X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 30.11.2018 р. № 5067/6/99-99-15-03-02-15/ІПК

Державна фіскальна служба України розглянула звернення щодо причин неприйняття на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) розрахунків коригування до податкової накладної та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.

Згідно з пунктом 21 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 137/28267, у разі здійснення коригування сум податкових зобов'язань, а також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, не пов'язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, відповідно до статті 192 Кодексу постачальник (продавець) товарів/послуг складає розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної за формою згідно з додатком 2 до податкової накладної.

Порядок складання розрахунку коригування та його реєстрації в ЄРПН, включаючи і терміни такої реєстрації, аналогічний порядку, передбаченому для податкових накладних.

Згідно з пунктом 5 постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» (далі - Порядок № 1246) податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до ЄРПН у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 2001.3, 200і.9 статті 200і та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, передбачені цим пунктом.

Згідно з пунктом 13 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 Порядку № 1246, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 Порядку № 1246 (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття (пункт 15 Порядку № 1246).
2

Отже, розрахунок коригування до податкової накладної, про який йдеться у зверненні, не прийнято на реєстрацію в ЄРПН у зв’язку з порушенням вимог порядку заповнення податкової накладної та розрахунку коригування до податкової накладної з причин, зазначених в квитанції, яка отримана платником податку.

Зокрема, як було зазначено у попередньому зверненні платника податку з порушеного питання від 01.08.2018 № 04-373 (вх. ДФС № 49532/6 від 07.08.2018), у квитанції до такого розрахунку коригування зазначено причину неприйняття «Одночасне заповнення граф «Коригування кількості (зміна кількості, ціна)» і «Коригування вартості (зміна ціни, кількість)» не дозволяється».

Враховуючи викладене, повторно наголошуємо на необхідності перевірити наявність зайвих символів (нулів, прочерків, пробілів, тощо) у графах розрахунку коригування (у форматі XML), які не підлягають заповненню (зокрема, у графах 9 та 10 «Коригування вартості: зміна ціни / кількість постачання товарів/послуг») у рядках розрахунку коригування, які вказані в квитанції.

При цьому повідомляємо, що відповідно до пункту 52.1 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація надається контролюючим органом платнику податку за його зверненням та стосується практичного застосування окремих норм податкового законодавства. В рамках податкової консультації не розглядається питання щодо правильності розуміння платником податку норм податкового законодавства, а також не проводиться оцінка правильності заповнення платником податку податкових та бухгалтерських документів. Згідно з нормами чинного законодавства платники податку зобов’язані самостійно декларувати свої податкові зобов’язання та визначати сутність і відповідність здійснюваних ними операцій тим, які передбачені Кодексом.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.