Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення Товариства щодо надання індивідуальної податкової консультації з питань практичного застосування окремих норм законодавства стосовно обігу алкогольних напоїв, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.
У зверненні Товариство зазначило, що планує здійснювати діяльність з імпорту підакцизного товару – пива з вмістом спирту етилового понад 8,5 % об. у тарі більше 5 літрів (кега). Імпортуватиметься пиво для подальшого перепродажу.
Враховуючи викладене вище, Товариство запитує чи потрібно Товариству при імпорті пива з вмістом спирту етилового понад 8,5 % об. у тарі більше 5 літрів для подальшого перепродажу маркувати його марками акцизного податку, а якщо потрібно, то якими саме?
Щодо зазначеного питання
Відповідно до п.п. 14.1.107 п. 14.1 ст. 14 Кодексу марка акцизного податку - спеціальний знак для маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, віднесений до документів суворого обліку, який підтверджує сплату акцизного податку, легальність ввезення та реалізації на території України цих виробів.
Виноробна продукція - вина виноградні натуральні, вина натуральні кріплені, шампанські, ігристі, газовані, вермути, бренді, сусло виноградне та інші виноматеріали, коньяки, інші алкогольні напої з винограду, плодів та ягід (п.п. 14.1.26 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).
Пиво - насичений діоксидом вуглецю пінистий алкогольний напій із вмістом спирту етилового від 0,5 % об., отриманий під час бродіння охмеленого сусла пивними дріжджами, що відноситься до товарної групи УКТ ЗЕД за кодом 2203 00 (п.п. 14.1.144. п. 14.1 ст. 14 Кодексу).
Згідно із п. 226.2 ст. 226 Кодексу наявність наклеєної в установленому порядку марки акцизного податку встановленого зразка на пляшці (упаковці) алкогольного напою, пачці (упаковці) тютюнового виробу чи ємності (упаковці) з рідиною, що використовується в електронних сигаретах, є однією з умов для ввезення на митну територію України і продажу таких товарів споживачам, а також підтвердженням сплати податку та легальності ввезення товарів.
Відповідно до п.п. 14.1.5 п. 14.1 ст. 14 Кодексу алкогольні напої - продукти, одержані шляхом спиртового бродіння цукровмісних матеріалів або виготовлені на основі харчових спиртів з вмістом спирту етилового понад 0,5 відсотка об'ємних одиниць, які зазначені у товарних позиціях 2203, 2204, 2205, 2206 (крім квасу «живого» бродіння), 2208 згідно з УКТ ЗЕД, а також з вмістом спирту етилового 8,5 відсотка об’ємних одиниць та більше, які зазначені у товарних позиціях 2103 90 30 00, 2106 90 згідно з УКТ ЗЕД.
Відповідно до п. 226.10 ст. 226 Кодексу не підлягають маркуванню марками акцизного податку, зокрема, звичайні (неігристі) вина та зброджені напої, що класифікуються у товарній позиції 2204 (крім 2204 10, 2204 21 06 00, 2204 21 07 00, 2204 21 08 00, 2204 21 09 00, 2204 22 10 00, 2204 29 10 00) та у товарних підкатегоріях 2205 10 10 00, 2205 90 10 00, 2206 00 59 00, 2206 00 89 00 згідно з УКТ ЗЕД, фактична міцність яких вища за 1,2 відсотка об’ємних одиниць етилового спирту, але не вища за 15 відсотків об’ємних одиниць етилового спирту, за умови, що етиловий спирт, який міститься у готовому продукті, має повністю ферментне (ендогенне) походження.
Ввезення на митну територію України, зберігання, транспортування, прийняття на комісію з метою продажу та продаж на митній території України не маркованих в установленому порядку алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, забороняються (п. 226.11 ст. 226 Кодексу).
Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1251 (далі – Положення № 1251).
Згідно із п. 226.6 ст. 226 Кодексу, маркуванню підлягають усі (крім зазначених у пункті 226.10 Кодексу) алкогольні напої з вмістом спирту етилового понад 8,5 відсотка об’ємних одиниць.
У п. 226.10 п. 226 Кодексу наведено перелік кодів УКТ ЗЕД звичайних (неігристих) вин та зброджених напоїв, які не підлягають маркуванню марками акцизного податку. При цьому код згідно з УКТ ЗЕД 2203, за яким класифікується пиво, у ньому відсутній.
Отже, пиво із вмістом спирту етилового більше 8,5 відсотка об’ємних одиниць, що класифікується за кодом товарної позиції 2203 згідно з УКТ ЗЕД, є алкогольним напоєм, який підлягає маркуванню марками акцизного податку.
Згідно із абзацом сьомим п. 5 Положення № 1251 на кожну марку наносяться такі реквізити, зокрема, позначення виду марки, що складається із слів та літер «алкоголь вітчизняний (лікеро-горілчана продукція)» - «АВ ЛГП», «алкоголь вітчизняний (виноробна продукція)» - «АВ ВП», «алкоголь імпортний (лікеро-горілчана продукція)» – «АІ ЛГП», «алкоголь імпортний (виноробна продукція)» - «АІ ВП».
Для маркування пива (міцністю понад 8,5 відсотків об’ємних одиниць) застосовуються акцизні марки АВ ВП та АІ ВП.
Таким чином, Товариству при імпорті пива з вмістом спирту етилового понад 8,5 % об. у тарі більше 5 літрів потрібно маркувати його марками акцизного податку АІ ВП.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватись виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 Кодексу).
____________________________________________________________________________________
Дана індивідуальна податкова консультація діє до зміни/втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |