Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення ТОВ «» (далі – Товариство) від (вх. ДПС № від) про надання індивідуальної податкової консультації, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) повідомляє таке.
Відповідно до тексту звернення, Товариство здійснює роздрібну торгівлю алкогольними напоями на розлив.
Враховуючи викладене вище, Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію з таких питань (в контексті звернення):
1. Чи потрібно сканувати акцизну марку (вносити у фіскальний чек) лише при першому відкупорюванні пляшки алкогольного напою, з якої здійснюється продаж на розлив або використання в коктейлі?
2. Чи потрібно повторно сканувати акцизну марку при кожному наступному продажу порції з цієї пляшки, якщо вона вже була відкритою та марка була внесена у чек раніше?
3. У разі, якщо з однієї пляшки реалізуються кілька порцій у різні дні, чи вважається це порушенням порядку застосування ПРРО, якщо марка була сканована лише один раз при першій реалізації?
Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі – ПРРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг встановлені в Законі № 265 та нормативно-правових актах, прийнятих на його виконання.
Дія Закону № 265 поширюється на усіх суб’єктів господарювання (далі – СГ), їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) СГ, які здійснюють розрахунки у готівковій та/або безготівковій формі у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а порядок проведення таких розрахунків встановлено в розділі ІІ Закону № 265.
Зокрема, у статті 3 Закону № 265 встановлено обов’язок СГ проводити розрахунки як у готівковій, так і в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо), на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО / ПРРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів.
Форми та зміст розрахункових документів визначені у Положенні про форму та зміст розрахункових документів / електронних розрахункових документів, затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13 (далі – Положення № 13) у вигляді уніфікованих таблиць, що містять окремі визначені поля, а зміст розрахункового документа передає інформацію, що повинна зазначатись платниками податків у встановлених формою вигляді і полі – які є окремими реквізитами розрахункового документа.
Пунктом 11 статті 3 Закону № 265 встановлено обов’язок СГ проводити розрахунки через РРО / ПРРО для підакцизних товарів з використанням режиму програмування із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, найменування товарів, цін товарів та обліку їх кількості, а також із зазначенням цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку (серія та номер) при роздрібній торгівлі алкогольними напоями.
Отже, для підакцизної групи товарів встановлено особливий режим програмування, який не передбачає можливості використовувати назву однорідної групи (горілка, вино, сигарети, тощо), а вимагає зазначати в чеках РРО / ПРРО, які супроводжують продаж таких товарів, окрім обов’язкового зазначення групи (горілка, сигарети та/або тип пального) ще й найменування конкретної одиниці підакцизного товару, з обов’язковим відображенням в таких чеках, окрім найменування, їх УКТ ЗЕД, ціну та кількість, а у випадку реалізації алкогольних напоїв ще й реквізити марок акцизного податку.
Враховуючи викладене вище, та як відповідь на питання 1, повідомляємо, що при реалізації алкогольних напоїв на розлив, в тому числі як порції для приготування коктейлю, необхідно забезпечити введення даних / сканування цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку (серія та номер) для відображення її реквізитів у розрахунковому документі при відкупорюванні такої продукції (отримання першої порції при продажі на розлив або приготуванні коктейлю).
Відповідь на питання 2 та 3.
При наступній реалізації алкогольних напоїв на розлив, або у складі коктейлю, незалежно від дати реалізації, реквізити марки акцизного податку які вже були відображенні у розрахунковому документі, з пляшки, що вже була відкритою, повторно вводити / сканувати не потрібно.
У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер, діє в межах законодавства, яке було чинним на момент надання такої консультації і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |