Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення фізичної особи – підприємця … (далі – Підприємець) від … (вх. ДПС № … від …) щодо надання індивідуальної податкової консультації, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), повідомляє таке.
У зв’язку із складністю розуміння законодавства у сфері здійснення розрахунків Підприємець звернувся до контролюючого органу із таким питанням (в контексті звернення):
Чи повинна особа, яка проводить розрахункові операції у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, провести через ПРРО операцію «службове внесення» (операцію не пов’язану з проведенням розрахункових операцій) на початку поточної зміни (на момент реєстрації першої розрахункової операції, що проводиться після виконання Z-звіту) для реєстрації суми готівки, яка зберігається на місці проведення розрахунків, що є залишком готівки з попередньої зміни, який за даними фіскальної пам’яті ПРРО (згідно налаштувань ПРРО) не анулювався та був автоматично перенесений до поточної зміни після виконання Z-звіту, у зв’язку з тим, що готівкові кошти за попередню зміну не вилучались (тобто операція «службова видача» за попередню зміну не здійснювалась)?
Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО та програмних РРО (далі – ПРРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг встановлені у Законі України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265).
Дія Закону № 265 поширюється на усіх суб’єктів господарювання (далі – СГ), їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) СГ, які здійснюють розрахунки у готівковій та/або безготівковій формі у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а порядок проведення таких розрахунків встановлено у розділі ІІ Закону № 265.
Згідно з статтею 2 Закону № 265 місце проведення розрахунків – це місце, де здійснюються розрахунки із покупцем за продані товари (надані послуги) та зберігаються отримані за реалізовані товари (надані послуги) готівкові кошти, а також місце отримання покупцем попередньо оплачених товарів (послуг) із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо.
Основним нормативно-правовим актом, що регулює питання реєстрації, обліку та застосування РРО / ПРРО, книг обліку розрахункових операцій та розрахункових книжок є наказ Міністерства фінансів України від 14.06.2016
№ 547 «Про затвердження порядків щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 05.07.2016 за № 918/29048 (далі – Наказ № 547).
Положеннями Наказу № 547 визначено, що внесення чи видача готівки з місця проведення розрахунків повинні реєструватися через РРО / ПРРО з використанням операцій «службове внесення» та «службова видача», якщо такі внесення чи видача не пов’язані з проведенням розрахункових операцій:
операція «службове внесення» використовується для реєстрації суми готівки, яка зберігається на місці проведення розрахунків на момент реєстрації першої розрахункової операції, що проводиться після виконання Z-звіту;
операція «службова видача» використовується для реєстрації суми готівки, яка вилучається з місця проведення розрахунків та/або видається держателям електронних платіжних засобів.
Слід зазначити, що ДПС не обмежує платників податків у виборі постачальника ПРРО та просимо враховувати, що програмне забезпечення різних постачальників має різне налаштування.
Враховуючи викладене, в залежності від налаштувань ПРРО, якщо після виконання Z-звіту (закриття поточної зміни), залишок готівки на місці проведення розрахунків переноситься на нову зміну, у Підприємця не виникає обов’язку здійснювати операцію «службове внесення». У разі коли ПРРО не має таких налаштувань, а після виконання Z-звіту (закриття поточної зміни) відбувається повне обнулення залишку готівки на місці проведення розрахунків, у Підприємця виникає обов’язок провести операцію «службове внесення» на суму залишку готівки.
У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Ця індивідуальна податкова консультація діє до зміни/втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |