Державна фіскальна служба України розглянула звернення щодо подання уточнюючої декларації з податку на прибуток у зв’язку із помилковим здійсненням самостійного коригування ціни контрольованих операцій та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.
Відповідно до п.п. 39.2.1.1 та 39.2.1.2 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу, в редакції, що діяла у 2015 - 2016 роках, для цілей нарахування податку на прибуток підприємств контрольованими операціями визнавались:
а) господарські операції, які впливають на об’єкт оподаткування сторін (сторони) таких операцій, що здійснюються платниками податків з пов’язаними особами - нерезидентами;
б) господарські операції з продажу товарів через комісіонерів - нерезидентів.
Крім цього, до контрольованих операцій відносились господарські операції, які впливали на об’єкт оподаткування платника податків, однією із сторін яких був нерезидент, зареєстрований у державі (на території), яка була включена до переліку держав (територій), затвердженого Кабінетом Міністрів України.
Такий перелік держав (територій) центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, оприлюднював щороку в офіційних друкованих виданнях та на офіційному веб-сайті із зазначенням ставок податку на прибуток підприємств (корпоративний податок). Інформація про зміну ставок оприлюднювалась протягом трьох місяців з дати їх зміни.
Республіка Панама, яка виступає контрагентом в господарських операціях платника податку, входила до Переліку держав (територій), які відповідають критеріям, встановленим п.п. 39.2.1.2 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу, що діяв на момент здійснення господарських операцій платником податків.
Таким чином, операції платника податків з контрагентами - резидентами Республіки Панама у 2015 - 2016 роках підпадали під визначення контрольованих за умови їх відповідності вартісним критеріям, встановленим п.п. 39.2.1.7 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу, чинним у 2015-2016 роках.
Відповідно до п. 50.1 ст. 50 Кодексу у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 цього Кодексу) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електрон ної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податко вій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.
При цьому, відповідно до пп. 50.2 та 50.3 ст. 50 Кодексу 50.2. платник податків під час проведення документальних планових та позапланових перевірок не має права подавати уточнюючі розрахунки до поданих ним раніше податкових декларацій за будь-який звітний (податковий) період з відповідного податку і збору, який перевіряється контролюючим органом, а у разі якщо платник податків подає уточнюючий розрахунок до податкової декларації, поданої за період, що перевірявся, або не подає уточнюючий розрахунок протягом 20 робочих днів після дати складення довідки про проведення електронної перевірки, якою встановлено порушення податкового законодавства, відповідний контролюючий орган має право на проведення позапланової перевірки платника податків за відповідний період.
Самостійні коригування по контрольованим операціям відображаються в Додатку ТЦ до Декларації з податку на прибуток.
Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу, індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |