X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 24.10.2025 р. № 5674/ІПК/99-00-07-03-01 ІПК

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення фізичної особи – підприємця   (далі – Підприємець)
від   №   (вх. ДПС №   від  ) щодо надання індивідуальної податкової консультації, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України
(далі – Кодекс), повідомляє таке.

Відповідно до тексту звернення, Підприємець перебуває на спрощеній системі оподаткування (платник єдиного податку другої групи) та здійснює діяльність у сфері торгівлі та послуг.

Враховуючи викладене вище, Підприємець просить надати індивідуальну податкову консультацію з такого питання (в контексті звернення):

1. Чи потрібно фіскалізувати через ПРРО оплати, отримані через WayForPay (Monopay) за послуги навчання онлайн, якщо Підприємець вже має ПРРО, зареєстрований для продажу товарів і надання послуг салонів краси?

2 Чи зберігається пільга, передбачена законодавством для Підприємця, який отримує оплату за послуги на рахунок IBAN або через платіжні системи (WayForPay, LiqPay, Fondy), у разі якщо він паралельно здійснює продаж товарів, послуг салоній краси і має діючий ПРРО?

3. Чи може Підприємець вести роздільний облік діяльності (товарна – з ПРРО, послуги онлайн – без ПРРО), чи наявність зареєстрованого ПРРО автоматично зобов’язує фіскалізувати всі розрахункові операції, незалежно від виду діяльності?

4. Чи буде в такому варіанті розрахунковою операцією розрахунок за навчання онлайн через платіжну систему WayForPay і інтернет еквайринг Monopay.

 

Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО / ПРРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг встановлені в Законі України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265) та нормативно-правових актах, прийнятих на його виконання.

Дія Закону № 265 поширюється на усіх суб’єктів господарювання (далі – СГ), їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) СГ, які здійснюють розрахунки у готівковій та/або безготівковій формі у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а порядок проведення таких розрахунків встановлено в розділі ІІ Закону № 265.

Зокрема, у статті 3 Закону № 265 встановлено обов’язок СГ проводити розрахунки як у готівковій, так і в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо), на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО / ПРРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів.

Обов’язок застосування РРО / ПРРО залежить не від форми розрахунків, а виникає виключно за наявності обставин, що супроводжують господарські операції СГ, які чітко визначені у законодавстві, у тому числі у нормах його прямої дії, які встановлюють винятки із загальних правил.

До таких винятків належить, зокрема, встановлене у пункті 14 статті 9 Закону № 265 право не застосовувати РРО / ПРРО при здійсненні розрахунків за послуги у разі проведення таких розрахунків виключно за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів.

Оскільки Підприємцем не уточнено, що наведений у зверненні перелік способів оплат за наданні послуги є вичерпним, відповіді надаються щодо фактичних обставин, наведених у зверненні.

Відповідь на питання 1.

За умови проведення розрахунків за надані послуги виключно за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів, застосування РРО / ПРРО для Підприємця не є обов’язковим, незалежно від наявності у нього зареєстрованого РРО / ПРРО.

Відповідь на питання 2.

Спосіб проведення розрахунків за проданий товар не є визначальним та жодним чином не впливає на обсяг та коло обов’язків, що супроводжують застосування РРО / ПРРО при здійсненні розрахунків за наданні послуги.

Таким чином, проведення Підприємцем одночасно розрахунків за:

наданні послуги за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів;

продані товари у будь якій дозволений чинним законодавством спосіб;

не позбавляє Підприємця права не застосовувати РРО / ПРРО при проведенні розрахунків за наданні послуги, встановлене пунктом 14 статті 9 Закону № 265.

При цьому право не застосовувати РРО / ПРРО втрачається у випадку проведення розрахунків за послуги у спосіб відмінний від зазначеного в
пункті 14 статті 9 Закону № 265.

Оскільки питання 3 та 4 звернення є пов’язаними, ДПС вважає за необхідне надати відповідь на них одночасно.

Слід зазначити, що в наведених у зверненні обставинах, сама по собі наявність у Підприємця зареєстрованого РРО / ПРРО не обмежує встановлених Законом № 265 його прав.

Таким чином, незважаючи на те, що наведенні у питанні 4 звернення способи розрахунків містять ознаки розрахункових операцій у розумінні Закону № 265, здійснення всіх розрахунків за наданні послуги виключно в безготівковій формі за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів дозволить Підприємцю скористатися правом не застосовувати РРО / ПРРО, надане пунктом 14 статті 9 Закону № 265, та вести свою господарську діяльність у спосіб описаний у питанні 2 звернення.

У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер, діє в межах законодавства, яке було чинним на момент надання такої консультації і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.