Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення платника податків про надання індивідуальної податкової консультації з питань коригування фінансового результату до оподаткування відповідно до вимог підпункту 140.5.4 пункту 140.5 статті 140 розділу III Податкового кодексу України (далі – Кодекс) та, керуючись статтею 52 розділу ІІ Кодексу, в межах компетенції повідомляє.
У зверненні платник податків повідомив, що ним у 2024 році був укладений контракт з Нерезидентом на поставку товару, який у 2024 році був виконаний.
Практична необхідність отримання індивідуальної податкової консультації полягає у необхідності формування чіткого розуміння обсягу податкових зобов’язань, що виникають як наслідок наведеної ситуації.
Враховуючи вищезазначене, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:
1. Чи відноситься організаційно-правова форма Нерезидента до переліку, організаційно-правових форм нерезидентів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.07.2017 № 480 «Про затвердження переліку організаційно-правових форм» (зі змінами) (далі – Перелік № 480)?
2. Якщо так, то чи звільняється платник податків від обов’язку проводити 30 відсоткове коригування у операціях з Нерезидентом, якщо нерезидент сплачує податок на прибуток (корпоративний податок) у державі, в якій він зареєстрований як юридична особа, і такий нерезидент надав документ, який свідчить про сплату податку на прибуток (корпоративний податок) у відповідній державі у період здійснення операції?
3. Чи буде вважатись довідка про статус податкового резидента, надана Нерезидентом тим документом, який звільняє платника податків від обов’язку проводити 30 відсоткове коригування у операціях з нерезидентом в 2024 році?
Щодо питань 1 – 3
Підпунктом 134.1.1 пункту 134.1 статті 134 розділу III Кодексу встановлено, що об’єктом оподаткування податком на прибуток підприємств є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які визначені відповідними положеннями Кодексу.
Відповідно до підпункту 140.5.4 пункту 140.5 статті 140 розділу III Кодексу фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму 30 відсотків вартості товарів, у тому числі необоротних активів (крім активів із права користування за договорами оренди), робіт та послуг (крім операцій, зазначених у пункті 140.2 та підпункті 140.5.6 цього пункту, та операцій, визнаних контрольованими відповідно до статті 39 розділу I Кодексу), придбаних, зокрема у: нерезидентів, організаційно – правова форма яких включена до переліку організаційно-правових форм, затвердженого Кабінетом Міністрів України відповідно до підпункту 39.2.1.21 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 розділу I Кодексу, які не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числі податок з доходів, отриманих за межами держави (території) реєстрації таких нерезидентів, та/або не є податковими резидентами держави (території), в якій вони зареєстровані як юридичні особи.
Вимоги цього підпункту не застосовуються платником податку, якщо операція не є контрольованою та сума таких витрат підтверджується платником податку за цінами, визначеними за принципом «витягнутої руки» відповідно до процедури, встановленої статтею 39 розділу I Кодексу, але без подання звіту (абзац шостий підпункту 140.5.4 пункту 140.5 статті 140 розділу III Кодексу).
Організаційно – правова форма Нерезидента – «GmbH» (Федеративна Республіка Німеччини) не включена до Переліку № 480.
Таким чином, платник податків, який проводить операції із Нерезидентом, організаційно-правова форма якого «GmbH» не включена до Переліку
№ 480, звільняється від обов’язку проводити коригування фінансового результату до оподаткування податком на прибуток підприємств відповідно до вимог підпункту 140.5.4 пункту 140.5 статті 140 розділу III Кодексу за операціями, проведеними з Нерезидентом протягом 2024 року.
Додатково повідомляємо, що згідно з підпунктом 14.1.1721 пункту 14.1 статті 14 розділу I Кодексу індивідуальна податкова консультація – роз’яснення контролюючого органу, надане платнику податків щодо практичного використання окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, та зареєстроване в єдиному реєстрі індивідуальних податкових консультацій. Індивідуальна податкова консультація не передбачає проведення дослідження або перевірки наданих документів.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 розділу II Кодексу).
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |