Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення фізичної особи-підприємця (далі – Підприємець)
щодо надання індивідуальної податкової консультації, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), повідомляє таке.
Відповідно до звернення Підприємець планує здійснювати діяльність у сфері дистанційної торгівлі. У зв’язку зі складністю розуміння законодавства у сфері здійснення розрахунків за товари Підприємець звернувся до податкового органу за роз’ясненням щодо наступних питань:
Надаючи відповіді на питання повідомляємо, що при продажу товарів на умовах внесення оплати частинами, приймання кожної частини оплати має бути здійснено із дотримання вимог Закону № 265, Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21 січня 2016 року
№ 13, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11 лютого 2016 р. за
№ 220/28350 (далі – Положення № 13), супроводжуватись видачею розрахункових документів встановленої форми та змісту та забезпечувати їх поєднання у ланцюг, який надаватиме можливість продавцю здійснювати відстеження отриманої оплати за товари, що реалізуються, а покупцю, мати підтвердження щодо внесення такої оплати.
У разі продажу товару з отриманням попередньої оплати «авансу», у тому числі відповідно до договору у письмовій формі, перший фіскальний чек у межах якого відбувається вручення товару покупцю (в тому числі який не передбачає остаточної оплати) має містити повну номенклатуру проданого товару, де зазначається назва товару, що реалізується, його повна ціна, кількість, відображений отриманий аванс (аванси), на який буде зменшуватись вартість такого товару до сплати та інші обов’язкові реквізити визначені Положення № 13.
В коментарях до такого чеку рекомендуємо зазначати «Залишок до сплати» (не обов’язковий реквізит, який допоможе ідентифікувати господарську операцію).
У другому чеку (у даному випадку останньому), у межах якого відбувається остаточний розрахунок слід вказати інформацію про суть операції, що здійснюється зокрма: «повна оплата» та мати посилання на товар, у межах продажу якого формуються такі чеки, або артикул (код), та/або реквізити першого чеку, де у спосіб, дозволений законодавством, зазначена назва товару, що реалізується. Також слід не забувати і про інші обов’язкові реквізити фіскальних чеків, що визначені Положенням № 13.
Враховуючи викладене вище як відповідь на питання 1 та 2 повідомляємо, що за умови вручення (надсилання) покупцеві першого фіскального чеку разом із товаром, другий фіскальний чек має бути сформовано не пізніше наступного робочого дня Підприємця на підставі виписок про рух коштів на рахунках Підприємця та надано покупцеві.
Вказаний спосіб формування та надання фіскальних чеків покупцям
повною мірою відповідатиме вимогам Закону № 265 та не призведе до його порушення.
У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер, діє в межах законодавства, яке було чинним на момент надання такої консультації і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
________________________________________________________________________________
Ця індивідуальна податкова консультація діє до зміни/втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |