X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 02.09.2025 р. № 4697/ІПК/99-00-04-01-04 ІПК

Державна податкова служба України розглянула звернення Приватного підприємства Фірми ….. (далі – Підприємство) щодо отримання індивідуальної податкової консультації з питання порядку розгляду контролюючим органом заперечення на акт камеральної перевірки та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі − Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

Підприємство поінформувало, що на підставі акту про результати камеральної перевірки щодо неподання / несвоєчасне подання податкової звітності від  … №  ….., складеного посадовими особами Головного управління ДПС у Харківській області (далі – Акт, ГУ ДПС), та прийнятого ГУ ДПС рішення від  … №  …. за результатами розгляду заперечення Підприємства від  …№  ….до Акту (далі – Заперечення) (копії надані), відповідно до п.  86.7.5 п.  86.7 ст. 86 Кодексу прийняті податкові повідомлення рішення ГУ ДПС за неподання податкової звітності з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – Податок), та орендної плати за землю з юридичних осіб від  … №  …., №  ….. (далі – ППР) за період 2023-2025 роки.

Листом ГУ ДПС від  … № …… (копія надана) Підприємству засобами поштового зв’язку було направлено рішення за результатами розгляду заперечення до Акту та ППР.

Враховуючи вищевикладене, Підприємство просить надати роз’яснення:

1) В якому составі (одноосібно або колегіально) здійснюється розгляд контролюючим органом Заперечення;

2) Чи зобов’язаний контролюючий орган при розгляді Заперечення враховувати та досліджувати фактичні дані та надавати їм відповідну правову оцінку;

3) Чи затверджена законодавчо форма документа щодо прийняття (винесення) контролюючим органом рішення за результатами розгляду Заперечення;

4) Чи визначений законодавчо обов’язок контролюючих органів надсилання платнику податків засобами поштового та / або електронного зв’язку повідомлення про рішення за результатами розгляду Заперечення;

5) Чи підлягає оскарженню в адміністративному або судовому порядку  рішення (висновок) контролюючого органу, прийнятий за результатами розгляду Заперечення ?

Питання 1 - 4.

У статті  19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Пунктом  191.1 статті  191 Кодексу визначено, що до функцій контролюючих органів належать, зокрема, здійснення адміністрування податків, зборів, платежів; здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування і сплати податків та зборів, установлених Кодексом та інше.

Камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення.

Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком (п.  76.1 ст.  76 Кодексу).

Згідно з п.  76.2 ст.  76 Кодексу порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимог ст.  86 Кодексу.

За результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному ст.  42 Кодексу (п.  86.2 ст.  86 Кодексу).

Заперечення, надані платником податків до акта (довідки) перевірки (у разі їх наявності) є матеріалами перевірки поряд з його невід’ємною частиною – актом (довідки) перевірки з інформативними додатками (абзаци восьмий – десятий п.  86.1 ст. 86 Кодексу).

Згідно з п.п.  86.7.4 п.  86.7 ст.  86 Кодексу під час розгляду матеріалів перевірки комісія з питань розгляду заперечень встановлює, досліджує та розглядає питання щодо обставини вчинених правопорушень, які відображені в акті перевірки та інше.

При розгляді матеріалів перевірки контролюючим органом досліджуються всі наявні фактичні дані, що стосуються предмета розгляду, у тому числі документи, надані платником податків або витребувані у нього, письмові та усні пояснення платника податку, інші фактичні дані, що наявні або доступні контролюючому органу.

За результатами розгляду матеріалів перевірки комісія з розгляду заперечень приймає висновок, що є невід’ємною частиною матеріалів перевірки (абзаци сьомий – восьмий п.п.  86.7.4 п.  86.7 ст. 86 Кодексу).

Водночас наказом Міністерства фінансів України від 21.10.2015 № 916, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.12.2015 за №  1617/28062    (зі змінами), затверджено порядок оформлення і подання скарг платниками податків та іншими особами та їх розгляду контролюючими органами затверджено (далі – Порядок), яким визначено процедуру оскарження платниками податків податкових повідомлень-рішень або інших рішень контролюючих органів.

Висновок за результатами розгляду Заперечення до Акту складається на підставі вимог ст.  86 Кодексу у довільній формі, зміст рішення про результати розгляду скарги та його вручення передбачено розд.  ІХ Порядку.

Рішення вважається надісланим (наданим) юридичній особі – платнику податків, якщо його вручено посадовій особі або уповноваженій особі такої юридичної особи – платника податків під розписку або надіслано засобами поштового зв'язку (з повідомленням про вручення) чи електронного зв’язку (з дотриманням вимог, визначених п. 42.4 ст. 42 Кодексу) на адресу, зазначену у скарзі як адреса, на яку необхідно надіслати рішення за результатами розгляду скарги, а у разі незазначення такої адреси в скарзі – на податкову адресу платника податків (абзац другий п.  5 розд.  ІХ Порядку).

Питання  5.

Порядок оскарження рішень контролюючих органів визначений у ст.  56 Кодексу. Однак в контексті положень вказаної ст.  56 Кодексу рішення, прийняті контролюючим органом, які можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку, стосуються скарг, поданих платником податків на визначені контролюючим органом грошових зобов’язань або на прийняте будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених Кодексом або іншими законами України (п.  56.2 ст.  56 Кодексу).

Враховуючи те, що заперечення до Акта є невід’ємною частиною матеріалів Акта, а рішення контролюючого органу за результатами розгляду заперечення на Акт належить до повноважень контролюючого органу, то відповідно до ст.  55 Конституції України таке рішення контролюючого органу платник податків має право оскаржити у судовому порядку .

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дана  індивідуальна   податкова   консультація   діє  до  зміни/втрати   чинності   законодавства,  щодо   яких   надано   індивідуальну   податкову   консультацію.