Державна податкова служба України за результатами розгляду звернень Товариства з обмеженою відповідальністю (далі – Товариство) щодо отримання індивідуальної податкової консультації, керуючись положеннями статті 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) повідомляє таке.
Відповідно до звернення Товариство на підставі отриманих ліцензій здійснює господарську діяльність з організації та проведення азартних ігор казино в мережі Інтернет та букмекерську діяльність відповідно до Закону України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор».
У зв’язку зі складністю заповнення реквізитів форм розрахункових документів Товариство звернулось до податкового органу із наступними запитаннями:
5) Чи вважатиметься порушенням вимог Закону № 265 якщо Товариство здійснюватиме видачу покупцю фіскального чеку у 18 рядку («Форма оплати») якого буде зазначено «Безготівкова», якщо розрахунки за послуги Товариства здійснюються покупцями шляхом поповнення готівковими коштами програмно-технічного комплексу самообслуговування банку?
6) Яким чином заповнювати рядок 19 фіскального чеку, якщо розрахунки за послуги Товариства здійснюються покупцями шляхом поповнення готівковими коштами програмно-технічного комплексу самообслуговування банку, які в подальшому перераховуються банком у безготівковому форматі на рахунок Товариства та за умови, що у рядку 18 фіскального чеку («Форма оплати») буде зазначено «БЕЗГОТІВКОВА»?
7) Чи заповнюється рядок 14 «Сума комісійної винагороди еквайра (у разі наявності)» фіскального чеку за формою ФКЧ-1 та / або фіскального касового чека видачі коштів (далі – видатковий чек) за формою ФКЧ-2, якщо дотримано наступні умови:
Перед наданням відповідей на питання слід зауважити, що відповідно до визначення наведеного у підпункті 14.1.172-1 пункту 14.1 статті 14 Кодексу індивідуальна податкова консультація – це роз’яснення контролюючого органу, надане платнику податків щодо практичного використання окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, та зареєстроване в єдиному реєстрі індивідуальних податкових консультацій.
Відповідно до пункту 52.1 статті 52 Кодексу за зверненням платників податків у паперовій або електронній формі контролюючий орган, визначений підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 Кодексу, надає їм безоплатно індивідуальні податкові консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган.
З урахуванням наведеного вбачається, що індивідуальна податкова консультація за своєю правовою природою є фактично відповіддю контролюючого органу платнику податків на його питання, яка містить конкретні роз’яснення такому платнику практичної форми та/або моделі його поведінки у визначеному колі податкових правовідносин.
Відповідно вимог Закону України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор» організатор азартних ігор зобов’язаний здійснювати безготівкові розрахунки, у тому числі безготівкові розрахунки при організації та проведенні азартних ігор, виключно через поточні рахунки, відкриті в банках України.
Звертаємо увагу, що на ДПС не покладено контроль за дотриманням вимог Закону України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор», Закону України «Про платіжні послуги», а також прийнятих на їх підставі підзаконних нормативно-правових актів, а тому звернення Товариства не розглядаються в розрізі відповідності законодавству та / або ліцензійним умовам впроваджених Товариством способів розрахунків з гравцями в азартні ігри.
Щодо питань 1 – 6.
Звернення Товариства щодо надання індивідуальної податкової консультації від 05.09.2025 № НОМЕР (вх. ДПС № НОМЕР від 10.09.2025) є ідентичним за змістом, наведеними фактичними обставинами та питаннями щодо яких Товариству уже надавалась індивідуальна податкова консультація від 21.05.2025 № НОМЕР на його звернення від 01.05.2025 № НОМЕР (вх. ДПС № НОМЕР
від 06.05.2025), а саме питання 3 – 6 цього звернення.
Надана Товариству індивідуальна податкова консультація від 21.05.2025
№ НОМЕР ІПК щодо питань 3 – 6 залишається актуальною та може надалі використовуватись Товариством його у практичній діяльності.
