Офіс великих платників податків Державної фіскальної служби розглянув звернення щодо коригування фінансового результату до оподаткування відповідно до пп. 140.5.4 п. 140.5 ст. 140 та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), в межах своїх повноважень повідомляє.
Відповідно до пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Кодексу об’єктом оподаткування податком на прибуток є: прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього Кодексу.
Підпунктом 140.5.4 п. 140.5 ст. 140 Кодексу встановлено, що платник податку на прибуток, що формує різниці, збільшує фінансовий результат до оподаткування податком на прибуток на суму ЗО відсотків вартості товарів, у тому числі необоротних активів, робіт та послуг (крім операцій, зазначених у п. 140.2 та пп. 140.5.6 п. 140.5 ст. 140 Кодексу, та операцій, визнаних контрольованими відповідно до ст. 39 Кодексу), придбаних у зокрема, нерезидентів, організаційно-правова форма яких включена до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України відповідно до пп. «г» пп. 39.2.1.1 пп. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу, які не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числі податок з доходів, отриманих за межами держави реєстрації таких нерезидентів, та/або на є податковими резидентами держави, в якій вони зареєстровані як юридичні особи.
Вимоги пп. 140.5.4 п. 140.5. ст. 140 Кодексу не застосовуються платником податку, якщо операція не є контрольованою та сума таких витрат підтверджується платником податку за цінами, визначеними за принципом "витягнутої руки" відповідно до процедури, встановленої ст. 39 Кодексу, але без подання звіту.
Підпунктом «г» пп. 39.2.1.1 пп. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу встановлено, що контрольованими операціями є господарські операції, що здійснюються з нерезидентами, які не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числі з доходів, отриманих за межами держави реєстрації таких нерезидентів, та/або не є податковими резидентами держави, в якій вони зареєстровані як юридичні особи.
Перелік організаційно-правових форм таких нерезидентів в розрізі держав (територій) затверджується Кабінетом Міністрів України.
На виконання цього підпункту Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 04 липня 2017 року № 480 «Про затвердження переліку організаційно-правових форм нерезидентів, які не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числі з доходів, отриманих за межами держави реєстрації таких нерезидентів, та/або не є податковими резидентами держави, в якій вони зареєстровані як юридичні особи» (далі - Перелік).
Заступник начальника п’ятого відділу управління надання податкових консультацій та інформаційно - довідкових послуг засобами електронного зв’язку ІДД ДПС С.О. Федорчук
Зокрема, до Переліку включено резидентів Федеративної Республіки Німеччина з організаційно-правовими формами (назва мовою держави реєстрації/назва, транслітерована латиницею (абревіатура)) - Gesellschaft Brgerlichen Reets (GbR), Stille Gesellshaft, Kommandit Gesellschaft auf Aktien (KGaA), Kommandit Gesellschaft (KG), Offene Handelsgesellschaft (OHG) та резидентів Австрійської Республіки з організаційно-правовими формами (назва мовою держави реєстрації/назва, транслітерована латиницею (абревіатура)) -Offene Handelsgesellschaft (OHG), OffeneErwerbsgesellschaft (OEG), Kommandit Gesellschaft (KG), KommanditErwerbsgesellschafl(KEG),
Gesellshaftnachbrgerlichem Recht (GesnbR).
Оскільки до вказаного Переліку не включені резиденти Федеративної Республіки Німеччината Австрійської Республіки з організаційно-правовою формою GmbH &C0.KG, то операції з такими контрагентами не підпадають під визначення контрольованих відповідно до пп. «г» пп. 39.2.1.1 пп. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу, за умови, що резиденти вказаних країн не є пов’язаними з резидентом України особами та/або операції з ними не здійснюються через комісіонерів-нерезидентів. При цьому платник податку на прибуток не збільшує фінансовий результат до оподаткування відповідно до вимог пп. 140.5.4 п. 140.5 ст. 140 Кодексу.
Водночас повідомляємо, що ДФС України звернулась до Міністерства фінансів України з приводу належності організаційно-правової форми Gesellschaft mit beschränkterHaftung&Co. KommanditGesellschaft (абревіатура -GmbH &C0.KG) до Переліку № 480.
Підприємство включено в план графік перевірок на IV квартал 2012 р.
2.6. За рахунок залучення до сплати підприємств з нульовими деклараціями.
Загальна сума доведеного додаткового показника за рахунок підприємств, які подали у І півріччі 2012 року декларації з нульовими показниками складає 9331,8 тис. грн,. або 41,2 % від доведеного показника в цілому по області.
Очікувана сума виконання доведеного резерву складає 293,0 тис. гривень, або 3,1 %.
Для забезпечення доведеного завдання визначено 1168 підприємств.
В результаті проведеної роботи:
ДПС в області продовжується робота із платниками визначеної категорії впродовж IV кварталу 2012 року.
З метою забезпечення відпрацювання платників, якими подано декларації з податку на прибуток із відсутніми показниками доходу, витрат, об’єкту оподаткування та нарахованого податку на прибуток, здійснюються наступні заходи:
Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |