X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 08.02.2019 р. № 466/6/99-99-12-02-03-15/ІПК

Про плату за землю

Державна фіскальна служба України на звернення Товариства щодо розміру орендної плати за земельні ділянки державної власності (далі - Плата), визначених договорами оренди землі (далі - Договори), керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.

Товариство на підставі Договорів, укладених у 2009 році з районною державною адміністрацією строком на 49 років, користується земельними ділянками водного фонду державної власності, які розташовані за межами населених пунктів (далі - Ділянки).

Товариство поінформувало, що нормативна грошова оцінка Ділянок не виконувалась (п. 5 Договорів) та Плата обчислюється у грошовій формі з урахуванням середньообласної грошової оцінки ріллі та коефіцієнтів індексації (пп. 9, 10 Договорів).

Товариство, посилаючись на п.п. 288.5.1 п. 288.1 ст. 288 Кодексу та на рішення Сахновецької сільської ради Ізяславського району Хмельницької області від 13.06.2018 № 1 «Про встановлення ставок та пільг зі сплати земельного податку, ставок орендної плати за земельні ділянки, розташовані на території Сахновецької сільської ради на 2019 рік», запитує про відсотковий розмір Плати для обчислення Товариством податкових зобов’язань з Плати у 2019 році за земельні ділянки державної власності, розташовані за межами населених пунктів.

Договірні відносини, пов’язані з орендою землі, регулюються Земельним та Цивільним кодексами України, Законом України «Про оренду землі», крім розміру орендної плати, який визначається у Договорі з урахуванням граничних величин, передбачених Кодексом для Плати як однієї з форм місцевого податку - плати за землю.

Умовами Договорів передбачено підстави для щорічного перегляду розміру Плати, зокрема у разі зміни коефіцієнтів індексації нормативної грошової оцінки земель (далі - Оцінка), зміни розміру земельного податку (п. 11 Договорів).

З огляду на те, що здійснення контролю за дотриманням земельного законодавства, затвердження ставок плати за землю відповідно до Кодексу належить до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад (ст. 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»), вважаємо за необхідне Товариству з метою упередження спірних питань щодо податкових зобов’язань з Плати звернутися до органу місцевого самоврядування за місцезнаходженням земельних ділянок для здійснення всіх заходів щодо виконання робіт із землеустрою, Оцінки, з’ясування розміру ставки Плати та внесення відповідних змін до Договорів.

Водночас звертаємо увагу, що судовими інстанціями (постанова Верховного Суду України від 24.01.2018 №К/9901/5515/18 справа №817/206/15) підтримана позиція щодо превалювання норм Кодексу над умовами, встановленими Договором, а саме при визначенні відсоткового розміру Плати для обчислення податкових зобов’язань доцільно враховувати, що з набранням чинності Кодексу відсотковий розмір Плати, який підлягає перерахуванню до бюджету, має відповідати вимогам п.п. 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 Кодексу (з урахуванням внесених до нього змін), тобто Суд дійшов до висновку, що до моменту внесення до Договорів відповідних змін норми Кодексу є підставою для перегляду встановлених такими Договорами розмірів Плати.

Податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).