З урахуванням того, що питання 1 та 2 є аналогічними з питаннями 3 та 4 та не передбачають використання Товариством проведення розрахунків з використанням електронного платіжного засобу (платіжної картки) платіжного терміналу, з’єднаного або поєднаного з РРО / ПРРО, а тому при заповненні рядків 12 – 17 фіскального чеку Товариству слід керуватись раніше наданою йому індивідуальною податковою консультацією від 21.05.2025 № НОМЕР.
Щодо питання 7.
У зверненні вказано, що для надання послуг з організації та проведення азартних ігор Товариством укладено відповідні договори з еквайром де вказано, що комісія еквайра є величиною у відсотках від суми оплати, яку сплачує саме Товариство.
Товариством використовується платіжний метод еквайрингу платіжних інструментів, що полягає у прийнятті платіжних інструментів, результатом якої є переказ коштів отримувачу та / або видача коштів у готівковій формі.
Також, Товариством наголошено, що при здійсненні платіжних операцій за допомогою еквайрингу електронні платіжні засоби платіжних терміналів поєднані з програмними реєстраторами розрахункових операцій, від так при формуванні та видачі гравцям фіскальних чеків рядки 12 – 17 Товариством заповнюються.
Окрім цитування вимог законодавства, більш детальної інформації Товариством не надано.
Звертаємо увагу, наведені фактичні обставини містять неоднозначне формулювання, а саме, що «електронні платіжні засоби платіжних терміналів поєднані з програмними реєстраторами розрахункових операцій», атому відповідь надається с урахуванням термінології Закону № 265 та Положення про форму та зміст розрахункових документів / електронних розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11 лютого 2016 року за
№ 220/28350 (далі – Положення № 13).
Товариства, що вимоги пункту 4 розділу II, а також пункту 4 розділу ІІІ Положення № 13, визначають однакові вимоги до відображення рядків 12 – 17 фіскального чека та рядків 12 –17 видаткового чека.
Оскільки рядок 14 фіскального чека та видаткового чека є складовою рядків 12 – 17, то і випадки його відображення такі ж як і для рядків 12 – 17.
При цьому, відповідно до пункту 2 Положення № 13 платіжний термінал, з’єднаний з реєстратором розрахункових операцій / програмним реєстратором розрахункових операцій, – це сукупність платіжного терміналу та з’єднаного з ним реєстратора розрахункових операцій / програмного реєстратора розрахункових операцій за допомогою будь-яких проводових або безпроводових засобів зв’язку, які у процесі обробки інформації фактично взаємодіють шляхом обміну командами, повідомленнями, пакетами даних;
платіжний термінал, поєднаний з реєстратором розрахункових операцій / програмним реєстратором розрахункових операцій, – це сукупність платіжного терміналу та поєднаного з ним в одному корпусі або в одному застосунку реєстратора розрахункових операцій / програмного реєстратора розрахункових операцій, які у процесі обробки інформації фактично взаємодіють шляхом обміну командами, повідомленнями, пакетами даних.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про платіжні послуги» платіжний пристрій – це технічний пристрій (банківський автомат, платіжний термінал, програмно-технічний комплекс самообслуговування, програмно-апаратне середовище мобільного телефону, інший пристрій), що дає змогу користувачу ініціювати платіжну операцію, а також виконати інші операції згідно з функціональними можливостями цього пристрою;
Враховуючи викладене вище, як відповідь на питання 7 повідомляємо, що рядок 14 фіскального чека та видаткового чека, як і решта рядків 12 – 17, в обов’язковому порядку мають бути заповнені та відображені у відповідних розрахункових документах, якщо:
У випадку коли оплата відбувається за допомогою еквайрингу без фізичного контакту із гравцем в азартні ігри, заповнення вказаних рядків, не вимагається.
Решта вказаних випадків
взагалі не кореспондується із обов’язком заповнення рядків 12 – 17.
У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер, діє в межах законодавства, яке було чинним на момент надання такої консультації і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
________________________________________________________________________________
Ця індивідуальна податкова консультація діє до зміни/втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |