X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 18.08.2020 р. № 3400/ІПК/99-00-04-01-03-06

Державна податкова служба України на виконання постанови Третього апеляційного адміністративного суду за позовом Товариства до ДПС про скасування індивідуальної податкової консультації Державної фіскальної служби України в частині роз’яснення ДФС щодо відсутності у платника податку права на бюджетне відшкодування, у випадку виникнення від’ємного значення за рахунок коригування податкових зобов’язань, та, керуючись статтями 52 та 53 Податкового кодексу України (далі — Кодекс), на листи Товариства щодо порядку заповнення додатка 2 до податкової декларації з податку на додану вартість (далі — ПДВ) «Довідка про суму від’ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду» (далі — Додаток 2) при виникненні від’ємного значення суми ПДВ за рахунок повернення передоплати за товар та коригування податкових зобов’язань з ПДВ у бік зменшення повідомляє.    

Платником податку у своїх листах повідомлено, що у січні 2019 року ним здійснено повернення покупцю передоплати за товар, отриманої ним у травні -
липні та жовні 2018 року, та відповідно зменшено податкові зобов’язань з ПДВ,
за рахунок чого, у січні 2019 року у такого платника податку виникло від’ємне значення суми ПДВ.

Сума від’ємного значення, що розрахована згідно з пунктом 200.1 статті 201 Кодексу, відображається у Додатку 2 до податкової декларації з ПДВ.

Форма та порядок заповнення і подання зазначеного додатку затверджено наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29.01.2016 за № 159/28289 (з урахуванням внесених до нього змін і доповнень) (далі — Порядок № 21).

При цьому Кодексом та вказаним порядком не встановлено особливостей та хронології відображення від’ємного значення ПДВ звітного (податкового) періоду в Додатку 2 до податкової декларації з ПДВ.

Деталізація від’ємного значення різниці між податковими зобов’язаннями і податковим кредитом, яка переноситься до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, здійснюється лише в частині періодів її виникнення. Такі дані відображаються в Додатку 2 до декларації з ПДВ.

Отже, при заповненні як Додатка 2 доцільно застосовувати принцип хронології формування від’ємного значення, згідно з яким податкові зобов’язання поточного (звітного) періоду зменшуються на суму податкового кредиту у хронологічному порядку його виникнення — від найдавнішого до найновішого.    

Доцільність застосовування саме такого принципу була запропонована платникам податку листом ДФС від 22.07.2016 № 24830/7/99-99-15-03-02-17 «Про внесення змін до форми податкової декларації з податку на додану вартість».    

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.