X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 11.07.2025 р. № 3741/ІПК/99-00-24-03-03 ІПК

Індивідуальна податкова консультація

 

Державна податкова служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), розглянула звернення щодо практичного застосування окремих норм податкового законодавства та в межах компетенції повідомляє.

Товариство у своєму зверненні повідомило, що зареєстроване 06.12.2024 року, та набуло статусу резидента Дія Сіті, відповідно до частини третьої ст. 5 Закону України від 15 липня 2021 року № 1667-IX «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні» (далі – Закон № 1667).

В період січень – травень 2025 року Товариство в січні 2025 року та березень – травень 2025 року не відповідало вимогам п. 3 частини першої ст. 5 Закону
№ 1667.

Платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:

1. Чи вірним є твердження в частині оподаткування податку на доходи фізичних осіб, для Товариства яке набуло статусу резидента Дія Сіті відповідно до частини третьої ст. 5 Закону № 1667, що:

1.1. В окремих календарних місяцях 2025 року як року наступного за календарним роком набуття статусу резидента Дія Сіті в яких не виконується вимога, визначена п. 3 частини першої ст. 5 Закону № 1667 (при цьому вимога, визначена п. 2 частини першої ст. 5 Закону № 1667 виконується) Товариство застосовує положення абзацу першого п.п. 170.141.6 п. 170.141 ст. 170 Кодексу – тобто оподатковує доходи спеціалістів за ставкою 5 відсотків?

1.2. Якщо станом на 31 грудня 2025 року Товариство продовжує не відповідати вимозі, визначеній п. 3 частини першої ст. 5 Закону № 1667 (при цьому вимога, визначена п. 2 частини першої ст. 5 Закону № 1667 виконується) Товариство застосовує положення абзацу другого п.п. 170.141.6 п. 170.141 ст. 170 Кодексу – тобто для місяців жовтень, листопад, грудень 2025 року в яких
не виконувалась вимога по середньообліковій кількості, самостійно донараховує і сплачує різницю між застосуванням ставки 18 відс. та 5 відс. і відображає у звітності шляхом подачі уточнюючого (за жовтень і листопад 2025 року) та звітного нового та/або звітного (за грудень 2025 року) податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (далі – Розрахунок) та додатку 4ДФ до нього за кожен окремий місяць?

1.3. В кожному календарному місяці починаючи з набуття статусу резидента Дія Сіті, в якому одночасно не виконується вимога визначена пп. 2 і 3 частини першої ст. 5 Закону № 1667 Товариство застосовує положення абзацу другого п.п. 170.141.5 п. 170.141 ст. 170 Кодексу – тобто самостійно донараховує та сплачує різницю між застосуванням ставки 18 відс. та 5 відс. і відображає у звітності шляхом подачі звітного Розрахунку та додатку 4ДФ до нього?

1.4. Враховуючи відповідь в ЗІР ДПСУ наведену в цьому зверненні вище, Товариство має наступним чином відобразити в таблиці розділу 1 додатку 4ДФ до Розрахунку на прикладі календарного місяця березень 2025 року?

1.5. З урахуванням відповіді в ЗІР ДПСУ наведеної в цьому зверненні вище, як ДПСУ буде здійснювати перевірку правильності нарахування та сплати податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб з обліком платника податків (рахунок обліку 6411) – резидента Дія Сіті, якщо розмір суми самостійно нарахованого податку не буде відображено у звітності, зокрема у графі 4а розділу 1 додатку 4ДФ до Розрахунку?

1.6. При розрахунку загального (річного) оподатковуваного доходу у вигляді заробітної плати чи винагороди, що нараховується (виплачується, надається) платнику податку у зв’язку з трудовими відносинами чи у зв’язку з виконанням гіг-контракту, розмір якого не перевищує еквівалент 240 тисяч євро за календарний рік за офіційним курсом гривні щодо євро, встановленим Національним банком України станом на 1 січня звітного податкового року, платник податків для оподаткування та відображення у річній декларації про майновий стан і доходи (податковій декларації) відповідно до п.п. 170.141.3 п. 170.141 ст. 170 Кодексу – до нього включає лише місці, в яких дохід спеціаліста резидента Дія Сіті, оподаткований податковим агентом – резидентом Дія Сіті у порядку, передбаченому п.п. 170.141.2 п. 170.141 ст. 170 Кодексу та не включає місяці за які дохід спеціаліста резидента Дія Сіті, оподаткований податковим агентом – резидентом Дія Сіті у порядку, передбаченому п.п. 170.141.5-170.141.6 п. 170.141 ст. 170 Кодексу?

