1ДФ) та повідомляє.

Відповідно до п.п. 14.1.180 п. 14.1 ст. 14 ПКУ податковий агент щодо податку на доходи фізичних осіб зобов'язаний нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розділом IV ПКУ, до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, вести податковий облік, подавати податкову звітність контролюючим органам та нести відповідальність за порушення його норм в порядку, передбаченому статтею 18 та розділом IV ПКУ.

Порядок оподаткування податком на доходи фізичних осіб визначено розділом IV ПКУ.

Згідно з п.п. «б» п. 176.2 ст. 176 ПКУ особи, які відповідно до ПКУ мають статус податкових агентів, зобов’язані подавати у строки, встановлені ПКУ для податкового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до контролюючого органу за місцем свого розташування. Такий розрахунок за ф. 1ДФ подається податковим агентом лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податку податковим агентом протягом звітного періоду.

Порядок заповнення та подання податковими агентами Податково« розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платники податку, і сум утриманого з них податку (далі - податковий розрахунок з ф. 1ДФ) затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.01.201 № 4 «Про затвердження форми Податкового розрахунку сум доход? нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з не податку (форма N 1ДФ) та Порядку заповнення та подання податковий» агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) і користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку» (далі - Порядок № 4) Довідником ознак доходів, наведеним у додатку до Порядку № визначено, що сума майнового та немайнового внеску платника податку статутного фонду юридичної особи - емітента корпоративних прав в обмін такі корпоративні права, відображається у податковому розрахунку за ф. 1 Д<1 ознакою доходу «178».

Якщо внаслідок зменшення у законодавчо встановленому порядку статутного капіталу товариства його засновнику повертаються грошові кошти, які були внесені ним при формуванні цього капіталу під час заснування товариства, то на таку операцію поширюються норми п. 170.2 ст. 170 ПКУ.

Разом з тим, згідно з п.п. 165.1.44 п. 165.1 ст. 165 ПКУ до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається сума майнового та немайнового внеску платника податку до статутного фонду юридичної особи - емітента корпоративних прав, в обмін на такі корпоративні права.

Тобто, юридична особа - емітент корпоративних прав виступає у якості податкового агента в частині відображення в податковому розрахунку за ф. 1ДФ під ознакою доходу «178» суми грошових коштів або майна, внесених фізичною особою до статутного фонду такої юридичної особи в обмін на корпоративні права.

Щодо відображення у податковому розрахунку за ф. 1ДФ поворотної безвідсоткової фінансової допомоги повідомляємо.

Згідно з п.п. 165.1.31 п. 165.1 ст. 165 ПКУ до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається основна сума поворотної фінансової допомоги, наданої платником податку іншим особам, яка повертається йому, основна сума поворотної фінансової допомоги, що отримується платником податку.

Відображення в податковому розрахунку за ф. 1ДФ повернення засновнику поворотної фінансової допомоги здійснюється відповідно до п. З Порядку № 4.

При цьому, виплата доходу на користь фізичної особи у вигляді поворотної фінансової допомоги в податковому розрахунку за ф. 1ДФ зазначається за ознакою доходу «153».

У випадках подання податкового розрахунку ф. N 1ДФ з недостовірними відомостями або з помилками, до податкового агента застосовуються штрафні (фінансові) санкції.

Так, згідно з п. 119.2 ст. 119 ПКУ неподання, подання з порушенням встановлених строків, подання не у повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку, а також суми отриманої оплати від фізичних осіб за товари (роботи, послуги), якщо такі недостовірні відомості або помилки призвели до зменшення та/або збільшення податкових зобов'язань платника податку та/або до зміни платника податку, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 510 гривень.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 1020 гривень.

Передбачені цим пунктом штрафи не застосовуються у випадках, коли недостовірні відомості або помилки у податковій звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку, а також суми отриманої оплати від фізичних осіб за товари (роботи, послуги), виникли у зв'язку з виконанням податковим агентом вимог п. 169.4 ст. 169 ПКУ та були виправлені відповідно до вимог ст. 50 ПКУ.

Крім того, ст. 1634 Кодексу України про адміністративні правопорушення встановлено, що несвоєчасне повідомлення державним податковим інспекціям за встановленою формою відомостей про доходи громадян, тягне за собою попередження або накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій, а також на громадян - суб'єктів підприємницької діяльності у розмірі від двох до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій, а також на громадян - суб'єктів підприємницької діяльності у розмірі від трьох до п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Разом з цим, запит не містить достатньої інформації для надання більш конкретної відповіді, та відповідно, необхідне вивчення документів, які стосуються порушених питань щодо відчуження засновником корпоративних прав.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 ПКУ податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.