X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 15.09.2025 р. № 4961/ІПК/99-00-07-03-01 ІПК

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення фізичної особи – підприємця (далі – Підприємець)
від  (вх. ДПС №  від) щодо надання індивідуальної податкової консультації, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), повідомляє таке.

Відповідно до тексту звернення, Підприємець планує здійснення діяльності в сфері послуг.

Враховуючи викладене вище, Підприємець просить надати індивідуальну податкову консультацію з таких питань (в контексті звернення):

1. Чи повинен Підприємець виписувати чек на отриману суму коштів, яка зайшла на карту-ключ Підприємця, у тому числі через касу банку, Приват24, додаток Монобанк, Ощад24 і т. д. за транспорті послуги?

2. Чи захищає Підприємця п. 14 ст. 9 Закону № 265/95-ВР про РРО (ПРРО) від обов’язкового встановлення ПРРО при умові, що Підприємець надає транспорті послуги, кошти приймає через IBAN та карту-ключ і не має готівкових надходжень, тобто чи має Підприємець право не встановлювати ПРРО при даних умовах згідно Закону про РРО?

Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО / ПРРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг встановлені в Законі України
від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265) та нормативно-правових актах, прийнятих на його виконання.

Дія Закону № 265 поширюється на усіх суб’єктів господарювання
(далі – СГ), їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) СГ, які здійснюють розрахунки у готівковій та/або безготівковій формі у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а порядок проведення таких розрахунків встановлено в розділі ІІ Закону № 265.

Зокрема, у статті 3 Закону № 265 встановлено обов’язок СГ проводити розрахунки як у готівковій, так і в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо), на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО / ПРРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів.

Обов’язок застосування РРО / ПРРО залежить не від форми розрахунків, а виникає виключно за наявності обставин, що супроводжують господарські операції СГ, які чітко визначені у законодавстві, у тому числі у нормах його прямої дії, які встановлюють винятки із загальних правил.

До таких винятків належать, зокрема, встановлене пунктами 12 та 14
статті 9 Закону № 265 право не застосовувати РРО / ПРРО:

якщо в місці отримання товарів (надання послуг) операції з розрахунків у готівковій формі не здійснюються;

при здійсненні розрахунків за послуги у разі проведення таких розрахунків виключно за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів.

Водночас право не застосовувати РРО / ПРРО втрачається у випадку проведення розрахунків за послуги, у способи відмінні від зазначених в
статті 9 Закону № 265.

Враховуючи викладене, та як відповідь на питання 1 повідомляємо, що організація Вашої господарської діяльності у спосіб наведений у зверненні, а саме: здійснення розрахунків за наданні послуги виключно в безготівковій формі, дозволяє Вам користуватися правом не застосовувати РРО / ПРРО, надане пунктом 12 статті 9 Закону № 265.

Відповідь на питання 2

З урахуванням того, що всі розрахунки, відповідно до тексту звернення, здійснюються виключно в безготівковій формі за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування, в тому числі з використанням каси банку, та сервісів переказу коштів, Ви може скористатися правом не застосовувати РРО / ПРРО, надане пунктом 14 статті 9 Закону № 265.

Звертаємо увагу, що відповідь надано з використанням визначення понять, а не власних назв банківських систем дистанційного обслуговування або сервісів переказу коштів.

Разом з цим у розумінні Закону № 265: касу банку можна віднести до сервісів переказу коштів; Приват24, додаток Монобанк, Ощад24/7 та їм подібні можна віднести до банківських систем дистанційного обслуговування.

У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер, діє в межах законодавства, яке було чинним на момент надання такої консультації і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.