X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 19.03.2019 р. № 1100/6/99-99-08-02-01-15/ІПК

Державна фіскальна служба України розглянула звернення на отримання індивідуальної податкової консультації щодо питань, пов’язаних з поданням податкових документів до контролюючого органу в електронному вигляді та, керуючись статтею 52 розділу II Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.

ДФС у своїй діяльності керується Конституцією України, Податковим та Митним кодексами України, законами України та іншими нормативно-правовими актами на підставі яких контролюючі органи здійснюють свої повноваження.

Державна реєстрація юридичних осіб здійснюється відповідно до Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (зі змінами) (далі - Закон).

Статтею 6 Закону встановлено, що державний реєстратор юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань веде Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР).

Частиною четвертою статті 17 Закону визначено перелік документів, які подаються державному реєстратору для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в ЄДР, у т.ч. змін до установчих документів юридичної особи.

Відповідно до пункту 66.1 статті 66 Кодексу підставами для внесення змін до облікових даних платників податків є, зокрема:

Отже, першоджерелом відомостей стосовно юридичної особи є ЄДР.

Відомості, які містяться в ЄДР, контролюючі органи отримують у порядку інформаційної взаємодії між ЄДР та інформаційними системами ДФС.

Відповідно до абзацу другого пункту 49.4 статті 49 Кодексу податкова звітність з податку на додану вартість подається в електронній формі контролюючому органу всіма платниками цього податку.

Подання електронних документів здійснюється платниками відповідно до норм Кодексу та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 03.08.2017 за № 959/30827 (далі - Порядок обміну електронними документами), на підставі Договору про визнання електронних документів (далі - Договір) шляхом надсилання заяви про приєднання до Договору (далі - Заява про приєднання до Договору), що визначає взаємовідносини суб’єктів електронного документообігу.

Підписувачем Заяви про приєднання до Договору має бути особа, яка згідно з даними ЄДР є керівником. За наявності електронної печатки на Заяву про приєднання до Договору спочатку накладається електронний цифровий підпис (далі - ЕЦП), після нього - електронна печатка.

Дія Договору припиняється за ініціативи самого платника шляхом надання Заяви про припинення дії Договору з дотриманням процедури, передбаченої пунктом 15 розділу III Порядку обміну електронними документами, або до виникнення підстав, визначених пунктом 14 розділу III Порядку обміну електронними документами, зокрема отримання інформації від акредитованого центру сертифікації ключів про завершення строку чинності (або скасування) посиленого сертифіката керівника, отримання інформації з ЄДР про зміну керівника.

Платник створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронному та паперовому вигляді, із зазначенням всіх обов’язкових реквізитів, керуючись цим Порядком, а також Договором.

З огляду на зазначене пропонуємо для врегулювання порушеного у зверненні питання звернутися до Міністерства юстиції України як до головного органу в системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної реєстрації, зокрема, юридичних осіб.

Водночас інформуємо, що реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних (далі - податкова накладна та/або розрахунок коригування) у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) здійснюється відповідно до вимог Кодексу та Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (зі змінами) (далі - Порядок ведення ЄРПН).

Податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до ЄРПН у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 20043 і 20049 статті 200.1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Порядку обміну електронними документами.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 Порядку ведення ЄРПН, формується квитанція про прийняття, або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Також повідомляємо, що Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі - АЦСК ІДД ДФС) сформував сертифікати відкритих ключів юристу ТОВ, строк чинності яких завершився.

Водночас інформуємо, що АЦСК ІДД ДФС не формував сертифікати відкритих ключів іншим посадовим особам вказаного товариства.

Зазначені сертифікати могли формувати інші кваліфіковані надавачі електронних довірчих послуг, перелік яких розміщено у розділі «Реєстр сертифікатів» інформаційного реєстру Центрального засвідчувального органу Міністерства юстиції України (https://czo.gov.ua).

Додатково повідомляємо, що пунктом 5.1 розділу 5 Регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС, погодженого Державною службою спеціального зв’язку та захисту інформації України та затвердженого Головою ДФС від 10.08.2016 і (зі змінами) передбачено, що для перевірки інформації, наданої заявником, у тому числі відомостей про керівника заявника, його повноважень на представництво юридичної особи та право вчиняти дії від її імені без довіреності, адміністратор реєстрації використовує дані ЄДР.

Також слід зазначити, що відповідно до пункту 2 статті 22 Закону України від 05 жовтня 2017 року № 2155-VІІІ «Про електронні довірчі послуги» встановлено, що ідентифікація фізичної особи, яка звернулася за отриманням послуги формування кваліфікованого сертифіката відкритого ключа, здійснюється за умови її особистої присутності за паспортом громадянина України або за іншими документами, які унеможливлюють виникнення будь-яких сумнівів стосовно особи, відповідно до законодавства про Єдиний державний демографічний реєстр та про документи, що посвідчують особу, підтверджують громадянство України чи спеціальний статус особи.

Таким чином, отримати електронні довірчі послуги в АЦСК ІДД ДФС можливо лише за умови особистої присутності.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.