2. Чи вірним є твердження в частині оподаткування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), для Товариства яке набуло статусу резидента Дія Сіті відповідно до частини третьої ст. 5 Закону № 1667, що:

2.1. В окремих календарних місяцях 2025 року як року наступного за календарним роком набуття статусу резидента Дія Сіті в яких не виконується вимога, визначена п. 3 частини першої ст. 5 Закону № 1667 (при цьому вимога, визначена п. 2 частини першої ст. 5 Закону № 1667 виконується) Товариство застосовує положення абзацу четвертого частини 141 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464) – тобто нараховує єдиний внесок у розмірі мінімального страхового внеску?

2.2. Якщо станом на 31 грудня 2025 року Товариство продовжує не відповідати вимозі, визначеній п. 3 частини першої ст. 5 Закону № 1667 (при цьому вимога, визначена п. 2 частини першої ст. 5 Закону № 1667 виконується) Товариство застосовує положення абзацу п’ятого частини 141 Закону № 2464 – тобто для місяців жовтень, листопад, грудень 2025 року в яких не виконувалась вимога по середньообліковій кількості, самостійно донараховує і сплачує різницю між застосуванням ставок 22 відс. та/або 8,41 відс. до бази оподаткування (відповідно до частини п’ятої, тринадцятої ст. 8 Закону № 2464) та мінімальним страховим внеском і відображає у звітності шляхом подачі уточнюючого (за жовтень і листопад 2025 року) та звітного нового та/або звітного (за грудень 2025 року) Розрахунку та додатку Д1 до нього за кожен окремий місяць?

2.3. В кожному календарному місяці починаючи з набуття статусу резидента Дія Сіті, в якому одночасно не виконується вимога визначена пп. 2 і 3 частини першої ст. 5 Закону № 1667 Товариство не застосовує положення п.141
Закону № 2464 – тобто нараховує та сплачує єдиний внесок відповідно із застосуванням ставок 22 відс. та/або 8,41 відс. до бази оподаткування (відповідно до частин п’ятої, тринадцятої ст. 8 Закону № 2464) і відображає у звітності шляхом подачі звітного Розрахунку та додатку 4ДФ до нього?

2.4. Товариство має наступним чином відобразити в додатку Д1 до Розрахунку на прикладі календарного місяця березень 2025 року?

У випадку якщо окреме з наведених тверджень не є вірним, просимо надати роз’яснення щодо правильності практичного застосування відповідних норм законодавства.

Організаційні, правові та фінансові засади функціонування правового режиму Дія Сіті визначаються Законом № 1667.

Юридична особа набуває статусу резидента Дія Сіті з дня внесення відповідного запису до реєстру Дія Сіті з урахуванням положень частини сьомої ст. 2 Закону № 1667 (частина друга ст. 4 Закону № 1667).

Згідно зі ст. 5 Закону № 1667 резидентом Дія Сіті може бути юридична особа, зареєстрована на території України в установленому законодавством України порядку, незалежно від її місцезнаходження та місця провадження господарської діяльності, яка відповідає, зокрема, таким вимогам:

розмір середньої місячної винагороди залученим працівникам та
гіг-спеціалістам, починаючи з календарного місяця, наступного за календарним місяцем, в якому набуто статус резидента Дія Сіті, кожного календарного місяця становить не менше, ніж еквівалент 1200 євро за офіційним курсом гривні щодо євро, встановленим Національним банком України станом на перше число відповідного календарного місяця (п. 2 частини першої ст. 5 Закону № 1667);

середньооблікова кількість працівників та гіг-спеціалістів юридичної особи (у разі залучення) за підсумками кожного календарного місяця, починаючи з наступного за календарним місяцем, в якому юридичною особою набуто статус резидента Дія Сіті, становить не менше дев'яти осіб (п. 3 частини першої ст. 5 Закону № 1667).

Не може бути резидентом Дія Сіті юридична особа, яка протягом більш як 30 днів має податковий борг, загальна сума якого становить понад 10 мінімальних заробітних плат (виходячи з розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня поточного календарного року) (п. 10 частини другої ст. 5 Закону № 1667).

Водночас, зауважуємо, що з 01.01.2025 року у зв'язку з набуттям чинності Закону України від 04.12.2024 № 4113-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні» (далі – Закон № 4113), внесені зміни до п. 170.141 ст. 170 Кодексу та частини 141 ст. 8 Закону № 2464.

Щодо питань 1.1 – 1.6

Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV Кодексу, згідно з п.п. 163.1.1 п. 163.1 ст. 163 якого об'єктом оподаткування резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.

Доходи, які включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку, визначені у п. 164.2 ст. 164 Кодексу.

Особливості оподаткування доходів спеціалістів резидента Дія Сіті передбачені п. 170.141 ст. 170 Кодексу.

Відповідно до п.п. 170.141.1 п. 170.141 ст. 170 Кодексу податковим агентом платника податку – спеціаліста резидента Дія Сіті під час нарахування (виплати) на його користь доходів у вигляді заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику податку у зв'язку з трудовими відносинами чи у зв'язку з виконанням гіг-контракту, укладеного у порядку, передбаченому Законом № 1667, є резиденти Дія Сіті.

Згідно з п.п. 170.141.2 п. 170.141 ст. 170 Кодексу за ставкою, визначеною
п. 167.2 ст. 167 Кодексу, оподатковуються доходи платника податку – спеціаліста резидента Дія Сіті, що нараховуються (виплачуються) на його користь резидентом Дія Сіті починаючи з календарного місяця, наступного за календарним місяцем, в якому набуто статус резидента Дія Сіті, у вигляді:

а) заробітної плати;

б) винагороди за гіг-контрактом, укладеним у порядку, передбаченому Законом № 1667, у тому числі винагороди за створення та перехід прав на твори, створені за замовленням;

в) авторської винагороди за створення службового твору та перехід прав на службові твори.

Доходи спеціалістів резидента Дія Сіті, передбачені пп. «а» – «в»
п.п. 170.141.2 п. 170. 141 ст. 170 Кодексу, що були нараховані (виплачені) у календарному місяці, в якому набуто статус резидента Дія Сіті, оподатковуються за ставкою, визначеною п. 167.1 ст. 167 Кодексу.

Водночас згідно з п.п. 170.141.5 п. 170.141 ст. 170 Кодексу у разі якщо податковий агент – резидент Дія Сіті у відповідний календарний місяць не відповідав вимогам, визначеним пп. 2, 3 частини першої ст. 5 Закону № 1667 (крім випадків, зазначених в абзаці першому пп. 170.141.6 п. 170.141 ст. 170 Кодексу), такий податковий агент зобов'язаний у межах податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску самостійно нарахувати податок за ставкою, встановленою п. 167.1 ст. 167 Кодексу, щодо доходів спеціалістів резидента Дія Сіті, передбачених пп. «а» і «б» пп. 170.141.2 п. 170. 141 ст. 170 Кодексу, що були нараховані (виплачені) протягом такого календарного місяця, та за власний рахунок сплатити (перерахувати) до подання податкового розрахунку податок до бюджету за вирахуванням податку, що був сплачений (перерахований) до бюджету з таких доходів.

При цьому сума такого сплаченого (перерахованого) податку податковим агентом не включається до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу спеціалістів резидента Дія Сіті.

Разом з тим відповідно до абзацу першого п.п. 170.141.6 п. 170.141 ст. 170 Кодексу до 31 грудня календарного року, наступного за календарним роком, у якому податковий агент набув статусу резидента Дія Сіті відповідно до частини третьої ст. 5 Закону № 1667, положення п.п. 170.141.5 п. 170.141 ст. 170 Кодексу щодо податкових наслідків невідповідності вимозі, визначеній п. 3 частини першої ст. 5 Закону № 1667, не застосовуються. Оподаткування таких доходів спеціалістів резидента Дія Сіті здійснюється відповідно до положень
п.п. 170.141.2 п. 170.141 ст. 170 Кодексу.

Якщо після настання терміну, визначеного абзацом першим п.п. 170.141.6
п. 170.141 ст. 170 Кодексу, такий податковий агент – резидент Дія Сіті продовжує не відповідати вимозі, визначеній п. 3 частини першої ст. 5 Закону № 1667, такий податковий агент – резидент Дія Сіті зобов'язаний у строк, визначений для місячного податкового (звітного) періоду, самостійно нарахувати та сплатити (перерахувати) за власний рахунок до бюджету податок за ставкою, встановленою п. 167.1 ст. 167 Кодексу, щодо доходів спеціалістів резидента Дія Сіті, передбачених пп. «а» – «в» п.п. 170.141.2 п. 170.141 ст. 170 Кодексу, виплачених протягом податкових періодів, коли податковий агент не відповідав вимозі, визначеній п. 3 частини першої ст. 5 Закону № 1667, в межах останніх трьох місяців календарного року, наступного за календарним роком, в якому податковий агент набув статусу резидента Дія Сіті, за вирахуванням податку, що був сплачений (перерахований) до бюджету з таких доходів. При цьому сума такого сплаченого (перерахованого) податку податковим агентом не включається до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу спеціалістів резидента Дія Сіті (абзац другий п.п. 170.141.6 п. 170.141 ст. 170 Кодексу).

Водночас, відповідно до п. 2 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 4113 положення абзацу другого п.п. 170.141.6 п. 170.141 ст. 170 Кодексу застосовуються до резидентів Дія Сіті, які набувають статусу резидента Дія Сіті відповідно до частини третьої ст. 5 Закону № 1667, починаючи з першого числа місяця, наступного за місяцем набрання чинності Законом № 4113, тобто
з 1 лютого 2025 року.

Ставка податку на доходи фізичних осіб становить 18 відс. бази оподаткування щодо доходів, нарахованих (виплачених, наданих) платнику (крім випадків, визначених у пп. 167.2 – 167.5 ст. 167 Кодексу) (п. 167.1 ст. 167 розділу IV Кодексу).

Відповідно до інформації вказаної у зверненні, згідно наказу Міністерства цифрової трансформації «Про набуття статусу резидента Дія Сіті» від       .2024 №            Товариство набуло статусу резидента Дія Сіті 30.12.2024.

Отже, у разі якщо Товариство, як податковий агент – резидент Дія Сіті,
у відповідний календарний місяць не відповідав вимогам, визначеним, зокрема,
п. 3 частини першої ст. 5 Закону № 1667, то такий податковий агент зобов'язаний у межах податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку,
а також сум нарахованого єдиного внеску самостійно нарахувати податок на доходи фізичних осіб за ставкою 18 відсотків щодо доходів спеціалістів резидента Дія Сіті, передбачених пп. «а» і «б» п. 170.141.2 п. 170. 141 ст. 170 Кодексу, що були нараховані (виплачені) протягом такого календарного місяця, та за власний рахунок сплатити (перерахувати) до подання податкового розрахунку податок до бюджету за вирахуванням податку, що був сплачений (перерахований) до бюджету з таких доходів.

Підпунктом «б» п. 176.2 ст. 176 Кодексу передбачено, що особи, які відповідно до Кодексу мають статус податкових агентів, та платники єдиного внеску зобов’язані подавати у строки, встановлені Кодексом для податкового місяця, Розрахунок до контролюючого органу за основним місцем обліку. Такий Розрахунок подається лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податку – фізичній особі податковим агентом, платником єдиного внеску протягом звітного періоду. Запровадження інших форм звітності із зазначених питань не допускається.

Порядок заповнення та подання Розрахунку затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4, зі змінами, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 30.01.2015 за № 111/26556 (далі – Порядок).

Порядок заповнення додатка 4ДФ «Відомості про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору» до розрахунку визначено п. 4 розділу IV Порядку.

Графи 4а та 4 розділу I додатка 4ДФ до Розрахунку заповнюються відповідно до п.п. 2 п. 4 розділу IV Порядку, зокрема:

у графі 4а «Сума нарахованого податку на доходи фізичних осіб» відображається сума податку, нарахованого та утриманого з доходу, нарахованого платнику податку згідно із законодавством за звітний період;

у графі 4 «Сума перерахованого податку» відображається фактична сума перерахованого податку до бюджету у звітному періоді.

Відображення показників у додатку 4ДФ до Розрахунку здійснюється на підставі відповідних первинних документів та бухгалтерського обліку податкового агента за звітний податковий період.

Тобто Порядком передбачено відображення у додатку 4 ДФ до Розрахунку, зокрема, сум податку фактично нарахованих та перерахованих до бюджету у відповідному періоді.

Щодо питань 2.1 – 2.3

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску, умови та порядок нарахування і сплати, повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, визначає Закон № 2464.

Відповідно до п. 1 частини першої ст. 4 Закону №2464 платниками єдиного внеску є роботодавці, зокрема, підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою – підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань).

Базою нарахування єдиного внеску для роботодавців є сума нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України від 24 березня 1995 року № 108/95-ВР «Про оплату праці»
(далі – Закон № 108), та сума винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами (п. 1 частини першої ст. 7 Закону № 2464).

Відповідно до частини п’ятої ст. 8 Закону № 2464 єдиний внесок для платників, зазначених у ст. 4 Закону № 2464, встановлюється у розмірі
22 відсотки до визначеної ст. 7 Закону № 2464 бази нарахування єдиного внеску.

Водночас, відповідно до частини 141 ст. 8 Закону № 2464 єдиний внесок для платника – резидента Дія Сіті, який у календарному місяці відповідав вимогам, визначеним пп. 2, 3 частини першої, п. 10 частини другої ст. 5 Закону № 1667 встановлюється:

а) на суму нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону № 108, – у розмірі мінімального страхового внеску;

б) на суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за гіг-контрактами, укладеними у порядку, передбаченому Законом № 1667, – у розмірі мінімального страхового внеску.

При цьому мінімальний страховий внесок – це сума єдиного внеску, що визначається розрахунково як добуток мінімального розміру заробітної плати на розмір внеску, встановлений законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та підлягає сплаті щомісяця (п. 5 частини першої ст. 1 Закону
№ 2464).

Разом з цим, згідно з абзацом четвертим частини 141 ст. 8 Закону № 2464
до 31 грудня календарного року, наступного за календарним роком, у якому платник єдиного внеску набув статус резидента Дія Сіті відповідно до частини третьої ст. 5 Закону № 1667, єдиний внесок для платника – резидента Дія Сіті, який у календарному місяці не відповідав вимозі, визначеній п. 3 частини першої ст. 5 Закону № 1667, встановлюється у розмірах, визначених абзацами другим і третім частини 141 ст. 8 Закону № 2464 (у розмірі мінімального страхового внеску).

Якщо після настання зазначеного терміну такий платник – резидент Дія Сіті продовжує не відповідати вимозі, визначеній п. 3 частини першої ст. 5 Закону
№ 1667, то такий платник – резидент Дія Сіті зобов’язаний у місячний строк самостійно донарахувати та сплатити єдиний внесок у розмірах, встановлених частинами п’ятою, тринадцятою ст. 8 Закону № 2464, щодо доходів, передбачених абзацами другим і третім частини 141 ст. 8 Закону № 2464, виплачених протягом кожного звітного періоду, коли платник не відповідав вимозі, визначеній п. 3 частини першої ст. 5 Закону № 1667, в межах останніх трьох місяців календарного року, наступного за календарним роком, в якому платник набув статусу резидента Дія Сіті, за вирахуванням єдиного внеску, що був сплачений у розмірі мінімального страхового внеску за такі звітні періоди (абзац п’ятий частини 141 ст. 8 Закону № 2464).

Отже, у разі якщо Товариство – резидент Дія Сіті, у відповідний календарний місяць не відповідав вимогам, визначеним, зокрема п. 3 частини першої ст. 5 Закону № 1667, то такий платник зобов’язаний сплачувати  єдиний внесок на загальних підставах.

При цьому оскільки резидент Дія Сіті втратив свій статус через порушення вимог п. 3 частини першої ст. 5 Закону № 1667, то платник податку, який сплачував єдиний внесок у розмірі мінімального страхового внеску, зобов’язаний перейти до сплати єдиного внеску на загальних підставах починаючи з місяця, у якому до реєстру Дія Сіті внесено запис про втрату платником податку статусу резидента Дія Сіті.

Водночас, у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники єдиного внеску зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених ст. 25 Закону № 2464 (частина друга ст. 25 Закону № 2464).

Пунктом 6 частини першої ст. 1 Закону № 2464 визначено, що суми єдиного внеску, своєчасно не нараховані та/або не сплачені у строки, встановлені Законом № 2464, є недоїмкою.

На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу (частина десята ст. 25 Закону № 2464).

Відповідно до частини тринадцятої ст. 25 Закону № 2464 нарахування пені, передбаченої Законом №2464, починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно.

Щодо питання 2.4

Слід заначити, що для забезпечення ведення обліку платників і застрахованих осіб у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування та їх ідентифікації, накопичення, зберігання та автоматизованої обробки інформації про сплату платниками єдиного внеску та про набуття застрахованими особами права на отримання страхових виплат за окремими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування, нарахування та обліку виплат за окремими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування створено Державний реєстр загальнообов'язкового державного соціального страхування (далі – Державний реєстр) (частина перша ст. 16 розділу V Закону № 2464).

Державний реєстр складається з реєстру страхувальників і реєстру застрахованих осіб (частина друга ст. 16 розділу V Закону № 2464).

Реєстр страхувальників – це автоматизований банк відомостей, створений для ведення обліку платників єдиного внеску – страхувальників (ст. 19 Закону
№ 2464).

Страхувальники – це роботодавці та інші особи, які відповідно до Закону
№ 2464 зобов'язані сплачувати єдиний внесок (п. 10 частини першої ст. 1 Закону № 2464).

Слід зазначити, що Пенсійний фонд України (далі – ПФУ) відповідно до покладених на нього завдань формує та веде реєстр застрахованих осіб Державного реєстру, здійснює заходи щодо надання інформації з Державного реєстру відповідно до Закону № 2464 (п. 1 частини першої ст. 121 Закону
№ 2464).

Разом з цим відповідно до ст. 141 Закону № 2464 Пенсійний фонд України та його територіальні органи зобов’язані забезпечувати своєчасне внесення відомостей до Державного реєстру, а також здійснювати контроль за достовірністю відомостей, поданих до Державного реєстру.

Реєстр застрахованих осіб – це автоматизований банк відомостей, створений для ведення єдиного обліку фізичних осіб, які підлягають загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню відповідно до закону (частина перша
ст. 20 Закону № 2464).

Застрахована особа – це фізична особа, яка відповідно до законодавства підлягає загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню і сплачує (сплачувала) та/або за яку сплачується чи сплачувався у встановленому законом порядку єдиний внесок (п. 3 частини першої ст. 1 Закону № 2464).

Пунктом 3 частини першої ст. 121 Закону № 2464 визначено, що Пенсійний фонд України здійснює контроль, у тому числі спільно з податковими органами, за достовірністю відомостей про осіб, які підлягають загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню.

Враховуючи зазначене, відповідно до законодавства роз’яснення, що стосуються питань ведення реєстру застрахованих осіб, включаючи питання заповнення, зокрема Додатка Д1 до Розрахунку, що містять персоніфіковані відомості, належить до компетенції Пенсійного фонду України.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.