X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 07.08.2025 р. № 4255/ІПК/99-00-04-01-03 ІПК

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення Заявника щодо справляння екологічного податку, керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі − Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

У своєму зверненні Заявник повідомив, що на виконання Угоди про передачу майна від … (далі ‒ Угода), укладеної в рамках реалізації Проєкту міжнародної технічної допомогти «Надання обладнання, спрямованого на вдосконалення системи експортного контролю України та запобігання розповсюдження зброї масового знищення», зареєстрованого Секретаріатом Кабінету Міністрів України 1 листопада 2024 року за № 5313-01, він безоплатно отримав майно. Згідно з Актом приймання-передачі майна від … (далі ‒ Акт), підписаного на виконання Угоди, Заявник отримав, зокрема, набір для виявлення контрабанди СТ-40 у кількості 14 одиниць (містить радіоактивний ізотоп Ва-133) та ручний детектор хімічних та вибухових речовин Rapiscan MobileTrace (P0007023-R) у кількості 11 одиниць (містить радіоактивний ізотоп Ni-63) (далі ‒ Обладнання). Заявник поінформував, що у 2025 році Обладнання не буде введено в експлуатацію та не буде використовуватись за призначенням.

Враховуючи вищевикладене та посилаючись на до підпункт 242.1.5 пункту 242.1 статті 242 Кодексу, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з таких питань:

  1. чи є Заявник платником екологічного податку  внаслідок безоплатного отримання 22.01.2025 майна, зазначеного в Акті, яке містить джерела іонізуючого випромінювання?
  2. якщо відповідь на попереднє питання так, то з якої саме дати у Заявника виникає обов’язок щодо обчислення, декларування та сплати податкового зобов’язання з екологічного податку за безоплатно отримані вищезазначені джерела іонізуючого випромінювання: з дати їх безоплатного чи з дати введення в експлуатацію?
  3. враховуючи відповідь Південної інспекції з ядерної та радіаційної безпеки Державної інспекції ядерного регулювання України, яким чином розрахувати те, що є об’ємом та базою оподаткування екологічним податком зазначених вище джерел іонізуючого випромінювання?

Щодо питань 1-3.

Об’єктом та базою оподаткування екологічним податком є обсяги та категорія радіоактивних відходів, що утворюються внаслідок діяльності суб’єктів господарювання (підпункт 242.1.5 пункту 242.1 статті 242 Кодексу).

Водночас, до радіоактивних відходів, зокрема, належать відпрацьовані закриті джерела іонізуючого випромінювання після внесення відповідної інформації до Державного реєстру радіоактивних відходів (Закон України від 30 червня 1995 року № 255/95-ВР «Про поводження з радіоактивними відходами»).

З огляду на викладене, Обладнання не класифікується як радіоактивні відходи та не відповідає визначенню об’єкта оподаткування екологічним податком відповідно до підпункту 242.1.5 пункту 242.1 статті 242 Кодексу до моменту переходу його у стан відпрацьованих закритих джерел іонізуючого випромінювання ‒ закритих джерел іонізуючого випромінювання, строк служби яких закінчився та не був продовжений.

Звертаємо увагу, що термін дії ліцензії на право провадження діяльності з використанням джерел іонізуючого випромінювання від …, виданої Державною інспекцією ядерного регулювання України Заявнику, закінчився 03.03.2025.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу).