X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДФС У ДНIПРОПЕТРОВСЬКIЙ ОБЛАСТI

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 22.01.2019 р. № 244/ІПК/04-36-12-04-21

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), на звернення щодо сплати земельного податку повідомляє.

Товариство поінформувало, що має у власності об’єкти нерухомості, які використовує у господарській діяльності, та які розташовані на земельній ділянці комунальної власності м. Дніпра.

Товариство перебуває на спрощеній системі оподаткування та надає вказану нерухомість в оренду (основний вид його діяльності КВЕД 68.20 «Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна»).

Товариство, посилаючись на норму п.п. 4 п. 297.1 ст .297 Кодексу, вважає, що має підстави на звільнення від сплати земельного податку на земельну ділянку, що використовується у господарській діяльності.

Земельний податок є обов’язковим платежем, що справляється власниками земельних ділянок, а також постійними землекористувачами (п.п. 14.1.72 п. 14.1 ст. 14 Кодексу), до яких Товариство не належить.

Суб’єкти господарювання, що обрали спрощену систему оподаткування, застосовуючи норми п.п. 4 п. 297.1 ст. 297 Кодексу при обчисленні податкових зобов’язань із земельного податку, повинні керуватися приписами Постанови Колегії суддів палати в адміністративних справах Верховного Суду України від 24.11.2015 №826/14703/13-а у частині того, що спрощена система оподаткування не звільняє суб’єктів господарювання від виконання податкових зобов’язань зі сплати податків, встановлених п. 297.1 ст. 297 Кодексу, а запроваджує інші умови, порядок та механізм їх сплати, а також встановлює можливість відновлення їх сплати на загальних підставах у разі недотримання умов оподаткування за спрощеною системою.

Товариство набуде право користування земельною ділянкою комунальної власності згідно з договором оренди, та з дати його реєстрації у нього виникне обов’язок сплачувати оренду плату за таку земельну ділянку. Пільги зі сплати орендної плати за земельні ділянки комунальної власності Кодексом не передбачені, у тому числі й для суб’єктів господарювання, які обрали спрощену систему оподаткування.

Разом з тим, необхідно звернути увагу на наявну судову практику стягнення на користь органів місцевого самоврядування плати за використання земельної ділянки. Зокрема суб’єктів, які, порушуючи ст.ст. 125, 126 Земельного кодексу України, використовують безпідставно набуті земельні ділянки, постановами Судової палати у господарських справах Верховного Суду України від 28.01.2015, а також від 30.11.2016 зобов’язано компенсувати завдану власнику земельної ділянки майнову шкоду (ст.ст. 166, 167 Цивільного кодексу України) у формі
не отриманої орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності.

Разом з тим практика укладення договорів оренди земельних ділянок комунальної власності часто містить взаємопогоджені умови щодо компенсації орендарями орендної плати за період виконання землепорядних та землеоціночних робіт для земельних ділянок, що не були сформованими відповідно до вимог ст. 79-1 Земельного кодексу України.

Таким чином, Товариство може використати, передбачене п.п. 4 п. 297.1 ст. 297 Кодексу, право на звільнення від сплати земельного податку, у разі набуття ним права постійного користування земельною ділянкою комунальної власності та за умови укладання Товариством цивільно-правової угоди оренди земельної ділянки (як окремої цивільно-правової угоди так і разом з наданням в оренду нерухомого майна) відповідно до ст. 796 Цивільного кодексу України.

Податкова консультація    має індивідуальний характер і може
використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).