X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДФС У М.КИЄВI

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 28.12.2018 р. № 5470/ІПК/26-15-12-01-18

Головне управління ДФС у м. Києві розглянуло звернення стосовно надання індивідуальної податкової консультації щодо порядку оподаткування ПДВ операцій з надання послуг з переказу коштів фінансовою установою коштів.

ТОВ - небанківська фінансова установа, яка є учасником платіжної системи і має ліцензію Національного банку України на переказ коштів у національній валюті без відкриття рахунків та уклала договір з платіжною організацією відповідної платіжної системи.

Об'єктом оподаткування ПДВ, згідно з підпунктами «а» та «б» пушту 185.1 статті 185 розділу V Податкового Кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI із змінами і доповненнями (далі - ПКУ), є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 ПКУ.

Під постачанням товарів розуміється будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду (підпункт 14.1.191 пункту 14.1 статті 14 розділу І ПКУ).

Під постачанням послуг розуміється будь-яка операція, що не є постачанням товарів, чи інша операція з передачі права на об'єкти права інтелектуальної власності та інші нематеріальні активи чи надання інших майнових прав і стосовно таких об'єктів права інтелектуальної власності, а також надання послуг, що споживаються в процесі вчинення певної дії або провадження певної діяльності (підпункт 14.1.185 пункту 14.1 статті 14 розділи І ПКУ).

Відповідно до підпункту 196.1.5 пункту 196.1 статті 196 розділу V ПКУ, не є об'єктом оподаткування ПДВ, зокрема, операції з надання послуг платіжних організацій платіжних систем, пов'язаних з переказом коштів, з інкасації, розрахунково-касового обслуговування, залучення, розміщення та повернення коштів за договорами позики, депозиту, вкладу (у тому числі пенсійного), управління коштами та цінними паперами (корпоративними правами га деривативами), доручення, надання, управління і відступлення прав вимоги за фінансовими кредитами фінансових установ, кредитних гарантій і банківських поручительств особою, що надала такі кредити, гарантії або поручительства. Перелік послуг з розрахунково-касового обслуговування визначається Національним банком України за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Загальні засади функціонування платіжних систем і систем розрахунків (далі - платіжні системи) в Україні, поняття та загальний порядок проведення переказу коштів у межах України, визначено Законом України від 05 квітня 2001 року за № 2346-ІІІ «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні» (далі -Закон № 2346-ІІІ).

Платіжна організація - юридична особа, що визначає правила роботи платіжної системи, а також виконує інші функції щодо забезпечення діяльності платіжної системи та несе відповідальність згідно з цим Законом та договором (пункт 1.28 статті 1 Закону №2346-ІІІ).

Платіжна система - платіжна організація, учасники платіжної системи та сукупність відносин, що виникають між ними при проведенні переказу коштів. Проведення переказу коштів є обов'язковою функцією, що має виконувати платіжна система (пункт 1.29 статті 1 Закону № 2346-ІІІ).

Згідно з пунктом 9.3 статті 9 Закону №2346-ІІІ Національний банк України веде Реєстр платіжних систем, систем розрахунків, учасників цих систем та операторів послуг платіжної інфраструктури (далі - Реєстр). Платіжні організації платіжних систем, учасники платіжних систем та оператори послуг платіжної інфраструктури мають право здійснювати діяльність в Україні виключно після їх реєстрації шляхом внесення відомостей про них до Реєстру.

Національний банк у разі прийняття рішення про узгодження правил платіжної системи, відповідно до абзацу першого пункту 4 розділу II Положення про порядок реєстрації платіжних систем, учасників платіжних систем та операторів послуг платіжної інфраструктури, затвердженого Постановою Національного банку від 04.02.2014 року за №43, платіжною організацією якої є резидент, зобов'язаний у строк, передбачений пунктом 3 розділу II цього Положення, видати платіжній організації платіжної системи свідоцтво про узгодження правил платіжної системи за зразком, наведеним у додатку 2 до цього Положення, та внести відомості щодо платіжної системи до Реєстру.

Учасниками платіжної системи в Україні, у відповідності до пункту 10.3 статті 3 Закону №2346-ІІІ, мають право бути банк, що має банківську ліцензію Національного банку України, а також небанківська фінансова установа, яка має ліцензію Національного банку України на переказ коштів без відкриття рахунків, які уклали договори з платіжною організацією відповідної системи.

Таким чином, послуги щодо переказу коштів у національній валюті без відкриття рахунків, зокрема плата (винагорода) небанківської фінансової установи, що сплачується учасниками та користувачами платіжної системи за надання фінансових послуг з переказу коштів, що надаються учасником платіжної системи, який має відповідну ліцензію та уклав договір з платіжною організацією відповідної системи, яка внесена Національним банком України до Реєстру та має відповідне свідоцтво, не є об'єктом оподаткування ПДВ.

Зокрема слід також зазначити, що кошти, які підлягають переказу, платіжною організацією платіжної системи, яка внесена Національним банком України до Реєстру та має відповідне свідоцтво, а також учасником платіжної системи, який має відповідну ліцензію та уклав договір з платіжною організацією відповідної системи, також не є об'єктом оподаткування ПДВ.

Відповідно до п.52.2 ст. 52 ПКУ індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому Надано таку консультацію.