X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 22.02.2019 р. № 673/6/99-99-12-01-02-15/ІПК

Державна фіскальна служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) розглянула лист Товариства 1 від 21.01.2019 № 17-05 щодо застосування норм статті 230 Кодексу та постанови Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2017 року № 891 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників обсягу виробленого та реалізованого пального і рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв’язку» (далі - Постанова № 891) та в межах компетенції повідомляє таке.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація надається з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Державна фіскальна служба України реалізує державну податкову політику, державну політику у сфері державної митної справи (п.1 Положення про Державну фіскальну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 року № 236).

У запиті Товариство 1 поінформувало, що здійснює господарську діяльність із навантаження пального у автомобільні цистерни на естакадах наливу. При цьому Товариство не має у власності та користуванні жодного резервуару і насосного обладнання, яке б забезпечувало видачу нафтопродуктів на пунктах наливу.

У користуванні Товариства 1 є:

1.Тільки частина трубопроводу, що є складовою загальної трубопровідної системи іншого суб’єкта господарювання -Товариство 2;

2.Кінцеві пункти наливу нафтопродуктів, які забезпечують видачу нафтопродуктів в автомобільні цистерни.

Власником резервуарів та насосного обладнання є Товариство 2, і саме останнє здійснює подачу з резервуарів на пункти наливу Товариства 1 для завантаження в автомобільні цистерни. Функція Товариства 1 в цій технологічній схемі зводиться лише до того, що Товариство 1 надає можливість паливу, яке подається з резервуарного парку Товариства 2 і транспортується по трубах Товариства 2, пройти (транспортуватись) по незначній частині труби до місць безпосереднього наливу пального. При цьому Товариство 1 не впливає та не має технологічної можливості самостійно транспортувати паливо по трубопроводам, оскільки це робить Товариство 2, використовуючи власний резервуарний парк, насосне обладнання.

Трубопроводи Товариства 1 та Товариства 2 є поєднаними між собою, тому Товариство 1 частково задіяне у загальній технологічній схемі Товариства 2. По суті, Товариство 2 і забезпечує видачу пального з своїх резервуарів, оскільки, як вже зазначалося вище, Товариство 1 не має відповідної інфраструктури та обладнання, і не впливає на транспортування і видачу палива.

З урахуванням викладено, Товариство 1 звертається з проханням надати інформацію щодо особливостей утворення роботи акцизних складів, обладнання складів витратомірами-лічильниками і рівнемірами-лічильниками, передачі облікових даних з них електронними засобами зв’язку, а саме:

1.Чи є частина трубопроводу на кінцевих пунктах наливу нафтопродуктів, за допомогою яких Товариство 1 здійснює господарську діяльність по навантаженню пального, акцизним складом та чи є Товариство 1 розпорядником акцизного складу, не маючи при цьому жодного резервуара і насосного обладнання, яке б забезпечувало видачу нафтопродуктів на пунктах наливу?;

2.Якщо Товариство 1 є розпорядником акцизного складу, то до якої дати Товариство 1, не маючи жодного резервуара і насосного обладнання, зобов’язане обладнати акцизні склади витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами -лічильниками та зареєструвати їх в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі відповідно до пункту 12 підрозділу 5 «Особливості справляння акцизного податку екологічного податку» розділу XX Перехідні положення Кодексу.

Щодо питань 1,2.

Законом України від 23 грудня 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» передбачено ряд змін до Податкового кодексу України.

Так, з 01.07.2019 відповідно до підпункту 14.1.6. пункту 14.1. статті 14 Податкового кодексу України, акцизний склад - це:

Не є акцизним складом:

Відповідно до підпункту 14.1.212. пункту 14.1. статті 14 Податкового кодексу України:

Реалізація пального або спирту етилового для цілей розділу VI цього Кодексу - будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального або спирту етилового з переходом права власності на таке пальне або спирт етиловий чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу / акцизного складу пересувного: до акцизного складу; до акцизного складу пересувного; для власного споживання чи промислової переробки; будь-яким іншим особам.

Поняття "реалізація спирту етилового" застосовується виключно для суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність з виробництва спирту етилового.

Не вважаються реалізацією пального операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України:

Розпорядник акцизного складу - суб’єкт господарювання, який одержав ліцензію на право виробництва спирту етилового, алкогольних напоїв, зареєстрований платником акцизного податку, або суб’єкт господарювання - платник акцизного податку, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу (п. 14.1.224 ст. 14 Кодексу).

Резервуар - це законодавчо регульований засіб вимірювальної техніки у вигляді стаціонарної споруди або ємності, який призначений для здійснення операцій з обігу пального та його зберігання та для якого встановлена залежність його місткості від абсолютної висоти рівня пального в резервуарі, що оформлено у вигляді градуювальної таблиці (п.п. 4 п. 2 Постанови № 891).

Підпунктом 4 пункту 2 Постанови № 891 визначено, що обіг пального - будь-які операції, що передбачають:

Реєстр - електронна база даних, яка містить податкову інформацію про наявність у розпорядників акцизних складів витратомірів та рівнемірів, їх серійні (ідентифікаційні) номери, відомості щодо резервуарів та акцизних складів, на яких встановлені витратоміри і рівнеміри, а також облікові дані щодо обсягів обігу та залишку пального за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТЗЕД у розрізі резервуарів та акцизних складів (пункт 5 Постанови № 891).

Трубопровід - це штучна споруда, призначена для транспортування газу або рідини, а також інших твердих речовин у вигляді суспензії під дією різниці тиску в різних перетинах, яка є частиною технологічного комплексу з виробництва, оброблення (перероблення), змішування, навантаження-розвантаження, зберігання пального.

Оскільки Товариство 1, надає послуги по транспортуванню палива, трубопроводом не здійснюючи операції з вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального, то розпорядником акцизного складу є Товариство 2 з урахуванням правовстановлюючих документів на користування резервуарами.

Враховуючи викладене вище, з 01.07.2019 норми Закону № 2628 та Кодексу поширюються на Товариство 2, які регламентують роботу акцизних складів на митній території України, які необхідно облаштовувати рівнемірами-лічильниками та витратомірами - лічильниками. При цьому зазначені дії повинні відображатись при подачі даних у Реєстр, що забезпечить повноту обліку обігу пального.

Керуючись нормами чинного законодавства України, суб’єкти господарювання та інші учасники відносин у сфері господарювання повинні провадити свою діяльність у межах встановленого правового господарського порядку, додержуючись вимог законодавства.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.