X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ОФIС ВЕЛИКИХ ПЛАТНИКIВ ДФС

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 28.11.2018 р. № 5001/ІПК/28-10-27-01-11


Про плату за землю


Офіс великих платників податків Державної фіскальної служби розглянув лист Товариства щодо плати за землю (далі - Плата), та керуючись статтею 52 розділу II Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.
Товариство поінформувало, що є власником нерухомого майна, розташованого на земельній ділянці, право користування на яку Товариством не оформлені (далі -Ділянка).
Товариство, посилаючись на узагальнюючу податкову консультацію, затверджену наказом Міністерства фінансів України від 06.07.2018 №602 «Про затвердження узагальнюючих податкових консультацій з деяких питань оподаткування платою за землю», запитує про обов’язок справляння ним Плати за Ділянку у разі відсутності правовстановлюючих документів на Ділянку.
Земельний податок сплачується власниками земельних ділянок та постійними землекористувачами (п.п. 14.1.72 п. 14.1 ст. 14, п. 269.1 ст.269 Кодексу). Для земельних ділянок, що перебувають у комунальній або державній власності та надані в оренду, підставою для нарахування орендної плати є договір оренди такої земельної ділянки (п. 288.1 ст. 288 Кодексу).
При переході права власності на будівлю, споруду (їх частину) податок за земельні ділянки, на яких розташовані такі будівлі, споруди (їх частини), з урахуванням прибудинкової території сплачується на загальних підставах з дати державної реєстрації права власності на таку земельну ділянку (п.287.6 ст.287 Кодексу).
За умови відсутності у Товариства правовстановлюючих документів на земельну ділянку Товариство не можна вважати платником земельного податку або орендної плати у розумінні ст.ст. 269 та/або 288 Кодексу.
- Разом з цим зазначаємо наступне.
Для забезпечення встановленого ст.206 Земельного кодексу України від 25.10.2001 № 2768-111 зі змінами (далі - ЗКУ) принципу платності використання землі, як на умовах власності, так і користування (постійного або строкового), необхідним є ідентифікація таких ділянок як об’єкта цивільних відносин, зокрема за такими елементами податку як: платник - власник або користувач; об’єкт оподаткування - межі та площа; база оподаткування - нормативна грошова оцінка; ставки (ст. 7 Кодексу).
Повноваження щодо регулювання земельних відносин, у тому числі й справляння плати за землю, делеговано органам місцевого самоврядування (ст.ЗЗ Закону України «Про місцеве самоврядування»).
Використання земельних ділянок без належного оформлення прав є порушенням норм земельного законодавства.
Звертаємо увагу, що орган місцевого самоврядування, керуючись нормами ст. 377 Цивільного кодексу України, ст. 120, 125, 126 та 206 ЗКУ, а також враховуючи рішення Судової палати у господарських справах Верховного Суду України від 28.01.2015 (у справі № 5023/3993/12 (5023/90574/11) та від 30.11.2016 (у справі № 922/1008/15) може порушити питання про компенсацію завданої шкоди (ст.ст. 1166, 1167 Цивільного кодексу України) землекористувачами (юридичними та фізичними особами), які використовують земельні ділянки без належним чином оформлених документів на право користування земельними ділянками, у формі неотриманої орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності.
Згідно з п.52.2 ст.52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.