Головне управління ДФС у м. Києві на звернення Товариства щодо розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності (далі -Плата) визначених договорами оренди землі (далі - Договір), керуючись ст. 52 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VІ, зі змінами (далі - Кодекс), повідомляє.
Товариство, поінформувало що є орендарем земельної ділянки на умовах Договору, укладеного з органами місцевого самоврядування.
Товариство, посилаючись на рішення Київської міської рад від 18.10.2018 № 1910/5974 «Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 23.06.2011 № 242/5629 «Про встановлення місцевих податків і зборів у м. Києві», запитує про відсотковий розмір Плати для обчислення Товариством податкових зобов’язань з Плати у 2019 році.
Договірні відносини, пов’язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України (далі - ЗКУ) та Цивільним кодексом України, а справляння плати за землю Кодекс та Законом України «Про оренду землі» (далі - Закон).
Пунктом 1 ст. 93 ЗКУ встановлено, що право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.
Орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності справляється відповідно до вимог ст. 288 Кодексу.
Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки (п. 288.1 ст. 288 Кодексу).
Платниками орендної плати є орендар земельної ділянки, об’єктом оподаткування - земельна ділянка, надана в оренду (п. 288.2 та п. 288.3, ст. 288 Кодексу).
Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою за розмір земельного податку, для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено, - у розмірі не більше 3 відсотків їх нормативної грошової оцінки (п. 288.5 ст. 288 Кодексу).
З огляду на те, що здійснення контролю за дотриманням земельного законодавства, затвердження ставок плати за землю відповідно до Кодексу належить до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад (ст. 33 Закону України від 21.05.1997 № 280/97-ВР "Про місцеве самоврядування в Україні"), вважаємо за необхідне Товариству з метою упередження спірних питань щодо податкових зобов’язань Плати звернутися до органу місцевого самоврядування за місцем знаходженням земельних ділянок для здійснення всіх заходів щодо виконання робіт із землеустрою, з’ясування розміру ставки Плати та внесення відповідних змін до Договорів.
Водночас звертаємо увагу, що Позиція щодо судовими інстанціями (постанова Верховного Суду України від 24.01.2018 №К/9901/5515/18 справа №817/206/15), а саме при визначенні відсоткового розміру Плати для обчислення податкових зобов’язань доцільно врахувати, що з набранням чинності Кодексу відсотковий розмір Плати, який підлягає перерахуванню до бюджету, має відповідати вимогам пп. 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 Кодексу (з урахуванням внесених до нього змін), тобто Суд дійшов до висновку, що до моменту внесення до Договорів відповідних змін, норми Кодексу є підставою для перегляду встановлених такими Договорами відсоткових розмірів Плати.
Податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватись виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |