X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 01.08.2025 р. № 4159/ІПК/99-00-07-03-01 ІПК

Індивідуальна податкова консультація

 

Державна податкова  служба України за результатами розгляду звернення  фізичної особи – підприємця … (далі – Підприємець)
від … (вх. ДПС № … від …) про
надання індивідуальної податкової консультації, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), повідомляє таке.

Відповідно до запиту, Підприємець планує вести господарську діяльність з реалізації деякої технічної та електронної продукції.

Підприємець звернувся до контролюючого органу із питаннями:

  1. Яку кількість знаків (розрядів) коду УКТ ЗЕД має враховувати платник податків при визначенні, чи належить певний товар до технічно складних побутових товарів, включених до Переліку груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів від 16.03.2017 № 231 (далі – Перелік)?

Чи достатньо співпадіння перших 2-х знаків (група)?

Чи має враховуватись співпадіння перших 4 знаків (підгрупа)?

Чи необхідне повне 10-значне співпадіння з кодами, які в окремих випадках зазначені у Переліку?

Чи можна керуватись офіційним коментарем від 28.09.2023 року Міністерства економіки України при застосуванні постанови Кабінету Міністрів України від 16.03.2017 № 231 відносно того, що товарні позиції, які мають 4-значний код, застосовуються в Переліку лише у тому випадку, якщо вони не мають деталізації на 10-ти значні коди згідно з УКТЗЕД?

  1. Чи належать до технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню), з метою застосування норм Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» наступні товари (по кожній зазначеній позиції окремо), які плануються до реалізації кінцевим споживачам:
  1. Радіоапаратура дистанційного керування (комплекти радіокерування з блоком приймача і пультом передавача для дистанційного управління промисловими механізмами, устаткуванням, обладнанням тощо) код УКТЗЕД 85269200 (підгрупа);
  2. Електронні есцилоскопи, есцилографи, спектроаналізатори, прилади і апаратура для вимірювання або контролю за електричними величинами, прилади та апаратура для виявлення або вимірювання альфа-, бета-, гамма-, рентгенівського, космічного та іншого іонізуючого випромінювання код УКТЗЕД  9030 (підгрупа);
  3. Перетворювачі електричні статичні, а саме перетворювачі частоти потужністю 0.75-200 Квт, що перетворюють змінний струм напругою 0-450 В у змінний струм напругою 0-450 В з частотою 0-1000 Гц (не є зварювальним інвертором та ДБЖ);
  4. Перетворювачі електричні статичні, а саме перетворювачі частоти потужністю 0.75-200 Квт, що перетворюють змінний струм напругою 0-240 В у змінний струм напругою 0-240 В з частотою 0-1000 Гц (не є зварювальним інвертором та ДБЖ);
  5. Перетворювачі електричні статичні, а саме перетворювачі частоти потужністю 0.75-200 Квт, що перетворюють змінний струм напругою 0-450 В у змінний струм напругою 0-240 В з частотою 0-1000 Гц (не є зварювальним інвертором та ДБЖ);
  6. Електрична напруга для комутації або захисту електричних кіл чи для приєднання до електричних кіл або в електронних колах (вимикачі ручні, вимикачі автоматичні, перемикачі ручні, перемикачі автоматичні, роз’єднувачі, запобіжники плавкі, обмежувачі напруги електронні, обмежувачі струму електронні, пристрої для гасіння стрибків напруги, штепсельні вилки,
    розетки, роз’єми та інші з’єднувальні пристрої, коробки з’єднання) для напруги до 1000 В.

Перед наданням відповіді на поставлені запитання слід зауважити, що індивідуальна податкова консультація за своєю правовою природою є фактично відповіддю контролюючого органу платнику податків на його питання, яка повинна містити конкретні роз’яснення такому платнику практичної форми та/або моделі його поведінки у визначеному колі податкових правовідносин.

Метою податкової консультації є викладення (роз’яснення) платнику податків офіційного розуміння контролюючим органом змісту правової норми з питань оподаткування для забезпечення правильного її застосування.

Виходячи із суті визначення індивідуальної податкової консультації, вимог до її оформлення та обсягу повноважень покладених на  податкові органи, вбачається, що саме платники податків, при оформленні звернень на отримання індивідуальної податкової консультації повинні зазначати, в чому полягає практична необхідність отримання податкової консультації та наводити фактичні обставини.

У зверненні Підприємцем зазначено, що практична необхідність отримання податкової консультації пов’язана із необхідністю правильної інтерпритації співвіднесення певних груп товарів, що реалізуються, з Переліком, з огляду на назву та код УКТ ЗЕД, за яким класифікуються такі товари, водночас не наведено жодних незрозумілих норм законодавства щодо яких виникли питання.

З урахуванням того, що звернення Підприємця щодо отримання індивідуальної податкової консультації формально відповідає вимогам статті 52 Кодексу, водночас із його тексту не можливо встановити із застосування якої саме норми податкового чи іншого законодавства у Підприємця виникли труднощі, тому роз’яснення йому надається виходячи із загальних вимог законодавства.        

Оскільки сформульовані Підприємцем у зверненні питання 1 та 2 є взаємопов’язаними відповідь надається щодо них одночасно.

Згідно з пунктом 251  частини першої статті 1  Закону  Законі України
від 12 травня 1991 року № 1023-
XII «Про захист прав споживачів» технічно складні   побутові   товари – непродовольчі товари широкого вжитку (прилади, машини, устаткування та інші), які складаються з вузлів, блоків, комплектуючих виробів, відповідають вимогам нормативних документів, мають технічні характеристики, супроводжуються експлуатаційними документами і на які встановлено гарантійний строк.

Постановою Кабінету Міністрів України від 16.03.2017 № 231 затверджено перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування реєстраторів розрахункових операцій.

        Таким чином, наявність чи відсутність технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні потрібно визначати за допомогою та у відповідності до Переліку.

Перелік включає товарні групи та підгрупи для допомоги при визначенні технічно складних побутових товарів.

Слід зазначити, що товарні позиції, які мають лише 2-значний код (група) відсутні в Переліку.

Товарні позиції, які мають 4-значний код (підгрупи), застосовуються лише в тому випадку, якщо вони не мають деталізації на рівні кодів підсубпозицій (товарів), тобто, 10-ти значних кодів згідно УКТ ЗЕД.

В інших випадках, застосовуються лише коди товарних підсубпозиції Переліку № 231 визначені на рівні 10-х знаків.

У своєму зверненні у питанні 2.1 та 2.2 Підприємець зазначає товар з кодом УКТ ЗЕД 85269200 (підгрупа) та 9030 (підгрупа), який відсутній у Переліку.

Враховуючи викладене, та у зв’язку з тим, що у питаннях 2.3, 2.4, 2.5, 2.6 звернення Підприємцем вказано назви товару, які не мають 4-значних кодів (підгрупи) чи 10-ти значних кодів згідно УКТ ЗЕД, при цьому їх назва «перетворювачі статичні електричні» та «електрична апаратура» наявна в Переліку, Підприємцю необхідно керуватись роз’ясненням Міністерства економіки, довкілля та сільського господарства України та визначати належність товару до технічно складних побутових товарів згідно з найменуванням, яке зазначається в Переліку.

У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер, діє в межах законодавства, яке було чинним на момент надання такої консультації.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дана індивідуальна податкова консультація діє до зміни/втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію