X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДФС В ОДЕСЬКIЙ ОБЛАСТI

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 14.03.2019 р. № 1043/ІПК/15-32-12-04-17

Головне управління ДФС в Одеській області розглянуло запит Товариства щодо порядку обчислення розміру орендної плати, подання відповідної податкової звітності та правомірності застосування нової нормативної грошової оцінки земельної ділянки, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України, в межах компетенції, повідомляє.

Товариство проінформувало, що з Одеською міською радою укладено договір оренди землі (далі - Договір), згідно з яким товариство приймає в оренду земельну ділянку площею 0,2710 га.

Товариство просить надати роз’яснення щодо порядку обчислення розміру орендної плати, подання відповідної податкової звітності та правомірності застосування нової нормативної грошової оцінки земельної ділянки у разі не внесення змін до Договору.

Земельні відносини та справляння плати за землю в Україні регулюються Конституцією України, Земельним Кодексом України (далі - ЗКУ), Податковим кодексом України (далі - ПКУ), а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Плата за землю - це обов'язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності (пп. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).

Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки (п. 288.1 ст. 288 ПКУ).

Пунктом 288.4 статті 288 ПКУ передбачено, що розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у Договорі між орендодавцем (власником) і орендарем.

Так, пп. 4.5 п. 4 Договору передбачено, що розмір орендної плати переглядається у разі:

У цих випадках розмір орендної плати змінюється за ініціативою Орендодавця.

З 01.01.2017 року в м. Одесі впроваджено нову нормативну грошову оцінку землі (рішення Одеської міськради від 29.06.2017 р. № 756-VII).

Дотепер до Договору не внесені зміни, тобто Одеська міська рада не скористалася правом, передбаченим п. 4.2 Договору, а саме в односторонньому порядку переглянути розмір орендної плати.

Відповідно до положень ст.ст. 15, 21 Закону України «Про оренду землі», ст. 13 Закону України «Про оцінку земель» та п. 289.1 ст. 289 Кодексу нормативна грошова оцінка є основою для визначення розміру орендної плати для земель державної і комунальної власності.

З огляду на викладене Товариство має застосовувати нову нормативну грошову оцінку з урахуванням кумулятивної величини коефіцієнта індексації, розрахованої залежно від дати затвердження такої нормативної грошової оцінки.

Кодекс регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків. Договірні відносини між сторонами договору, пов’язані з орендою землі, регулюються Земельним та Цивільним кодексами України, Законом України «Про оренду землі», а також договором.

Податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).