X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 28.02.2019 р. № 813/6/99-99-12-02-03-15/ІПК

Щодо сплати туристичного збору

Державна фіскальна служба України на звернення Підприємства щодо справляння туристичного збору (далі - Збір), керуючись ст.52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.

Підприємство поінформувало, що за ним закріплена база відпочинку у селі (...) Броварського району Київської області, на якій організовується відпочинок працівників Підприємства та сторонніх осіб і організацій, вказана база закріплена за Підприємством на праві господарського відання.

Підприємство, посилаючись на рішення сільської ради (...) (далі - Рішення), до якого не внесені зміни у зв’язку ыз Законом України від 23.11.2018 № 2628 - VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі - Закон № 2628), зокрема щодо переліку податкових агентів, запитує, чи є Підприємство податковим агентом зі справляння Збору, чи зобов’язано Підприємство сплачувати Збір в умовах відсутності рішення органу місцевого самоврядування та за якими ставками має сплачуватися Збір
У 2019 році справляння Збору здійснюватиметься згідно зі ст. 268 Кодексу, норми якої змінено Законом № 2628, який набрав чинності 01 січня 2019 року.

Серед передбачених ст. 7 Кодексу елементів, що обов’язково відповідно до п.п. 12.4.3 п. 12.4 ст. 12 Кодексу визначаються сільськими, селищними, міськими радам та радами об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад (далі - Ради) при встановленні податків, у ст. 268 Кодексу частково або, переважно, повністю змінено для Збору визначення платників, податкових агентів, перелік яких оприлюднюється на офіційному веб-сайті Ради, бази оподаткування, порядку обчислення та сплати податкових зобов’язань.

Таким чином, для забезпечення умов справляння Збору у 2019 році встановленими Кодексом необхідними умовами, що мають бути реалізованими у рішеннях Рад, є не тільки затвердження ставок Збору, а й запровадження (або незапровадження) авансових внесків, визначення та оприлюднення переліку податкових агентів.

Відповідно до п.п. 268.5.2 п. 268.5 ст. 268 Кодексу (у редакції 2019 року) згідно з рішенням Ради справляння Збору може здійснюватися такими податковими агентами:

Підпунктами 5.3.1, 5.3.3 п. 5.3 Рішення визначено, що справляння Збору здійснюється адміністраціями готелів, кемпінгів, мотелів, гуртожитків для приїжджих та іншими закладами готельного типу, санаторно-курортними закладами, юридичними особами, які уповноважуються сільською радою справляти Збір на умовах відповідного договору.

Підприємство у зверненні не повідомило про статус своєї бази відпочинку.

Отже, якщо Підприємство (у особі адміністрації бази відпочинку) надає послуги з тимчасового розміщення осіб у місцях проживання (ночівлі), та якщо база відпочинку підпадає під статус готелів, кемпінгів, мотелів, гуртожитків для приїжджих та інших закладів готельного типу, санаторно-курортних закладів тощо, або з Підприємством (у особі адміністрації бази відпочинку) сільською радою укладено відповідний договір щодо уповноваження справляти Збір, то Підприємство є податковим агентом зі справляння Збору.    

Разом з цим п.п. 268.7.2 п. 268.7 ст. 268 Кодексу передбачено, що податковий агент, який має підрозділ без статусу юридичної особи, що надає послуги з тимчасового розміщення у місцях проживання (ночівлі) не за місцем реєстрації такого податкового агента, зобов’язаний зареєструвати такий підрозділ як податкового агента туристичного збору у контролюючому органі за місцезнаходженням підрозділу.

Оскільки база відпочинку розташована не за місцем реєстрації Підприємства, то Підприємство має зареєструвати базу відпочинку як податкового агента Збору в контролюючому органі, до повноважень якого відноситься село (...), а якщо щодо ставок Збору, зазначаємо, що Рішення, прийняте до 1 січня 2019 року, не відповідає нормам Кодексу за основними елементами Збору, у т.ч. щодо ставок Збору.

Водночас Кодексом передбачено, у разі якщо Рада не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів, що є обов’язковими згідно з нормами Кодексу, такі податки до прийняття рішення справляються з огляду на норми. Кодексу із застосуванням їх мінімальних ставок (п.п. 12.3.5 п. 12.3 ст.12 Кодексу).    

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).