Індивідуальна податкова консультація
Державна податкова служба України розглянула звернення ….міської ради (далі – Рада) щодо отримання індивідуальної податкової консультації з плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – Податок), керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.
Рада, посилаючись на чинні норми Кодексу, якими передбачено особливий порядок справляння плати за землю та прийняття на період дії воєнного стану на території України органами місцевого самоврядування, військовими адміністраціями або військово-цивільними адміністраціями (далі – Ради/Адміністрації) рішень про встановлення пільг зі сплати місцевих податків та зборів, запитує:
2) про прийняття рішень з урахуванням вимог підпункту 69.34 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу щодо встановлення індивідуальних пільгових ставок або звільнення від сплати земельного податку та орендної плати за землю окремих юридичних та фізичних осіб, майно яких (будівлі, споруди, земельні ділянки) використовуються Збройними Силами України та іншими військовими формуваннями;
3) про правомірність прийняття двох окремих рішень по територіях, де оголошено обов’язкову евакуацію: про встановлення податкових пільг зі сплати плати за землю (земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності) для фізичних та юридичних осіб; про встановлення податкових пільг зі сплати Податку для фізичних та юридичних осіб з урахуванням вимог пункту 12.3 статті 12 Кодексу.
Щодо питання 1.
Податкове законодавство України складається з нормативно-правових актів, прийнятих на підставі та на виконання Кодексу, у тому числі й рішень органів місцевого самоврядування з питань встановлення місцевих податків та зборів, прийнятих за правилами, встановленими Кодексом (пункт 3.1 статті 3 Кодексу).
Відповідно до абзацу десятого підпункту 69.141 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу плата за землю земельні ділянки, на яких розташовані об’єкти житлової та/або нежитлової нерухомості, знищені внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, не нараховується і не сплачується за період починаючи з першого числа місяця, на який припадає дата знищення нерухомого майна, згідно з Реєстром майна, до останнього числа місяця, у якому зареєстровано речове право на новозбудований на такій земельній ділянці об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяження, або до останнього числа місяця, в якому припинено або скасовано воєнний стан в Україні, але не пізніше ніж до 1 січня 2026 року.
Підпунктом 69.141 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу визначено особливий порядок справляння плати за землю за земельні ділянки, на яких розташовані знищені об’єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, незалежно від наявності прийнятих Радами/Адміністраціями рішень.
Кодексом передбачено право прийняття Радами/Адміністраціями рішень в межах повноважень, наданих статтею 12 та пунктом 284.1 статті 284 Кодексу.
На період дії воєнного стану на території України Радам/Адміністраціям законодавчо надано повноваження приймати рішення щодо часткового або 100 відc. звільнення від сплати земельного податку та орендної плати за землю фізичних та юридичних осіб – власників пошкоджених та/або знищених об’єктів житлової/нежитлової нерухомості, із зазначенням строку дії такого звільнення більше ніж до 1 січня 2026 року.
Щодо питання 2.
Відповідно до підпункту 69.34 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу тимчасово, на період дії воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», по 31 грудня року, в якому припинено або скасовано воєнний стан, до рішень Рад/Адміністрацій щодо встановлення ставок та пільг з місцевих податків та/або зборів та/або рішень про внесення змін до таких рішень не застосовуються вимоги підпункту 4.1.9 пункту 4.1 та пункту 4.5 статті 4, підпунктів 12.3.3, 12.3.4 і 12.3.7 пункту 12.3, підпункту 12.4.3 пункту 12.4 та пункту 12.5 статті 12 Кодексу та Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», частини четвертої статті 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації», Закону України «Про державну допомогу суб’єктам господарювання».
На період дії воєнного стану на території України згідно з вимогами підпункту 69.34 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу Ради/Адміністрації мають можливість без застосування обмежень, передбачених підпунктом 12.3.7 пункту 12.3 статті 12 Кодексу, приймати рішення щодо встановлення індивідуальних пільгових ставок або звільнення від сплати земельного податку та орендної плати за землю окремих юридичних та фізичних осіб, майно яких (будівлі, споруди, земельні ділянки) використовуються Збройними Силами України та іншими військовими формуваннями.
Щодо питання 3.
Відповідно до пункту 12.3 статті 12 Кодексу рішення органів, зазначених у частині третій статті 33 Кодексу цивільного захисту України (крім керівників суб’єктів господарювання), про обов’язкову евакуацію населення є підставою для обов’язкового прийняття відповідним органом місцевого самоврядування або військовою адміністрацією чи військово-цивільною адміністрацією (на територіях, де тимчасово не здійснюють свої повноваження відповідні сільські, селищні, міські ради) в межах територій, щодо яких прийнято рішення про обов’язкову евакуацію населення, рішень про встановлення податкових пільг зі сплати плати за землю (земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності) та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, для фізичних та юридичних осіб.
Кодексом не обмежено право Рад/Адміністрацій встановлювати пільги зі сплати місцевих податків та зборів окремими рішеннями.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).
Ця індивідуальна податкова консультація діє до зміни/втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |