X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 27.12.2018 р. № 5427/6/99-99-15-03-02-15/ІПК

Державна фіскальна служба України розглянула звернення ПАТ «Націона льна суспільна телерадіокомпанія України» щодо порядку оподаткування ПДВ операцій з отримання від учасника конкурсу на право оренди державного майна конпів у вигляді гарантійного внеску та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.

Як зазначено у зверненні, перерахування гарантійного внеску учасником конкурсу на право оренди приміщень компанії відбувається відповідно до Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31.08.2011    №906 (далі - Порядок № 906).

Гарантійний внесок може бути здійснений шляхом перерахування коштів на визначений в оголошенні про конкурс рахунок або шляхом надання банківської гарантії (пункт 4 Порядку № 906).

При цьому орендодавець протягом трьох робочих днів після затвердження результатів конкурсу надсилає рекомендованим листом або вручає під розписку особисто переможцю конкурсу (уповноваженій ним особі) проект договору оренди. Переможець конкурсу або уповноважена ним особа після отримання проекту договору протягом п'яти робочих днів особисто повертає орендодавцю підписаний проект договору оренди. Умови договору оренди повинні враховувати істотні умови, визначені у статті 10 Закону України від 10 квітня 1992 року № 2269 -XII «Про оренду державного та комунального майна», та включати орендну плату, запропоновану переможцем конкурсу, а також пропозиції переможця конкурсу, подані ним для участі в конкурсі (пункт 30 Порядку № 906).

Відповідно до пункту 34-2 Порядку № 906 гарантійні внески протягом семи робочих днів з дня укладення договору оренди повертаються всім учасникам конкурсу, крім переможця конкурсу та осіб, яким гарантійний внесок не повертається згідно з вимогами Порядку № 906.

У разі порушення переможцем конкурсу строку, зазначеного у пункті 30 Порядку № 906, сплачений ним гарантійний внесок не повертається.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами ПКУ (пункт 1.1 статті 1 Кодексу).

Згідно з підпунктами «а» і «б» пункту 185.1 статті 185 Кодексу об'єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких відповідно до статті 186 ПКУ розташоване на митній території України.

Під постачанням товарів розуміється будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду (підпункт 14.1.191 пункту 14.1 статті 14 Кодексу).

Під постачанням послуг розуміється будь-яка операція, що не є постачанням товарів, чи інша операція з передачі права на об'єкти права інтелектуальної власності та інші нематеріальні активи чи надання інших майнових прав стосовно таких об'єктів права інтелектуальної власності, а також надання послуг, що споживаються в процесі вчинення певної дії або провадження певної діяли ості (підпункт 14.1.185 пункту 14.1 статті 14 Кодексу).

За загальним правилом згідно з пунктом 187.1 статті 187 Кодексу датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з пс дій, що сталася раніше (перша подія):

На дату виникнення податкових зобов'язань, визначену пунктом 187.1 статті 187 Кодексу, платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначен эму законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) у встановлений Кодексом термін (пункт 201.1 статті 201 Кодексу).

Отже, кошти у вигляді гарантійного внеску, сплачені учасником конкурсу на визначений в оголошенні про конкурс рахунок або шляхом надання банківської гарантії, виконують виключно функцію засобу забезпечення виконання зобов'язань такого учасника та згідно з умовами конкурсу підлягають поверненню йому, не зумовлюють у підприємств податкових наслідків з ПДВ. Податкові зобов'язання у учасника та податковий кредит у орендодавця при отриманні/перерахуванні такого платежу не визначаються. При цьому на дату зарахування таких коштів в рахунок оплати вартості послуг з оренди орендодавець зобов’язаний визначити податкові зобов’язання з ПДВ (при умові, що таке зарахування є першою подією) та скласти і зареєструвати в ЄРПН податкову накладну.

Якщо кошти, які отримані від учасника конкурсу у вигляді гарантійного внеску, у зв’язку з невиконанням ним умов конкурсу не підлягають поверненню та розцінюються як суми неустойки (штрафу та/або пені), то такі кошти не є оплатою вартості поставлених (що підлягають поставці) товарів/послуг та не змінюють базу оподаткування ПДВ товарів/послуг. Зазначене також роз’яснено в Узагальнюючій податковій консультації щодо включення до бази оподаткування ПДВ та складу витрат коштів, отриманих як сума штрафу за затримку оплати чи постачання товарів/послуг, затвердженій наказом Державної податкової служби України від 06.07.2012 №590.

Надходження інших коштів, отриманих від учасника конкурсу, які не підлягають поверненню, вважається операцією з отримання компенсації товарів/послуг, яка є об’єктом оподаткування ПДВ та податкові зобов’язання з 1ДВ виникають у орендодавця на дату зарахування таких коштів на його рахунок.

Водночас зазначаємо, що згідно з нормами чинного законодавства платники податку зобов’язані самостійно декларувати свої податкові зобов’язанню та визначати сутність і відповідність здійснюваних ними операцій тим, які перераховані Кодексом.

При цьому пунктом 44.1 статті 44 Кодексу визначено, що для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами що визначені абзацом першим пункту 44.1 статті 44 Кодексу.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 Кодексу).