X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 04.12.2018 р. № 5089/6/99-99-11-03-03-15/ІПК

Про порядок та строки оскарження рішень про відмову у реєстрації податкової накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних
Державна фіскальна служба України розглянула звернення Товариства щодо порядку та строків оскарження рішень про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН), та керуючись ст.52 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-УІ (далі - Кодекс), повідомляє таке.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України від 28 червня 1996 року № 254к/96-ВР органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з пунктом 56.1 статті 56 Кодексу рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.

Відповідно до підпункту 56.23.2 пункту 56.23 статті 56 Кодексу скарга на рішення про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН розглядається в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, за участі уповноваженої особи центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Згідно з пунктом 3 Порядку розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі - Порядок), скарги на рішення комісій контролюючих органів, про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН (далі - скарга) подаються платником податку на додану вартість (далі - платник податку) до ДФС протягом 10 календарних днів з дня набрання чинності рішенням комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН відповідно до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Якщо останній день строку припадає на вихідний, неробочий або святковий день, останнім днем такого строку вважається перший робочий день, що настає за вихідним, неробочим або святковим днем. Строк подання скарги може бути продовженим за правилами і на підставах, визначених пунктом 102.6 статті 102 Кодексу.

Відповідно до пункту 5 Порядку скарга подається платником податку в електронній формі засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з
урахуванням вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Згідно з пунктом 6 Порядку ДФС постійно розміщує на своєму офіційному веб-сайті відомості щодо засобів електронного зв'язку, якими може подаватися скарга.

Так, на офіційному порталі ДФС у розділі «Медіа-Центр / Новини» розміщено інформацію про функціонування сервісу подання скарг на рішення комісій контролюючих органів, а також рекомендації щодо створення та порядку подання таких скарг (http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/334764.html).

Відповідно до пункту 10 Порядку скарга повинна містити дані про:

Згідно з пунктом 11 Порядку платник податку може додавати до скарги пояснення та копії документів, які підтверджують інформацію, зазначену у ПН/РК, реєстрація яких зупинена.

Відповідно до пункту 9 Порядку скарга підписується та подається особисто платником податку або його уповноваженим представником. Якщо скарга підписується та подається уповноваженим представником платника податку, до неї додаються належним чином завірена копія документа, який засвідчує повноваження такого представника відповідно до законодавства.

Згідно з пунктом 13 Порядку за результатами розгляду скарги комісія ДФС з питань розгляду скарг приймає одне з таких рішень:

Відповідно до пункту 14 Порядку скарга залишається без розгляду у разі, коли до прийняття рішення комісією ДФС з питань розгляду скарг до зазначеної комісії надійшла заява платника податку про відмову від поданої ним скарги.

Згідно з пунктом 15 Порядку за результатами розгляду скарги комісія ДФС з питань розгляду скарг прийняте рішення надсилає платнику податку у строк, визначений пунктом 56.23 статті 56 Кодексу, в електронній формі засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 18 Порядку рішення комісії ДФС з питань розгляду скарг не підлягає подальшому адміністративному оскарженню та може бути оскаржене в судовому порядку.

Згідно з пунктом 4 Порядку не підлягають адміністративному оскарженню рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН, які оскаржені платником податку в судовому порядку.

Враховуючи наведене вище, оскарження рішень комісій контролюючих органів здійснюється відповідно до вимог Кодексу та Порядку.

Додатково повідомляємо, що відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.