X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДФС У М.КИЄВI

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 02.11.2017 р. № 2480/ІПК/10/26-15-11-03-05

Головне управління ДФС у м. Києві розглянуло звернення, щодо надання індивідуальної податкової консультації стосовно вибору, досліджуваної сторони, і в межах компетенції повідомляє.

Контролюючі органи мають право надавати консультації виключно з тих питань, що належать до їх повноважень (п. 52.5 ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс).

Відповідно до п.п. 19-1. 1.28 п. 19-1.1 ст. 19-1 Кодексу до функцій контролюючих органів належить, зокрема, надання індивідуальних податкових консультацій з питань податкового та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи.

Відповідно до п.п. 39.2.1.4 п.39.2 ст.39 Кодексу - господарською операцією для цілей трансфертного ціноутворення є всі види операцій, договорів або домовленостей, документально підтверджених або непідтверджених, що можуть впливати на об'єкт оподаткування податком на прибуток підприємств платника податків, зокрема;,але не,виключно:

операції з товарами, такими як сировина, готова продукція тощо;

операції з надання послуг;

операції з нематеріальними активами, такими як роялті, ліцензії, плата за використання патентів, товарних знаків, ноу-хау тощо, а також з будь-якими іншими об'єктами інтелектуальної власності;

фінансові операції, включаючи лізинг, участь в інвестиціях, кредитах, комісії за гарантію тощо;

операції з купівлі чи продажу корпоративних прав, акцій або інших інвестицій, купівлі чи продажу довгострокових матеріальних і нематеріальних активів.

Відповідно до п.п. 39.2.1.7 п. 39.2 ст. 39 Кодексу господарські операції, передбачені пп. 39.2.1.1 - 39.2.1.3 і 39.2.1.5 п.п. 39.2.1 п.39.2 ст. 39 Кодексу, визнаються контрольованими, якщо одночасно виконуються такі умови:

річний дохід, платника податків від будь-якої діяльності, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 50 млн. грн. (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік;

обсяг таких господарських операцій платника податків з кожним контрагентом, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 5 млн грн (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік.

В редакції Закону від 21.12.2016№ 1797-VІІІ (набрав чинності з 01.01.2017) підпункт 39.2.1.7. Кодексу встановлює наступні вимоги щодо розміру річного доходу та обсягу операцій (для визнання операцій контрольованими):

річний дохід платника податків мав перевищувати 150 мільйонів гривень(за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік;

обсяг операцій платника податків з кожним контрагентом мав перевищувати 10 мільйонів гривень(за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік.

Вибір сторони, що досліджується, повинен здійснюватися відповідно до виконаних кожною стороною контрольованих операцій (КО) функцій, використаних під час здійснення КО активів та прийнятих економічних (комерційних) ризиків, пов’язаних із здійсненням такої операції, тобт.о за результатами проведеного функціонального аналізу.

Податковий кодекс не обмежує платника та контролюючий орган у виборі сторони, що досліджується, виключно стороною-нерезидентом. Водночас такий вибір передбачає наявність повної та достовірної інформації щодо обставин господарської діяльності контрагента-нерезидента та фінансових результатів, отриманих ним під час КО.

Відповідно до п.52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано'таку консультацію.