X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 07.08.2025 р. № 4250/ІПК/99-00-24-03-03 ІПК

Державна податкова служба України, керуючись ст. 52 та п.п. «в» п.п. 69.41.3 п.п. 69.41 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ), розглянула звернення щодо практичного застосування окремих норм чинного законодавства та в межах компетенції повідомляє.

Платник податків у своєму зверненні повідомляє, що Підприємство станом на теперішній час, зокрема, має п’ять відокремлених структурних підрозділів.

Усі п'ять філій виділені на окремий баланс та самостійно здійснюють ведення розрахунків із застрахованими особами.

Разом з тим за погодженням з Віце-прем’єр-міністром з відновлення України – Міністром розвитку громад та територій України Підприємством було затверджено організаційну структуру, яка передбачає створення (реорганізацію) вказаних п’яти філій у відокремлені структурні підрозділи (представництва), які не матимуть обов'язків чи повноважень щодо ведення окремого балансу та самостійного ведення розрахунків із застрахованими особами.

Таким чином, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:

1. Яким саме чином і у формі якого саме документа Підприємство має повідомити про реорганізацію п’яти філій у відокремлені структурні підрозділи (представництва), які не матимуть обов'язків чи повноважень щодо ведення окремого балансу та самостійного ведення розрахунків із застрахованими особами, контролюючий орган за місцезнаходженням таких відокремлених підрозділів?

2. Чи є обмеження щодо податкового періоду в який юридична особа може повідомити про реорганізацію п’яти філій у відокремлені структурні підрозділи (представництва), які не матимуть обов'язків чи повноважень щодо ведення окремого балансу та самостійного ведення розрахунків із застрахованими особами, контролюючий орган за місцезнаходженням таких відокремлених підрозділів?

Щодо першого та другого питань

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначає Закон України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464).

Відповідно до п. 1 частини першої ст. 4 Закону № 2464 платниками єдиного внеску є філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Процедури обліку платників єдиного внеску у контролюючих органах визначені ст. 5 Законом № 2464 та Порядком обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.11.2014 №1162, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.12.2014 за № 1553/26330 (далі – Порядок № 1162).

Відповідно до п. 8 розділу ІІ Порядку № 1162 відокремлені підрозділи юридичних осіб обліковуються як страхувальники з урахуванням таких особливостей:

у разі отримання повідомлення від державного реєстратора або відомостей з Єдиного державного реєстру про створення відокремленого підрозділу юридичної особи такий новостворений підрозділ обліковується з приміткою «Неплатник»;

у разі прийняття юридичною особою рішення про виділення відокремленого підрозділу на окремий баланс та перехід до самостійного ведення ним розрахунків із застрахованими особами юридична особа повідомляє про це в десятиденний строк з дня прийняття такого рішення контролюючий орган за місцезнаходженням відокремленого підрозділу;

у зазначеному випадку на підставі такого повідомлення юридичної особи відокремлений підрозділ обліковується як платник єдиного внеску;

якщо юридичною особою прийнято рішення про реорганізацію відокремленого підрозділу – страхувальника в такий підрозділ, який не має обов'язків чи повноважень щодо ведення окремого балансу та самостійного ведення ним розрахунків із застрахованими особами, юридична особа повідомляє про це в десятиденний строк з дня прийняття такого рішення контролюючий орган за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу. У цьому випадку за умови відсутності заборгованості на підставі такого повідомлення юридичної особи відокремлений підрозділ обліковується з приміткою «Неплатник».

Дані про таку юридичну позначку передаються до Пенсійного фонду України (далі – ПФУ), що може впливати на прийняття/неприйняття відповідної звітності ПФУ.

Враховуючи викладене, контролюючий орган може встановити відокремленому підрозділу позначку «Неплатник» у разі отримання від юридичної особи відповідного повідомлення щодо прийняття рішення про реорганізацію відокремленого підрозділу – страхувальника в такий підрозділ, який не має обов’язків чи повноважень щодо ведення окремого балансу та самостійного ведення ним розрахунків із застрахованими особами.

Встановлювати таку позначку рекомендуємо після подання відокремленим підрозділом звітності за останній звітний період та проведення остаточних розрахунків щодо єдиного внеску.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.