Індивідуальна податкова консультація
Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення щодо надання індивідуальної податкової консультації з питань коригування фінансового результату до оподаткування на підставі підпунктів 140.5.4 та 140.5.51 пункту 140.5 статті 140 розділу III Податкового кодексу України (далі – Кодекс), та, керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу, в межах компетенції повідомляє.
Платник податків зазначає, що практична необхідність отримання індивідуальної податкової консультації пов’язана зі складністю застосування Кодексу та полягає у необхідності формування чіткого розуміння застосування вимог підпунктів 140.5.4 та 140.5.51 пункту 140.5 статті 140 розділу ІІІ Кодексу.
У своєму зверненні платник податків повідомляє, що між ним та юридичною особою, зареєстрованою в Об’єднаних Арабських Еміратах (далі – нерезидент), укладено ряд договорів оренди повітряного судна та на виконання міжнародних вантажних перевезень, за якими:
1) нерезидент (орендодавець) передав в строкову оренду платнику податків (орендар) кілька повітряних суден для перевезення вантажів;
2) платник податків (перевізник) надає нерезиденту (замовник) послуги з міжнародних вантажних авіаперевезень.
Таким чином, між платником податків та нерезидентом існують договірні відносини, в межах яких сторони надають послуги одна одній.
Нерезидент є податковим резидентом Об’єднаних Арабських Еміратів (далі – ОАЕ) та з 01.06.2023 офіційно зареєстрований в ОАЕ платником корпоративного податку. Організаційно – правова форма нерезидента згідно з виданою в ОАЕ комерційною ліцензією – Sole Proprietorship L.L.C., розмір корпоративного податку, який наразі сплачує нерезидент в ОАЕ, – 9%
Враховуючи вищезазначене, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з таких питань:
Щодо питань 1-2
Підпунктом 134.1.1 пункту 134.1 статті 134 розділу III Кодексу встановлено, що об’єктом оподаткування податком на прибуток підприємств є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які визначені відповідними положеннями Кодексу.
Відповідно до підпункту 140.5.4 пункту 140.5 статті 140 розділу III Кодексу фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму 30 відсотків вартості товарів, у тому числі необоротних активів (крім активів з права користування за договорами оренди), робіт та послуг (крім операцій, зазначених у пункті 140.2 та підпункті 140.5.6 зазначеного пункту, та операцій, визнаних контрольованими відповідно до статті 39 розділу I Кодексу), придбаних зокрема у:
нерезидентів (у тому числі пов’язаних осіб – нерезидентів), зареєстрованих у державах (на територіях), включених до переліку держав (територій), затвердженого Кабінетом Міністрів України відповідно до підпункту 39.2.1.2 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 розділу I Кодексу;
нерезидентів, організаційно-правова форма яких включена до переліку організаційно-правових форм, затвердженого Кабінетом Міністрів України відповідно до підпункту 39.2.1.21 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 розділу I Кодексу, які не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числі податок з доходів, отриманих за межами держави (території) реєстрації таких нерезидентів, та/або не є податковими резидентами держави (території), в якій вони зареєстровані як юридичні особи.
Відповідно до підпункту 140.5.51 пункту 140.5 статті 140 розділу III Кодексу фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується, на суму 30 відсотків вартості товарів, у тому числі необоротних активів, робіт та послуг (крім операцій, визнаних контрольованими відповідно до статті 39 розділу I Кодексу), реалізованих, зокрема на користь:
нерезидентів, зареєстрованих у державах (на територіях), включених до переліку держав (територій), затвердженого Кабінетом Міністрів України відповідно до підпункту 39.2.1.2 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 розділу I Кодексу;
нерезидентів, організаційно-правова форма яких включена до переліку організаційно-правових форм, затвердженого Кабінетом Міністрів України відповідно до підпункту 39.2.1.21 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 розділу I Кодексу, які не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числі податок з доходів, отриманих за межами держави (території) реєстрації таких нерезидентів, та/або не є податковими резидентами держави (території), в якій вони зареєстровані як юридичні особи.
Вимоги цих підпунктів не застосовуються платником податку, якщо операція не є контрольованою та сума таких витрат/доходів підтверджується платником податку за цінами, визначеними за принципом «витягнутої руки» відповідно до процедури, встановленої статтею 39 розділу I Кодексу, але без подання звіту (абзац шостий підпункту 140.5.4 та абзац п’ятий підпункту 140.5.51 пункту 140.5 статті 140 розділу III Кодексу).
Норми цих підпунктів застосовуються за результатами податкового (звітного) року (абзац дев’ятий підпункту 140.5.4 та абзац шостий підпункту 140.5.51 пункту 140.5 статті 140 розділу III Кодексу).
Постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2024 року № 1505 внесені зміни у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 року № 1045 «Про затвердження переліку держав (територій), які відповідають критеріям, установленим підпунктом 39.2.1.2 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Податкового кодексу України, визнання таким, що втратило чинність, розпорядження Кабінету Міністрів України від 16 вересня 2015 року № 977», до якого не включено ОАЕ.
Перелік організаційно-правових форм, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 4 липня 2017 року № 480 «Про затвердження переліку організаційно-правових форм нерезидентів, які не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числі податок з доходів, отриманих за межами держави реєстрації таких нерезидентів, та/або не є податковими резидентами держави, в якій вони зареєстровані як юридичні особи» із змінами та доповненнями (далі – Перелік № 480). Організаційно-правова форма Limited Liability Company (компанія з обмеженою відповідальністю) з місцем реєстрації ОАЕ включена до Порядку № 480.
Таким чином, платник податків згідно з підпунктами 140.5.4 та 140.5.51 пункту 140.5 статті 140 розділу III Кодексу повинен збільшити фінансовий результат податкового (звітного) періоду 2025 рік на суму 30 відсотків вартості товарів/робіт/послуг (крім активів з права користування за договорами оренди) придбаних/реалізованих у нерезидента/нерезиденту, організаційно – правова форма якого на момент здійснення таких операцій включена до Переліку № 480, або підтвердити суму таких витрат/доходів за цінами, визначеними за принципом «витягнутої руки» відповідно до процедури, встановленої статтею 39 розділу I Кодексу, без подання звіту.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 розділу II Кодексу).
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |