Головне управління Державної фіскальної служби у Чернівецькій області на звернення Товариства щодо сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі - Податок), керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.
Товариство без документального підтвердження поінформувало, що є власником законсервованого об’єкта нерухомого майна - «табору оздоровлення та відпочинку дітей» (далі - Об’єкт).
Товариство запитує про підстави, порядок справляння Податку Товариство за Об’єкт.
Податкове зобов’язання з Податку є результатом множення таких основних елементів Податку як площа об’єкта нерухомого майна, відмінного від земельної ділянки, мінімальна місячна заробітна плата, визначена законом на 1 січня відповідного звітного (податкового) року, ставка (у відсотках), встановлена рішенням відповідного органу місцевого самоврядування (п. 266.5 ст. 266 Кодексу).
Обов’язок органів місцевого самоврядування щодо встановлення податку на майно (в частині податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки) встановлено п. 10.3 ст. 10 Кодексу.
З метою уніфікації об’єктів нерухомості Державним комітетом України по стандартизації, метрології та сертифікації розроблено та затверджено наказом від 17.08.2000 № 507 Державний класифікатор будівель та споруд ДК 018-200 (далі- Класифікатор), який містить Методику класифікації будівель за головною класифікаційною ознакою. Так, приналежний Товариству Об’єкт може бути класифікованим за кодами 1212.2 або 1212.3 у класі 1212 «Інші будівлі для тимчасового проживання» або з кодами 1264.6 або 1264.9 у класі 1264 «Будівлі лікарень та оздоровчих закладів».
Оскільки фактичне головне призначення кожного конкретного об’єкта нерухомості обчислюється на підставі документів, що підтверджують право власності, у порядку, визначеному Класифікатором, із використанням Методики ідентифікації за головною класифікаційною ознакою будівель багатофункціонального призначення, то Товариству за отриманням необхідного висновку щодо ідентифікації об’єктів нерухомості доцільно звернутись до органу, який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.
З огляду на викладене для отримання роз’яснень щодо застосування рішення органу місцевого самоврядування про встановлення ставок місцевих податків і зборів пропонуємо звернутись безпосередньо до Рухотинської сільської ради. Також з однозначного тлумачення рішення органу місцевого самоврядування про встановлення ставок місцевих податків і зборів вважаємо за доцільне запропонувати Рухотинській сільській раді визначити розмір ставки Податку за приналежний Товариству Об’єкт на 2019 рік.
Згідно вимог п. 52.2 ст. 52 ПКУ податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |