Державна фіскальна служба України розглянула звернення щодо деяких питань трансфертного ціноутворення, та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє таке.
Згідно з вимогами п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Кодексу об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень Кодексу.
Підпунктом «в» п.п. 39.2.1.1 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу встановлено, що контрольованими операціями є господарські операції платника податків, що можуть впливати на об’єкт оподаткування податком на прибуток підприємств платника податків, зокрема господарські операції, що здійснюються з нерезидентами, зареєстрованими у державах (на територіях), включених до переліку держав (територій), затвердженого Кабінетом Міністрів України відповідно до п.п. 39.2.1.2 плі, 39,2.1 п. 39,2 ст. 39 Кодексу, або які є резидентами цих держав.
Постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 року Кз 1045 (далі - Постанова № 1045) затверджено перелік держав (територій), які відповідають критеріям, установленим п.п. 39.2.1.2 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу (далі - Перелік). Зокрема до Переліку включена Республіка Молдова.
Відповідно до п,п. 39,2.1.7 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу вартісними критеріями для визнання операцій контрольованими є отримання платниками податків доходу, визначеного за правилами бухгалтерського обліку, у розмірі, що перевищує 150 мільйонів гривень за рік (за вирахуванням непрямих податків) та здійснення з нерезидентом операцій за відповідний податковий (звітний) рік обсягом, що перевищує 10 мільйонів гривень.
Отже, у разі здійснення господарських операцій із нерезидентами, зареєстрованими у Республіці Молдова, за відсутності інших критеріїв, визначених у пп. «а»-«б», «г»-«г» п.п. 39.2.1.1 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу, вони будуть визнаватись контрольованими у разі одночасного виконання наступних умов:
річний дохід платника податків від будь-якої діяльності, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 150 млн. грн. (за вирахуванням непрямих податків) за податковий (звітний) рік,
обсяг господарських операцій платника податків з таким контрагентом (визначений за правилами бухгалтерського обліку), перевищує 10 млн. грн. (за вирахуванням непрямих податків).
Згідно з п.п. 140.5.4 п. 140.5 ст. 140 Кодексу фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму 30 відсотків вартості товарів, у тому числі необоротних активів, робіт та послуг (крім операцій, зазначених у п. 140.2 та п.п. 140.5.6 п. 140.5 ст. 140 Кодексу, та операцій, визнаних контрольованими відповідно до ст. 39 Кодексу), придбаних, зокрема, у нерезидентів (у тому числі пов’язаних осіб - нерезидентів), зареєстрованих у державах (на територіях), включених до переліку держав (територій), затвердженого Кабінетом Міністрів України відповідно до пп. 39.2.1.2 пп. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу.
Вимоги п.п. 140.5.4 п. 140.5 ст. 140 Кодексу не застосовуються платником податку, якщо операція не є контрольованою та сума таких витрат підтверджується платником податку за цінами, визначеними за принципом «витягнутої руки» відповідно до процедури, встановленої ст. 39 Кодексу, але без подання звіту.
Для цілей податкового контролю за трансфертним ціноутворенням звітним періодом є календарний рік (п.п. 39.4.1 п. 39.4 ст. 39 Кодексу).
Таким чином, оскільки вартісні критерії визнання операції (операцій) контрольованою для цілей виконання вимог ст. 39 Кодексу обраховуються за результатами податковою (звітного) року, то коригування фінансового результату до оподаткування за операціями з нерезидентами, визначеними в абзаці третьому та четвертому плі. 140.5.4 п. 140.5 ст. 140 Кодексу, здійснюються за результатами податкового (звітного) року та відображаються у податковій декларації з податку на прибуток підприємств за податковий (звітний) рік (Узагальнююча податкова консультація, затверджена наказом Міністерства фінансів України № 887 від 14.11.2018).
Таким чином, якщо з урахуванням вартісних критеріїв, визначених у п.п. 39.2,1.7 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу, господарські операції з придбання товарів у нерезидента, зареєстрованого у Республіці Молдова не визнаються контрольованими, платники податків мають збільшиш фінансовий результат на суму 30 відсотків вартості таких товарів (робіт, послуг) за підсумками податкового (звітного) року.
У разі незастосування платником податків різниці відповідно до п.п. 140.5.4 п. 140.5 ст. 140 Кодексу обґрунтування цін таких операцій за принципом «витягнутої руки» згідно з методологією трансфертного ціноутворення платник податків має надати на вимогу контролюючого органу під час документальної перевірки та/або у випадках, передбачених п. 73.3 ст. 73 Кодексу.
Водночас зазначаємо, що відповідно до п. 52.2 ст, 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податку, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |